Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tok benk for et par uker siden, tok da 50kgx6 først, for så å ta 60kg uten problemer rett etterpå. Er sikker på at hvis jeg går inn for å maxe på 70kg vil det gå glatt. Veier 65kg og er 184cm høy

6763342[/snapback]

Vi får nå se...... 10 kg opp er ganske mye

Men er ikke noe stress å kjøre tungt alene. Er jo bare å avslutte når man føler at man ikke klarer en til.

6764273[/snapback]

10 kilo opp ekke noe stress, bare man har psyken i orden :p

6765726[/snapback]

Neivel? Så du mener at alle som løfter benk klarer 10 kg mer hvis de arbeider med psyken? Så lillesøstera mi klarer minst 10 kg hvis hun vil skikkelig?

Lenke til kommentar
Tok benk for et par uker siden, tok da 50kgx6 først, for så å ta 60kg uten problemer rett etterpå. Er sikker på at hvis jeg går inn for å maxe på 70kg vil det gå glatt. Veier 65kg og er 184cm høy

6763342[/snapback]

 

 

for og avklare litt. en liten grunnregel sier at tar du 6 reps på en vekt klarer du 20kg mere i max. 3 reps 10 kg mer..... er ca regel med variasjoner. men ikke få bakoversveis hvis du får opp 70kg :p

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Tok benk for et par uker siden, tok da 50kgx6 først, for så å ta 60kg uten problemer rett etterpå. Er sikker på at hvis jeg går inn for å maxe på 70kg vil det gå glatt. Veier 65kg og er 184cm høy

6763342[/snapback]

 

 

for og avklare litt. en liten grunnregel sier at tar du 6 reps på en vekt klarer du 20kg mere i max. 3 reps 10 kg mer..... er ca regel med variasjoner. men ikke få bakoversveis hvis du får opp 70kg :p

6767128[/snapback]

Tok 50kgX8X3 i går, gikk fortsatt ganske lett. Hadde jeg varma opp for maxløft er jeg 97% sikker på at jeg hadde klart å ta 70kg. Skal vel sies at jeg akkurat har begynt å trene igjen etter et lengre opphold, tok da 60kg problemfritt. At jeg helt i begynnelsen øker noen kilo ved å f.eks få inn teknikken osv.

Lenke til kommentar

Du som har trent så mye før vil ikke ha så mye å hente på teknikk..... Men jeg føler ihvertfall at man ikke taper så mye styrke i benkpress på å ikke trene. Jeg trente hardt forrige sommer, en lang pause i vinter med litt styrketrening innimellom. Når jeg starta for fullt igjen på våren hadde jeg ikke gått ned noe merkbart i noen øvelser.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Da var den gamle rekorden på 62,5kg sletta med god margin. Tok 70kg i stad relativt glatt ... Går inn for 80kg til jul ^^

Endret av medlem-105476
Lenke til kommentar
1) Benkpress og knebøy i smithmaskin er for tåper og idioter.. og er i tillegg langt lettere enn benkpress/knebøy/frontpress fritt.

 

2) 160kg på trening, 150kg godkjent.

6758330[/snapback]

 

 

Bruker smithmaskin på knebøy, må nesten det når man trener alene...

6760590[/snapback]

Jeg trener omtrent bestandig alene, er bare at jeg tar ikke maksløft uten partner... Såfremst du ikke ligger helt på grensen av maksstyrken din, så skal det ikke være så farlig å løfte alene (personlig er jeg mye mer nervøs i benken enn på knebøy, knebøy greier jeg som regel å få vekta unna hvis jeg feiler, er verre å feile på maksløft benk og knuse kassa)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
14 år. veger ca 70 (+/- kjem an på årstiden) over 180 høg. 70+ i benk, har trenet arlvolig i ca 2 veke no. Så når teknikken kjem reknar eg med å gå opp i max løft:) trening 3-5 ganger i veka, ca 2,5 time pr trening :)

6834154[/snapback]

Trener du styrke 5 ganger i uka, og hver trening er på 2,5 time? Er ikke det altfor mye hvis du har trent i to uker? Teknikken kommer egentlig ganske fort den.

Lenke til kommentar
14 år. veger ca 70 (+/- kjem an på årstiden) over 180 høg. 70+ i benk, har trenet arlvolig i ca 2 veke no. Så når teknikken kjem reknar eg med å gå opp i max løft:) trening 3-5 ganger i veka, ca 2,5 time pr trening :)

6834154[/snapback]

 

Ingen som har ymta frempå med anbefalingen om at man helst bør være ferdig utvokst før man trener (regelmessig) med vekter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...