Gå til innhold

Harry Potter - Bøkene, filmene. *Spoileradvarsel*


Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?  

344 stemmer

  1. 1. Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?

    • Beste boka i serien, superbra!
      90
    • Fornøyd med boka, verdig avslutning
      161
    • Helt grei, men svarte kanskje ikke helt til forventningene
      31
    • Boka innfridde ikke i hele tatt, dårlig avslutning
      12
    • Har ikke lest den
      51


Anbefalte innlegg

Har kommet til den konklusjonen at det blir masse skole og at Harry kommer til å bli flinkere og få bedre karakterer enn noen gang.

 

Harry vet ikke at dette er siste boken og han aner derfor ikke når han møter V igjen.

Han vil nok innse at kunnskap er makt og han MÅ bli bedre i magi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskselig poll det her. Drive å lese bok nummer 6 no, har tenkt over ein del nye ting. I starten av boka, når Marissa og Bellatrix besøker Snape for å snakke om oppdraget som Draco har fått. Snape gjer det "ubryteløftet" der han lover å hjelpe Draco med oppdraget, og dersom ikkje Draco klarte det, skulle Snape gjer det for han.

 

Visst ein del av jobben var å drepe DD måtte jo Snape gjer det. Eg er overbevist om at DD var veldig nært på å snakke Draco vekk frå å drepe han.

 

Det er mulig at Snape har fortalt dette til DD og dermed var det på ein måte avtalt.

Endret av TheOneAsk
Lenke til kommentar
Tja, det vil vise seg. Eg trur ikkje han blir mykje på skulen, men den har nok sin rolle i DH og. Kva han seier i slutten av HBP og kva som skjer er to forskjellige ting. Men for all del, kanskje han aldri returnerer?

8979749[/snapback]

Blir ikke skolen stengt i 6'ern på slutten?

 

Er ikke akkurat å ta en "vaskus" formel på skolen etter et slikt angrep. Forresten synes jeg de 100 siste sidene i bok nummer 6 må være noe av det beste som noen gang er skrevet i litteratur historien! :yes:

Lenke til kommentar
Har kommet til den konklusjonen at det blir masse skole og at Harry kommer til å bli flinkere og få bedre karakterer enn noen gang.

 

Harry vet ikke at dette er siste boken og han aner derfor ikke når han møter V igjen.

Han vil nok innse at kunnskap er makt og han MÅ bli bedre i magi.

8979849[/snapback]

Harry vet jo at det haster å få tak i hocruxene, og han sa jo i slutten av boka at han ikke skulle tilbake til skolen. Og at Harry ikke vet at det er siste boken har ingenting å si for historien.

Lenke til kommentar
Har kommet til den konklusjonen at det blir masse skole og at Harry kommer til å bli flinkere og få bedre karakterer enn noen gang.

 

Harry vet ikke at dette er siste boken og han aner derfor ikke når han møter V igjen.

Han vil nok innse at kunnskap er makt og han MÅ bli bedre i magi.

8979849[/snapback]

Harry vet jo at det haster å få tak i hocruxene, og han sa jo i slutten av boka at han ikke skulle tilbake til skolen. Og at Harry ikke vet at det er siste boken har ingenting å si for historien.

8980810[/snapback]

Harry Potters kunnskaper har ingen sammenheng med hva han gjør på skolen. Alt han kan er enten selvlært eller personlig opplæring av Lupus, Humlesnurr, eller Slur. :)

Lenke til kommentar
Tja, det vil vise seg. Eg trur ikkje han blir mykje på skulen, men den har nok sin rolle i DH og. Kva han seier i slutten av HBP og kva som skjer er to forskjellige ting. Men for all del, kanskje han aldri returnerer?

8979749[/snapback]

Blir ikke skolen stengt i 6'ern på slutten?

Joda, men alt kan jo skje i bok sju. Eg trur ikkje det vil bli gjennomført eit heilt skuleår på Hogwarts, men er ganske sikker på at Harry kjem tilbake av ein eller annan grunn i løpet av boka.

Lenke til kommentar

Hei, har ikke lest igjennom alle de 100sider med poster, men bare lurer på om noen har kommet med slutt teorier? Ikke om den siste boken, men hvordan den slutter? Hvem vinner? Hvem dør og hva skjer med Harry?

