Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syklister på høyt nivå har jo massive lår, så det kan vel se ut til å fungere ihvertfall.

Har du hørt om en ren sykkelfyr  :rofl:

 

De bygger den massen de trenger der de trenger det, armene er tynnere en snittet i en landsby i indre sudan. 

Fint for låra om man eitter der milevis hver dag, men fail for resten av kroppen. 

 

For å ikke snakke om at kcal-forbruket kommer til å spise opp all gains for resten av kroppen i 9 av 10.

Særlig at de fleste kommer til å spise tilbake like mye. 

Endret av War
Lenke til kommentar

 

Syklister på høyt nivå har jo massive lår, så det kan vel se ut til å fungere ihvertfall.

Har du hørt om en ren sykkelfyr  :rofl:

 

De bygger den massen de trenger der de trenger det, armene er tynnere en snittet i en landsby i indre sudan. 

Fint for låra om man eitter der milevis hver dag, men fail for resten av kroppen. 

 

For å ikke snakke om at kcal-forbruket kommer til å spise opp all gains for resten av kroppen i 9 av 10.

Særlig at de fleste kommer til å spise tilbake like mye. 

 

 

Nå er det jo ikke styrken ellers jeg bryr meg om heller :p 

 

Jeg trenger noe som kan bygge litt muskler i leggene, rundt knærne og i lårene, men som helst bør være skånsomt for knærne. Knebøy går egentlig greit, men så snart jeg faktisk får på litt vekt så tar det bare noen få økter før jeg kjenner det godt i knærne. 

Lenke til kommentar

For helse og random opplegg fungerer det helt klart. 

Sammen med bulk for å bli biff er det ikke lurt, men det kan la seg gjøre. 

Par timers tur bare, ender vel med 6000kcal+ pr dag. 

Tipper det blir dobbelt så mye mat som nå. 

 

Nå er det utholdenhet jeg driver på med, ikke styrke, så bulk er ikke noe mål. Jeg er ikke like mye biff som jeg er lean, mean cuisine. Som styrke for bena passer det bra for meg siden jeg får utholdenhetstrening og, dermed "taper" jeg ikke like mye som om jeg skulle kjørt helt egne styrkeøkter. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Femteplass og 240 i mark som debutant. Storfornøyd!

Veldig bra jobba Akse - synes 240 så veldig lett ut!?

 

Interessant å se at du er i god mental balanse også - 4.35 - du mister ikke hodet selv om du mister tønna i det første løftet/runnet, cooler deg selv ned og tar deg tid til å rydde plass for neste løft/sekk.

 

Igjen, bra jobba!

Endret av Countryman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Syklister på høyt nivå har jo massive lår, så det kan vel se ut til å fungere ihvertfall.

Har du hørt om en ren sykkelfyr  :rofl:

 

De bygger den massen de trenger der de trenger det, armene er tynnere en snittet i en landsby i indre sudan. 

 

 

 

 

Fantastisk :rofl:

 

Perset med 125kg i mark idag! Dog bare 2 rep men det er da noe.

 

Det er det! bra jobba! :)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Femteplass og 240 i mark som debutant. Storfornøyd!

Veldig bra jobba Akse - synes 240 så veldig lett ut!?

 

Interessant å se at du er i god mental balanse også - 4.35 - du mister ikke hodet selv om du mister tønna i det første løftet/runnet, cooler deg selv ned og tar deg tid til å rydde plass for neste løft/sekk.

 

Igjen, bra jobba!

Har nok 250 inne ja. Og takk!
Lenke til kommentar

Merker det er litt vondt, eller så er jeg bare sliten, i høyre håndledd under benkpress. Kan dette si noe om jeg gjør noe galt, eller er det vanlig å kjenne det der? Jeg har jobbet med å holde håndleddet riktig under benk, og ser selv under løftet at håndleddene er riktig, så det kan ikke være noe med at jeg ikke holder rett..

Lenke til kommentar

Syklister på høyt nivå har jo massive lår, så det kan vel se ut til å fungere ihvertfall.

bobbyjulichlegs.jpg

 

Syklister har gjerne store lår i forhold til resten av kroppen, men jeg trur de fleste som har tatt knebøy over lenger tid her inne har like store/større lår enn proffsyklistene. Se på Greipel, han ser stor ut i forhold til resten av feltet og har store lår, men han veier bare 80kg på 1,84m,og han havner blandt de tyngste rytterne sammen med Hushovd på 83 kg, og Kittel på 86. Kristoff som også ser stor ut veier 78 kg. Det skal ikke mye til å bli større enn syklistene. Går vi over på banesyklister skal det litt mer til å matche dem fysisk, spesielt lårene.

At man får større lår av sykling kan kanskje gjelde i starten, men utholdenhetsidrett er mest kjent for å bryte ned muskelmasse, ikke bygge opp.

Lenke til kommentar

Bare lurer på en ting, jeg trener hovedsakelig kondis nå da album min krangler, noe som er greit nok ettersom jeg uansett bør bedre kondisen. Men, jeg spiser egentlig veldig lite for tiden, mest for at jeg rett og slett ikke er sulten.

Uansett, jeg prøver å gå ned i vekt(helst bare fettprosent) også, burde jeg spise så lite jeg gjør å fortsette trene kondis eller finne på noe annet?

Lenke til kommentar

Bare lurer på en ting, jeg trener hovedsakelig kondis nå da album min krangler, noe som er greit nok ettersom jeg uansett bør bedre kondisen. Men, jeg spiser egentlig veldig lite for tiden, mest for at jeg rett og slett ikke er sulten.

Uansett, jeg prøver å gå ned i vekt(helst bare fettprosent) også, burde jeg spise så lite jeg gjør å fortsette trene kondis eller finne på noe annet?

Nå er det jo ingen her som vet akkurat "hvor lite du spiser" da, men om du ønsker å trene kondis og gå ned i vekt samtidig - Disse 2 faktorene passer veldig godt sammen.

 

Om du bare ønsker å kun gå ned i fett%, hvilket er nærmest umulig ved en vektnedgang, bør du øke proteinintaket til noe ala 3g pr. kg. fettfrie kropp for å ivareta muskelmassen din på best mulig måte.

 

Uansett, du trenger ikke spise "veldig lite", bare litt under det kroppen trenger for å vedlikeholde kroppsvekten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...