Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GRRR! ARGH!!!

 

Hva somler norek etter!? Bestilte i går - alt på lager: winchester 2.2GHz, A8N SLI, MSI gf 6800 + RAM.

 

Er dog ikke til meg - men til bror min.

 

Selv AVSKYR jeg hovedkort med nforce brikkesett grunnet alle IDE problemene til nvidia nforce - noe som jeg ikke kunne levd med. Så per i dag kjører jeg intel.

 

Men hvis noen andre brikkesett produsenter klarer hoste opp no råbra til AMD.... så ja da blir det nok AMD på meg også.

Lenke til kommentar

overgangen vil ikke hjelpe på kvaliteten på psu'en, sliter den med å levere nok guff så vil den med overvelmende sannsynlighet slite via en overgang også :)

 

Men det er korrekt; du bør ha en relativt kraftig enhet. Asus anbefaller vel minst 18amp på 12v railen mener jeg å huske? MSI noe mindre, men alikevel.. En nexus NX-3500 er ratet til 18amp på +12 mens en NorthQ 4100SE har vesentlig mindre.. så vær obs :)

Lenke til kommentar
Etter å ha snakket med Asus å fått tilsendt en ny bios ser det ut til å gå bedre.

Den siste betaversjonen som ligger på asus sine sider er 1003.005.

Hvilken bios-versjon er du har mottatt fra asus? :dribble:

Jeg kjører nå 1003.006 på mitt kort. Er helt klart den beste biosen jeg har testet på dette kortet ihvertall :D

 

Legger ved link til den i tilfelle det er noen flere som vil teste den.

 

A8N-SLI Deluxe 1003.006 Beta BIOS

Lenke til kommentar
Merk at om du har en 20 pins PSU som skal brukes på en 24 pins HK så bør man ha en god PSU. De 4 andre pinnene leverer ekstra 12volt, 5volt, 3,3volt og jord for å øke stabiliteten på hovedkort som krever mer strøm. Evt kjør med overgang eller skaff en god PSU med 24pins. Men har man en god PSU som er kraftig og stabil så skal det gå med 20 pins uten overgang også som nevnt.

Jeg har en Antec 430 watts psu. Tro det skulle duge. Eller hva?

Lenke til kommentar
Noen som kan bekrefte eller avkrefte at man trenger 24pins ATX-strømkontakt til dette kortet?

Jeg fikk mitt kort i dag og det har 24 pins kontakt ,dersom du har strømforsyning

ATX rev 2.0 så leveres disse med 24 pins kontakt og 6pins strømplugg til pci ekspress skjermkort.

Det står i manualen at minimum 400wstrømforsyning anbefales med 1.stk 6800gt kort og min 500w strømforsyning med 2 6800gt ultra i SLI.

Jeg har selv en antec 480w neo power Atx v2.0 ,som kan anbefales ,den er svært støysvak ,men forholdsvis dyr.ca 1100kr.

Denne har de rette kontaktene.

http://www.tomshardware.com/firstlook/20040720/index.html

Endret av vix
Lenke til kommentar

Mitt utstyr e allerede på vei, selges en slik overgang på Claser'n, Elkjøp eller lignende ?

 

Jimramse har du noe erfaring med Corsair TWINX1024-4400C25 når det gjelder klokking ? Har gjerne lyst å overklokka systemet. Dette er det som vente på på postkontoret:

 

AMD XP 3500+ "winchester" ( JEPP fekk tak i det! :love: ) Håpe det e verdt det!

ASUS A8N SLI DELUXE

Corsair TWINX1024-4400C25

 

Takk for bios også! Nå har eg den klar!

Var det noen spesiell rekkefølge ein måtte installera diverse programmer før en begynte på en bios update ? Noen som vet det ? Tror eg har hørt noe om det.

Lenke til kommentar
Noen som vet om vanlige butikker selger denne adapteren fra 20 til 24 pin ? Må skaffe en slik før eg hente HK på posten !

Vanlige butikker?

 

Vanlige databutikker selger den nok...f.eks. datakjeden...hvilken by befinner du deg i? Men, som nevnt av andre...du kan trøkke 20-pins-kabelen rett i 24-pins porten...bare la de fire nederste pinne-hullene stå åpne...

 

:)

Lenke til kommentar
Jeg kjører nå 1003.006 på mitt kort. Er helt klart den beste biosen jeg har testet på dette kortet ihvertall :D

Himmel og hav, for en forskjell !!! :eek:

Denne er ikke lagt ut på sidene til asus enda, merkelig.

Så til dere som skal kjøre i gang i løpet av helgen, anbefaler denne biosen.

Takk skal du ha JimBamse, det ble et helt nytt kort.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...