Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet om vanlige butikker selger denne adapteren fra 20 til 24 pin ? Må skaffe en slik før eg hente HK på posten !

Vanlige butikker?

 

Vanlige databutikker selger den nok...f.eks. datakjeden...hvilken by befinner du deg i? Men, som nevnt av andre...du kan trøkke 20-pins-kabelen rett i 24-pins porten...bare la de fire nederste pinne-hullene stå åpne...

 

:)

Vil hovedkortet få strømmen det trenger da?

Sitter selv med 20 pins strømkontakt, får hovedkortet snart, og vurderer innkjøp av en overgang, men da kommer porto i tillegg ved kjøp hos webshop :cry:

Lenke til kommentar

Men, som nevnt av andre...du kan trøkke 20-pins-kabelen rett i 24-pins porten...bare la de fire nederste pinne-hullene stå åpne...

Vil hovedkortet få strømmen det trenger da?

Sitter selv med 20 pins strømkontakt, får hovedkortet snart, og vurderer innkjøp av en overgang, men da kommer porto i tillegg ved kjøp hos webshop :cry:

Jeg tror ikke at hovedkortet får noe mer strøm selvom du bruker en overgang...jeg vil tro det er akkuratt det samme! :)

 

Tjohei: Du kan jo f.eks. bruke linken til JimRamse fra forrige side i denne tråden! ;)

Lenke til kommentar

Men, som nevnt av andre...du kan trøkke 20-pins-kabelen rett i 24-pins porten...bare la de fire nederste pinne-hullene stå åpne...

Vil hovedkortet få strømmen det trenger da?

Sitter selv med 20 pins strømkontakt, får hovedkortet snart, og vurderer innkjøp av en overgang, men da kommer porto i tillegg ved kjøp hos webshop :cry:

Jeg tror ikke at hovedkortet får noe mer strøm selvom du bruker en overgang...jeg vil tro det er akkuratt det samme! :)

 

Tjohei: Du kan jo f.eks. bruke linken til JimRamse fra forrige side i denne tråden! ;)

Hmm da så!

Så hva er da poenget med de ekstra 4 pinnene? :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke at hovedkortet får noe mer strøm selvom du bruker en overgang...jeg vil tro det er akkuratt det samme! :)

Hmm da så!

Så hva er da poenget med de ekstra 4 pinnene? :hmm:

Altså...grunnen til at det er fire ekstra pinnehull på hovedkortet er at om man har en psu med 24-pins kontakt så vil man få mer strøm...

 

...men dette får du ikke med en 20 pins psu + overgang...det eneste vitsen med overgang er at kabelen passer naturlig nedpå (slik at den ikke kan sittes feil), og at man ikke får tomme pinnehull...

 

(dette er ihvertfall slik jeg har oppfattet det) :)

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke at hovedkortet får noe mer strøm selvom du bruker en overgang...jeg vil tro det er akkuratt det samme! :)

Hmm da så!

Så hva er da poenget med de ekstra 4 pinnene? :hmm:

Altså...grunnen til at det er fire ekstra pinnehull på hovedkortet er at om man har en psu med 24-pins kontakt så vil man få mer strøm...

 

...men dette får du ikke med en 20 pins psu + overgang...det eneste vitsen med overgang er at kabelen passer naturlig nedpå (slik at den ikke kan sittes feil), og at man ikke får tomme pinnehull...

 

(dette er ihvertfall slik jeg har oppfattet det) :)

Okei, skjønner:)

Så det er ikke krise at hovedkortet ikke får strøm gjennom alle 24 pinnene? Holder med 20? Gjerne litt mer fakta rundt dette, så folk kan vite om de trenger overgangen eller ikke!

Lenke til kommentar

Men som nevnt tidilgere vil man ikke kunne dra ut like mye effekt i 12v-ene dersom man bare splitter. Er faktisk noen strømforsyninger som kan levere max effekt ved å utelukkende bruke 12v-ene noe vanlige strømforsyninger ikke kommer i nærheten av engang (ikke som jeg har sett i alle fall). Ikke at man noen gang vil få bruk for å ta ut 100% på 12v-en men likevell...........

 

 

Okei, skjønner:)

Så det er ikke krise at hovedkortet ikke får strøm gjennom alle 24 pinnene? Holder med 20? Gjerne litt mer fakta rundt dette, så folk kan vite om de trenger overgangen eller ikke!

 

Enkelte hovedkort kan få problemer til og med om man har overgang, men tror ikke det er noen flere en MSI som har rapportert om slike problem. Med andre ord vil det være lurt å kjøpe en "ekte" 24 pinns strømforsyning dersom man skal kjøpe nå

Lenke til kommentar

OT: Tjohei, det e jo ein god telefon!!

 

Plagsomt, eg studere i Bergen, men eg kan ikkje bestilla fra nettbutikkar te leiligheten min, alt blir bare sendt i retur. Vetkje ka posten holde på me. Men derfor har eg bestilt alt "stasjet" til Haugesund, kor eg egentlig er fra. Men det betyr at eg må venta ei ukå før eg kan testa alt, det e då eg reise te Haugesund.

 

Regne med det komme te å blir ei laaaaaaaaaang og smertefull uka. :cry:

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar
OT: Tjohei, det e jo ein god telefon!!

Ja, by all means. Sier ikke noe negativt om fonen. Bare stor underholdningsverdi i avgjørelsen din... :cool:

 

Uansett, jeg kikka litt på ledningene som stakk ut av PSU'en min, og jeg har en liten 4-pins kontakt som ser ut som om den kunne hengt fast i ATX-kontakten. Er den meningen å bruke på hovedkort med 24-pins ATX kontakt? Den hadde forøvrig to gule, en rød og en svart ledning...

Lenke til kommentar
OT: Tjohei, det e jo ein god telefon!!

Ja, by all means. Sier ikke noe negativt om fonen. Bare stor underholdningsverdi i avgjørelsen din... :cool:

 

Uansett, jeg kikka litt på ledningene som stakk ut av PSU'en min, og jeg har en liten 4-pins kontakt som ser ut som om den kunne hengt fast i ATX-kontakten. Er den meningen å bruke på hovedkort med 24-pins ATX kontakt? Den hadde forøvrig to gule, en rød og en svart ledning...

Er ikke det sånn P4 plugg sak da? ;):p

Lenke til kommentar
Uansett, jeg kikka litt på ledningene som stakk ut av PSU'en min, og jeg har en liten 4-pins kontakt som ser ut som om den kunne hengt fast i ATX-kontakten. Er den meningen å bruke på hovedkort med 24-pins ATX kontakt? Den hadde forøvrig to gule, en rød og en svart ledning...

Den fire-pins kontakten skal kobles til ja...selvom det er en 24-pins ATX-kontakt! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...