 

Min persjonelige teori (eller mer et ønske) er at Harry enten blir rektor eller

beskyttelse mot svartekunstlærer (i mer en et år ;) ) på Hogwarts :)

Endret av Happytreeangi
Lenke til kommentar

Med tanke på at Harry ikkje er spesielt skuleflink, skulen truleg blir stengt det neste året, han sa han ikkje skulle returnere, han kun er 18 (?) og har meir enn nok med å takle Voldemort i den siste boka er eg ikkje heilt enig. :p

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Hei, har ikke lest igjennom alle de 100sider med poster, men bare lurer på om noen har kommet med slutt teorier? Ikke om den siste boken, men hvordan den slutter? Hvem vinner? Hvem dør og hva skjer med Harry?

 

Min persjonelige teori (eller mer et ønske) er at Harry enten blir rektor eller

beskyttelse mot svartekunstlærer (i mer en et år ;) ) på Hogwarts :)

8984930[/snapback]

Da tror jeg han heller blir lærer i Clairovase... :wee:

Lenke til kommentar
Foreslår dere at jeg skal kjøpe boken i en bokhandel når den kommer ut, eller forhåndsbestille over nettet? Isåfall, hvilken side bør jeg forhåndsbestille fra?

8986199[/snapback]

Totally up to you babe.

 

Uansett er det jo greiest å ta det på nettet siden du slipper å tenke på utsolgte bokhandlere og lignende hvis du plutselig ikke skulle vært til stede den dagen eller stå opp grytididlig. Dog er det mer morro hos bokhandlern siden de største ofte har en liten serimoni (skulle bare mangle, boka er mest solgt i verden). Da kan få med seg litt stemning samt masse give aways. I byn her fikk vi også kake. ;p

Lenke til kommentar

Dersom du bestiller på nettet, kan du risikere å ikke få den på dagen. Du får den iallfall mest sannsynlig etter de som kjøper i bokhandelen. Dersom du kjøper i en bokhandel får du som HoaXed sier stemning osv på kjøpet, men du bør være tidlig ute for sikkerhets skyld. Jeg planlegger å møte opp rundt midnatt hvis butikken er oppe da.

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar
Dersom du bestiller på nettet, kan du risikere å ikke få den på dagen. Du får den iallfall mest sannsynlig etter de som kjøper i bokhandelen. Dersom du kjøper i en bokhandel får du som HoaXed sier stemning osv på kjøpet, men du bør være tidlig ute for sikkerhets skyld. Jeg planlegger å møte opp rundt midnatt hvis butikken er oppe da.

 

Goscinny ;)

8986673[/snapback]

Kunne ikke vært mer enig.

 

Men tviler på det blir midnatt. Det må nemlig stemme overens med resten av verden og Amerika blir vell de som setter tidspunktet. Blir det midnatt i Amerika blir det vell ca klokka 7 her i Norge. Hvis vi tar i betrakning Manhatten tid :)

 

Og husker jeg ikke feil var det vel da bokhandlern slapp ut boka her på 6'ern..

 

For hvis vi får den, eller Rusland får den på midnatt vil jo vi ha nesten et halvt døgn, og de et helt døgn på å lese boka legge ut avslutningen på nett før den i hele tatt er lagt ut i Amerika.

 

Men når jeg tenker meg om, det bør vell egentlig følge Storbritania..?

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar

Dersom den følger Storbritannia og den slippes midnatt der, får vi den klokken 23 dagen før, etter mine beregninger :D Sikker på at det ikke går etter dato?

 

ENDRET: Nei, vi får den klokken 01 på samme dato som GB :/

 

ENDRET II: Men jeg mener å huske at den har blitt sluppet rundt midnatt her før? Sekseren bestilte jeg på nett (noe jeg angrer på), så jeg vet ikke hvordan det var i fjor.

 

Goscinny ;)

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar

Jeg bæsjet på leggen på lanseringen av bok 6 da jeg regnet med at sånn type midnattslansering får man ikke se i Sandefjord... Der tok jeg feil :wallbash::cry:

 

I år stiller jeg med nyinnkjøpt Harry Potter skjorte.

Foran står det "I solemnly swear that I am up to no good"

Og bak står det "Mischief Managed" :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...