Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

kjører et premium kort i filservern min nå om dagen. skal plugge til 2 nye disker og må derfor bruke de svarte s-ata portene. så vidt jeg har forstått det så er de raid porter og derfor må diskene kjøres i raid.

 

slik jeg ser det så er det to muligheter, enten JBOD (just a bunch of disks) eller raid 5. det skal kobles til 4x 250gb disker så jeg lurer på hvordan jeg skal gjøre dette.

 

må jeg aktivere det i windows? fant ikke noe om raid i bios utenom å aktivere/deaktivere det, og jeg skal installere drivere nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oppdatering.

 

jeg har aktivert raid kontrollerne i bios og kobla til diskene. har også fått satt de opp i jbod raid i kontrolleren. problemet er at jeg finner ikke diskene i windows.

 

når jeg skal installere en raid driver i win, så får jeg opp et spørsmål:

 

is there any non-raid drive connected to the raid controller? ja/nei

 

dersom jeg velger ja så får jeg en warning:

non raid drives will become invalid, continue?

 

click on yes to install raid5

 

 

jeg valgte nei på en tidligere installering, men da var det ikke noen disker tilkobla. det ga meg en feilmelding når windows starta opp. husker ikke nyaktig, men det var noe med at den fant ikke noe på kontrolleren ellno. det kom også etter at jeg kobla til diskene og satte opp jbod.

 

 

edit: fikk det til. måtta installere på nytt, valgte nei. da kom diskene fram.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hei!

 

Jeg prøvde å oppdatere Biosen min, brukte Asus update.

Men etter updaten så virker ikke maskinen lenger.

 

Den stopper her:

biosqf9.th.jpg

 

Jeg har tatt ut minne batteriet, det førte til at tastaturet virket slik at jeg kom meg inn i Bios, men finner ikke noe mer å gjøre der enn å "nullstille" alt, og det er da gjort..

 

Er det noen som har noen tips ?

post-15688-1218651053_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

mitt er også i bruk 24/7. dog kun som filserver/mediabox. har ikke tulla for mye med innstillingene i bios fordi det forrige kortet daua da jeg prøvde å overklokke opteron 146'n. tok ikke den sjansen en gang til.

 

kjøpte det brukt, hatt det sia sommern 2007 kanskje, husker ikke helt.

 

men det blir nok bytta ut i løpet av våren, vil oppgradere litt. har en am3 450 liggende. så et par nye disker, et gigabyte 890 hk, litt ram og et passivt hdmi skjermkort er alt som skal til.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Mitt mener jeg å huske ble helt "tullerusk" og klarte ikke helt å boote lenger. Det var dog etter at det hadde stått en stund i et skap uten beskyttelse eller noe som helst. Ble til at jeg byttet hele platformen til en Q6600 osv.. :)

 

Fant aldri ut feilen. Men vet at det ikke var RAM/CPU.

 

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Salg og kjøp er ikke tillatt på forumet.

 

Mitt fungerer fortsatt fint. Kjøpt på tg05 eller 06. Hadde den et par år før jeg oppgraderte. Donerte da maskinen til småsøsken som brukte den en stund til de fikk mer interesse for xbox. Tok den med hjem og renset den for støv og klarte i prosessen å ta livet av 6600gt kortet som sto i. Aner ikke hvordan. Kjøpte så et 8800gt fo 150 kr og nå kjører den fint. Grunnen til at jeg orket å hente den var at jeg ikke liker å kaste brukbar hardware. I tillegg vurderer jeg å kjøpe en heftig stasjonær igjen etter flere år med kun simpel laptop og xbox360

 

 

NEC DVD-brenner ND-4551 bulk, intern

16X Double layer hvit, bulk m/Labelflash

Seagate 250GB S-ATA II NCQ 7200RPM 3GB/S

Barracuda 7200.9 8MB cache

Club3D Geforce 6600GT 128MB PCIe retail

128MB GDDR3/ TV-out/DVI/SLI

OCZ 1024MB Dual Channel Value series

PC-3200 2x512MB (2,5-4-4-8) 400Mhz

Asus A8N-SLI DeLuxe nForce4 SLI S-939

Arctic Cooling Silentium2 Miditower

m/350W Seasonic powersupply m/Aktiv PFC

AMD Athlon 64 3200+ 2.0 Ghz BOXED

Socket 939 512KB cache "Venice"

 

 

Husker det var ganske grei hardware da jeg kjøpte det :p I dag sliter denne maskinen på mange nettsider, spesiellt de med en del flash innhold.

Jaja, Jeg skal bruke den et par mnd og overclocke den. Hvis den ikke dør skal jeg legge den ut på Finn.no eller selge delene. Den duger egentlig ikke som skrivemaskin engang ettersom viftene bråker en del.

Det som er verdt mest i maskinen er vel ddr ram brikkene

 

Men stabil har den verdt. God valuta for pengene :)

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Noen som fortsatt benytter hovedkortet? Jeg er litt spent på om noen har hatt kortet gående nå i 5-6 år uten særlig problemer...

 

 

Er en stund siden du skrev, men jeg bruker korte vær dag jeg. Og har ikke noe problem med det. Pc er dønn stabil....

 

Har bestilt nye deler nå, skal selge delene. Men Hoverkorte har virkelig gjort jobben.

Til info så har jeg premium utgaven da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...