Gå til innhold

Harry Potter - Bøkene, filmene. *Spoileradvarsel*


Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?  

344 stemmer

  1. 1. Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?

    • Beste boka i serien, superbra!
      90
    • Fornøyd med boka, verdig avslutning
      161
    • Helt grei, men svarte kanskje ikke helt til forventningene
      31
    • Boka innfridde ikke i hele tatt, dårlig avslutning
      12
    • Har ikke lest den
      51


Anbefalte innlegg

Takk for informasjonen, Rivers :) Ta håper jeg virkelig at de gjentar det samme i går, og at min lille småby også har oppe til over tolv. Som sagt (?) vet jeg at de har gjort det tidligere. Hvordan har det vært her tidligere, Treblad?

 

Gosicnny ;)

8989903[/snapback]

Mine kilder, som er forholdsvis pålitelige, påstår at den lokale bokhandelen ikke vil holde nattåpent denne gangen. Latterlig nok. Det ble gjort for to år siden, som du er inne på, men denne gangen virker det som om butikken satser på å selge nok bøker uansett - nattåpent eller ikke. Tross alt: Å bemanne butikken midt på natten krever jo sitt av ressurser, og i 2005 var det bare en håndfull av oss om dukket opp. Er neppe like lønnsomt som i Oslo, for eksempel, der horder med Harry Potter-entusiaster står flere timer i kø for sin kopi.

 

Hva skal vi gjøre da, egentlig? Arendal? Æsj ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har tidligere gjettet at dragen på den amerikanske Deluxe utgaven av Deathly Hallows kan være Norbert.

 

AntipodeanOpaleye.jpg

 

Norbert vokste fort, så det er ikke umulig... men...

Det er sannsynligvis en Antipodean Opaleye fra New Zealand / Australia.

Dette er den vennligste sorten drage og sannsynligvis grunnen til at de kan fly den.

Drager er vanligvis ikke noe du kan temme.

 

Står om denne dragen i boken "Fantastic Beasts and Where to Find Them" (har ikke denne boken selv ... ennå )

 

Kan denne dragen være det nye kjæledyret som Harry får i siste boken?

Lenke til kommentar
Man kan jo ikke ha en drage som kjæledyr, hvor har du hørt at Harry skal få et nytt?

8994792[/snapback]

I en Podcast for mange måneder siden.

Der ble det sagt at Harry vil få et nytt kjæledyr i siste boken. Hedwig vil fortsatt være med.

Opplysningene kom fra offisielle kilder :)

Lenke til kommentar

Jeg har lest alle bøkene hittil på norsk, men 7'ern vil jeg lese på engelsk. Dette er forsi jeg vil lese den før alle andre forteller meg hva som skjer. Kan ikke alle navnene og de spesielle ordene på engelsk. Kan jeg likevel lese den på engelsk uten alt for mye problemer? Eller må jeg lese de andre 6 på engelsk først?

Lenke til kommentar

Det skulle gå rimelig greit det, ja. Du kommer nok fort inn i det. Jeg antar du har sett filmene også, så du kan nok navnene derfra også. Om du skulle lure på noen navn, finnes det flere "ordbøker" som oversetter diverse navn og annet fra engelsk til norsk (99 % sikker): Har ikke link, men jeg antar du vil finne om du googler. Har vært noen som har snakket om det tidligere i tråden, iallfall :)

 

Nå begynner det å nærme seg, folkens! Grøss og gru! Jeg må kanskje få bestilt biletter til filmen også snart?

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar
Kom til side 90 i GoF i dag, skal klare å bli ferdig med HBP til eg får lese boka, noko som sannsynlegvis blir første veke i august.

9004700[/snapback]

 

Har du lest dem før eller er det første gangen?

9004718[/snapback]

Det blir vel tredje gangen. ;)

 

OOTP-filmen gidd eg ikkje stresse med dei første vekene, jo fleire det er i kinosalen jo dårlegare blir min filmopplevelse.

Lenke til kommentar
Kom til side 90 i GoF i dag, skal klare å bli ferdig med HBP til eg får lese boka, noko som sannsynlegvis blir første veke i august.

9004700[/snapback]

 

Har du lest dem før eller er det første gangen?

9004718[/snapback]

Det blir vel tredje gangen. ;)

 

OOTP-filmen gidd eg ikkje stresse med dei første vekene, jo fleire det er i kinosalen jo dårlegare blir min filmopplevelse.

9004738[/snapback]

 

Det var masse folk som sov utafor Colosseum kino før première-billettene skulle selges. Akkurat det orker jeg ikke. Det er ikke så viktig for meg å få sett den fort. Jeg veit jo hva som skjer. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...