Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endte bra denne:

https://montrealgazette.com/news/local-news/montreal-gym-goer-attacked-because-his-weightlifting-was-too-loud

 

  "He said Buzzfit has tried, without success so far, to contact Lalonde, and wants to offer him and his family a lifetime membership."

 

 

Mykje bra innhald så langt frå dei to, sjølv om Facebook-sida er open og folk legg ut litt diverse.

 

 

 
Eventuelt installere Kindle på ein mobiltelefon eller tablet/pad.

 

Viktig å ikkje bråke for mykje på trening....  :huh:

 

Lenke til kommentar

Hvis du tror det er mye motstand mot CrossFit, hvorfor trener du CrossFit? ;)

Fordi det er gøy, og ikke minst fleksibelt. Også greit å ta med min sønn på trening når jeg er alene med ham, det går ikke ann i de fleste steder i Oslo :D Men jeg trener også Wendler 5/3/1 siden av.

Lenke til kommentar

Men dropper man frokost, vil man nok ha siste måltid relativt seint, så da er man like langt uansett?

Har ikke DB+ så vet ikke hva som står....

 

Kroppen veldig hormonstyrt, så har man et fast spisevindu så tilpasser den seg ganske bra er min erfaring. Såkalt periodisk faste er det mange som kjører med godt hell. Hvor man da typisk definerer et spisevindu på 8 timer fra kanskje 12-20:00. Noen har kortere spisevindu, faktisk helt ned til 1 time hvor man da faster i 23 timer.

Er noen helsefordeler med dette, men det gjør det også enklere å beregne kalorier og ikke overspise igjennom dagen.

Lenke til kommentar

Spørsmålet har vært: Spiser man mer totalt sett om en ikke spiser frokost? At frokost skal beskyttes mot overvekt antas å stemme, men forskningen kan verken bekrefte eller avbekrefte

For å oversette oversiktartikkelen ovenfor: Probative Valued er forskning på spørsmål som er godt nok besvart, eller med en metodikk med begrenset økt vitenskapelig forståelse av spørsmålet. Frokost har over tid hatt de samme konstante korrelasjonene, men det er ingen årsaksammenheng. Det har ikke stoppet forskere med å tidligere konkludere at sammenhengen er kausal. Biased Research Reporting er forskere som fremstiller sine egne eller andre forskeres resultater skjevt og misvisende. Ved å brukte Biased Research fant de 29 artikler som siterer en klinisk studie som de tror viser en årsaksammenheng, hvorav 28 siterer den som at frokost beskytter, når den ikke fant holdepunkter for hverken det ene eller det andre. 

Trolig er det slik BMW er innpå - personlige preferanser relatert til sult blir viktigere.

 

Lenke til kommentar

Nå husker jeg ikke hvilken kilde, men man får beholdt litt mer muskelmasse hvis man spiser mindre (ikke droppe ut) til frokost og lunsj, samt mer til middag og kveldsmat. Enn omvendt. Her snakker vi om like mye kcal ved deff. Utover det er det ingen bevis (enda) for at det er best å droppe frokost, men jeg kan tenke meg at det er lett for mange å komme til den konklusjon at man bør droppe frokost pga det jeg sa i første.

 

Eller er jeg helt fjern, Dukien?

Lenke til kommentar

Spørsmålet har vært: Spiser man mer totalt sett om en ikke spiser frokost? At frokost skal beskyttes mot overvekt antas å stemme, men forskningen kan verken bekrefte eller avbekrefte

 

For å oversette oversiktartikkelen ovenfor: Probative Valued er forskning på spørsmål som er godt nok besvart, eller med en metodikk med begrenset økt vitenskapelig forståelse av spørsmålet. Frokost har over tid hatt de samme konstante korrelasjonene, men det er ingen årsaksammenheng. Det har ikke stoppet forskere med å tidligere konkludere at sammenhengen er kausal. Biased Research Reporting er forskere som fremstiller sine egne eller andre forskeres resultater skjevt og misvisende. Ved å brukte Biased Research fant de 29 artikler som siterer en klinisk studie som de tror viser en årsaksammenheng, hvorav 28 siterer den som at frokost beskytter, når den ikke fant holdepunkter for hverken det ene eller det andre. 

 

Trolig er det slik BMW er innpå - personlige preferanser relatert til sult blir viktigere.

 

 

Du tar ikke med Ghrelin i betraktningen, dette tilpasser seg etter ens spisemønster. Til dels også etter makrosammenseting også.

Lenke til kommentar

Benbjo: Mener å huske at det var et forsøk som viste små forskjeller, men husker ikke studien. :)

Hvorfor akkurat ghrelin og ikke alle de andre appetitthormonene? I tilfelle hvilke(n) av ghrelin tenker du på? Det er også langt andre faktorer utover de biologiske som påvirker sult og metthet. 

Lenke til kommentar

Fordi ghrelin er det hormonet som virker sterkest på sultfølelsen. 
Det er absolutt andre faktorer enn biologiske, det er det ingen tvil om.
En undersøkelse fra England antydet at om man står å spiser, eksempelvis et mellommåltid, blir man fortere sulten igjen og motsatt om man sitter å spiser.
Det er mange mindre faktorer, men biologiske mekanismer er det som i hovedsak gir sultfølelse/cravings. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...