Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Ja, 6800 GT kort trenger ekstren power, men vanligvis bare molex. Så det går nok greit.

 

Du vuderer ikke Powerstream 600? Sleaving på alle kabler, og litt ekstra power.

 

Hva er "PCI Express 6Pin Connector" til da?

 

Sleaving? 520W bør da gudbedre meg holde...

 

Passer ikke OCZ-minnet blir jeg forresten harm. Grrr!

Mulig at noen produsenter bruker det. Men det gjør iallefall ikke XFX sine kort,

Les her

 

Sleaving, er trekk på kablene. Er ikke sikkert 520watt holder vettu, spørs på antall disker, hva slags cpu du har, overklokking, osv. 600 watt er nok det lureste.

 

OCZ minnet passer nok ganske sikkert. Man kan jo ikke garantere noe da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, 6800 GT kort trenger ekstren power, men vanligvis bare molex. Så det går nok greit.

 

Du vuderer ikke Powerstream 600? Sleaving på alle kabler, og litt ekstra power.

 

Hva er "PCI Express 6Pin Connector" til da?

 

Sleaving? 520W bør da gudbedre meg holde...

 

Passer ikke OCZ-minnet blir jeg forresten harm. Grrr!

Mulig at noen produsenter bruker det. Men det gjør iallefall ikke XFX sine kort,

Les her

 

Sleaving, er trekk på kablene. Er ikke sikkert 520watt holder vettu, spørs på antall disker, hva slags cpu du har, overklokking, osv. 600 watt er nok det lureste.

 

OCZ minnet passer nok ganske sikkert. Man kan jo ikke garantere noe da.

Jo, xfx6800GT PCIe bruker 6pin-molex, bare se her!

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært sjef i f.eks Thermaltake som lager PSUer, så hadde jeg gledelig betalt sjefene til ASUS, MSI og gjengen en luksus ferie, mot at de "fant opp" en 5pins molex, 26pins hovedkort kontakt el. :) :)

 

On Topic: Forsiden er nå oppdatert

Endret av Kong Basse
Lenke til kommentar

Har jeg forstått det rett om jeg sier at XFX GeForce 6800GT kortene trenger to stk IDE-strømkabler hver for å fungere skikkelig?

 

Dette passer jo meg ypperlig. Jeg skal ikke ha noen IDE-disker... (og det er 4 uttak på OCZ-PSU'en)

 

Regna med at sleaving var trekk på kablene, men jeg skjønte liksom ikke argumentet, ModStream PSUene har jo trekk på kablene de også...

 

I følge denne siden har jeg nesten 100 Watt å gå på, så det skal gå fint. Har nok en del slingringsmonn med 520W gitt...

Lenke til kommentar
J2. Har også tenkt å kjøpe "OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2" minne, men har enda ikke hørt fra noen at dette fungerer enda. Er det noen som har sett noen som har fått det til å passe ihop (eller andre TCCD-brikker?) JimRamse, du hadde vel litt av hvert av minnebrikker, eller har du kvittet deg med OCZ-minnet ditt?

Jeg kjører dette minnet og det går aldeles utmerket.

Nå er ikke jeg den som klokker hardes her på forumet, men kjørte 2,2@2,6 uten problemer med betabios 1003.1006. :thumbup:

Lenke til kommentar

Virker som RAM brikker med TCCD chipper sliter litt med A8N kortene ja. Man får ikke noe høy FSB på de. Folk som klarer 550 -> 580 klarer ikke mer enn 450 å sånn på dette. Jeg har også problemer. RAM'en min Geil Ultra X (TCCD) vil ikke noe høy FSB. Klarer endel hvis jeg kjører 2t, men det dreper ytelsen igjen. Kjører det nå på 400 CL.2 -2 -2 -5 1t. På det gamle MSI kortet mitt klarte jeg glatt 550 cl.2.5 -3 -3 -10 1t, men det er ikke sjangs på dette. Blåskjerm med en gang. Har bestilt noen nye brikker nå, denne gangen også med TCCD chiper, men håper på bedre resultater. Hvis det blir problemer da også så kjører jeg over på BH-5 istedet. Er veldig mange som sliter med høy hastighet på RAM brikkene med disse kortene, bare så dere er klar over det........

 

PS. Testet noen Geil PC4400 (550MHz) brikker også idag. Ikke TCCD chipper, men disse ville ikke være stabile på 500MHz engang.

Lenke til kommentar

Noen som har testet TwinMOS Twister på hovedkortet? Tipper at det blir mindre problemer med minnet, etterhvert som det kommer bedre BIOSer.

Jeg kan godt lage en oversikt over hvilke minne som funker bra på forsiden... -Dere får sende PM på hvilket minne dere har, hvilken BIOS (hvis dere har byttet) og hvor raskt dere klokker (hvis dere gjør dette). Dere kan også skrive hvor mange brikker dere bruker.

Dette var bare et forslag, hvis flere sender inn så får vi se hva jeg gjør...

Lenke til kommentar

Burde vel holde med 520W?

