Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørsmål:

 

Trente interval i dag (4x4 min, relativt intenst) og så 20 min på trimsykkel etterpå, med moderat og jevn intensitet og motstand i tråkkene.

Når jeg kom hjem åt jeg to hjemmelagde burgere og sovnet like etterpå.

 

La meg i senga og sov i ca 2 timer. Er ikke første gang jeg sovner etter at jeg har trent, men som regel er jeg ganske "pigg" etter trening.

 

Hvorfor dette?

Lenke til kommentar

Insulinfølsomheten er et mål på hvor effektivt man lagrer næring etter et måltid. Selektiv lav insulinfølsomhet i fettcellene + høy i musklene = optimal næringspartisjonering.

Oppnås via omega-3 fettsyrer og trening

 

Høy insulinfølsomhet

Mer trykk i musklene, stabil energi

Fungerer dårlig mentalt og fysisk på lavkarbdiett

= Høyere karbohydratinntak

 

Lav insulinfølsomhet

 

Store svingninger i energinivå etter karbmåltid

Fungerer utmerket på lavkarbdiett

= Kun karb etter trening

 

Det er sånn man velger lavkarb eller ikke på en diett.

Lenke til kommentar

Merk at det er visse usannheter med tanke på turen hans.

Han hadde en hytte hvor det var dusj, støm, hvor han blogget fra, ladet batterier Osv.

 

Blir mer som en leirskole en 1 år i marka som det ser ut som.

Han har fått mye pepper av jegere på kammeret.no

Endret av War
Lenke til kommentar

"- Jeg begynte denne turen som overvektig og usunn, og avslutter den sunn og frisk."

 

"Clausen hadde lagt på seg mange kilo før turen ved å spise mye karbohydrater som ris og pasta"

 

Drakk han melk før han tok turen i skauen? Da blir man overvektig og usunn av melk! Spiste han grønnsaker før "villmannsåret"? Da blir man overvektig og usunn av grønnsaker!

 

At sammenheng ikke er det samme som årsak er visst ikke så lett å forstå for enkelte.

Lenke til kommentar

Sant nok, det er vel mye sannsynlig at han hadde et langt lavere kaloriinntak enn tidligere når han ble avhengig av å skaffe maten sin selv i skogen.

 

Blir spennende å se om han klarer holde vekta nede nå når han bare kan svippe ned på rema og hamstre inn egg & bacon.

Endret av phax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...