Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser det er noe diskusjon rundt hvor mange reps man "bør" ta for å makse.

En god huskeregel innen styrketrening er at det man trener med, blir man sterkest i. Er målet kun å makse, bør man kjøre 1-3 repetisjoner per sett så tungt du kan (kombinerer du makstrening med raske øvelser med lett belastning vil du få meget eksplosive muskler (aka spenst)). 3-8 repetisjoner per sett er den øvelsen som gir mest volumøkning i muskelmassen. Flere repetisjoner enn dette kan ses på som utholdenhetstrening.

 

Hilsen tidligere idrettsfagstudent.

6611385[/snapback]

Hm. Ronnie Coleman (bildet), som kanskje har mest muskelmasse av samtlige bodybuildere trener ofte med rundt 12-15 reps. Tviler på at dette er for utholdenhetens skyld.

 

6611490[/snapback]

 

Bodybuilderene kjører vel 6 til 8 reps?

Lenke til kommentar

Teknikken min i benken er så uhorvelig dårlig, at jeg kjører sittende benk istedenfor. Der trener jeg med 35 kg og klarer 4x10 repitisjoner. :cool:

 

Hvordan bedrer man egentlig teknikken sin i benken? Jeg føler at når jeg trener med lite, klarer jeg det helt fint, men når det kommer til tyngre tyngder blir det til at stangen vaier veggimellom, og jeg bruker en hel masse krefter bare på å holde stangen rett.

Endret av Deathie
Lenke til kommentar

JEG tok 107kg i stad.. 16 år- og spiller hockey, jeg skal på bursdag etterpå. jeg

jeg jeg jeg jeg jeg jeg jeg jeg jeg jeg jeg ejg ejg ejg ejg ejg ejge jeg jeg jeg jeg jeg jeg jeg jeg jeg jeg jeg jeg jeg jeg jeg jeg jeg jeg jeg jeg jeg.................

 

EDIT: Inlegg 100? gleder meg til jeg har inlegg 107, siden det tar jeg i benke assa.

Endret av halvoralex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...