Hvis man skal regne Watt ut i fra allt PC tlbehør på en gang så blir det jo litt unaturlig.Vanligvis så bruker man jo ikke alle HD samtidig som man spiller og brenner en DVD osv.Så selv om det er mange komponenter så trekker ikke alle strøm hele tiden.Ved spilling feks så bruker jo ikke DVD brenneren strøm,eller de andre hardiskene som ikke spillet ligger på.

Leste i en test at OZC 520 W i korte perioder kunne belastes med 600 W.

Lenke til kommentar

Nå har jeg lett høyt og lavt etter folk som har Kingston HyperX DDR400 1024 MB Ultra Low Latency (2x512) (KHX3200ULK2/1G) i kombinasjon med A8N kortet til Asus. Men jeg har ikke funnet noen. Er det noen som vet om dette er en bra kombinasjon? Ram'en lå i julekalenderen til HW.no, så det var derfor jeg kjøpte den.

 

Håper på noen svar på dette... :hmm:

Lenke til kommentar
Nå har jeg lett høyt og lavt etter folk som har Kingston HyperX DDR400 1024 MB Ultra Low Latency (2x512) (KHX3200ULK2/1G) i kombinasjon med A8N kortet til Asus. Men jeg har ikke funnet noen. Er det noen som vet om dette er en bra kombinasjon?

Jeg har det, funket helt strålende i går i, men jeg har ikke testet veldig mye. Jeg har dessuten bare testet med Windows XP 64bit. Denne skal byttes til vanlig XP i helga.

Lenke til kommentar
Den 520w holder i massevis. Trenger ikke bekymre deg :)

Hehe, bekymrer meg ikke.

 

I verste fall får jeg problemer med for lite juice da jeg setter inn en dualcore CPU om noen måneder :whistle::w00t:

 

Ah, da bestiller jeg faenskapet i kveld. Blir høy sigarføring i natt. Kommer ikke til å klare å sove før jeg får pakken(e). :dribble:

Lenke til kommentar
Jeg har det, funket helt strålende i går i, men jeg har ikke testet veldig mye. Jeg har dessuten bare testet med Windows XP 64bit. Denne skal byttes til vanlig XP i helga.

Takker for kjapt svar! Ble litt mer rolig nå. Hva slags andre specs har du? Håper du kan gi tilbakemelding så fort du får testet mer. Jeg får ikke grafikkortet mitt før på mandag, så inntil da må jeg tøye min tolmodighet... :(

 

Hjelper å høre på deres erfaringer da.. :thumbup:

Lenke til kommentar
....jeg har dessuten bare testet med Windows XP 64bit. Denne skal byttes til vanlig XP i helga.

Hvorfor? -Dårlige erfaringer? Det beste er vel å ha beegge, inntil WinXP64 kommer i skikkelig utgave

Ganske enkelt... jeg kjører ikke betaprodukter fra microsoft.

...alle som tror de er vittige når de kommenterer det utsagnet med at alle microsoft produkter er beta kan bare la være...

Lenke til kommentar

Jeg prøver en gang til:

Jeg har kjøpt en 512 MB Crucial Ballistix 3200-brikke til Asus A8N SLI-kortet mitt. Men nå ser jeg i listen over kompatibelt minne hos ASUS at en enkelt slik brikke "inserted in any slot as Single-channel memory configuration" ikke passer. Se den tredje nederste linjen i "Memory QVL"-linken på denne siden http://uk.asus.com/products/mb/socket939/a...i/overview.htm#

- Det er ikke krysset av i den første kolonnen, under "A".

Og spørsmålet er da: BETYR DET AT JEG IKKE KAN BRUKE BARE ÉN BRIKKE, ELLER BETYR DET AT DET BARE ER DET ENE SPORET SOM KAN BRUKES I EN-BRIKKE-MODUS?

Lenke til kommentar
Ja, 6800 GT kort trenger ekstren power, men vanligvis bare molex. Så det går nok greit.

 

Du vuderer ikke Powerstream 600? Sleaving på alle kabler, og litt ekstra power.

 

Hva er "PCI Express 6Pin Connector" til da?

 

Sleaving? 520W bør da gudbedre meg holde...

 

Passer ikke OCZ-minnet blir jeg forresten harm. Grrr!

Mulig at noen produsenter bruker det. Men det gjør iallefall ikke XFX sine kort,

Les her

 

Sleaving, er trekk på kablene. Er ikke sikkert 520watt holder vettu, spørs på antall disker, hva slags cpu du har, overklokking, osv. 600 watt er nok det lureste.

 

OCZ minnet passer nok ganske sikkert. Man kan jo ikke garantere noe da.

Jo, xfx6800GT PCIe bruker 6pin-molex, bare se her!

Hmm, ikke dette XFX 6800 GT kortet iallefall;

Bilde

 

Testen kan forøvrig leses Her:

 

Se forøvrig på PCB fargen, den du hadde bilde av var blått, mens dette XFX kortet hadde grønn PCB.

Endret av skyline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...