Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Ja kortison er katabolt og man kan ta for eks anavar for å veie det opp.

Men anavar er rent bol og like forbudt som alt annet med mindre man får det av lege.

Langvartig bruk av kortison hvor kroppsvekten raser eller man har ligget i koma, operert ol med svekket muskelmasse så er det en av de tilsvarende stoffene man får.

 

Kortison produserer man selv også, men da heter det kortisol.

 

Det gjelder vel all medisin som har en katabol effekt eller stoffer som gjør en katabol.

Bare å tenke på det kan gjøre en katabol, da stress = frigjøre katabole hormoner = samme katabole effekt på kroppen.

 

Så ja, en ubetalt regning kan legge hele treningsprogresjonen på hylla.

Endret av War
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det evige spørsmålet om å få i seg nok mat når man trener, holdt på i noen måneder nå, men vekta har det ikke vært stor forandring på, styrken har økt betraktelig, men har vel kommet til et stadie nå hvor jeg gjerne skulle fått på meg noen flere kilo slik at musklene kunne fått litt mer å tygge på.

 

Vekta holder seg ganske stabilt på 72kg og med en høyde på 176cm så er vel dette ganske "normalt", har aldri vært typen som kan dytte i meg mat hele dagen, og når jeg er mett, ja da er jeg mett. Prøvd å holde et lite øye med hva jeg får i meg av kalorier i løpet av en dagen, og gjennomsnittet der ser ut til å være rundt 2200, dog har funnet ut at det å telle kalorier ikke er særlig spennende.

 

Uansett, væske er jo mye lettere å få i seg enn "fast" føde, så lurer litt på om jeg skal prøve meg på en av disse "weight-gainer" shakene, noen formeninger om disse her?

Lenke til kommentar

Lurer på når jeg skal begynne på kreatin. Akkurat nå trener jeg styrke på kcal-underskudd, og antar at det er grunnen til at jeg sliter med fremgang. Om ca. 1-2 mnd skal jeg begynne på overskudd igjen og da antar jeg at jeg muligens vil få mer fremgang i styrketreningen?

 

Så da er spørsmålet; starte på kreatin nå, eller vente til jeg er på overskudd igjen og så stangnerer?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Da er triceps det svakeste leddet i benken.

Hvis man sliter når stangen skal opp fra brystet, hva er det svakeste leddet da? Mot slutten, på vei opp, kommer jeg til et punkt der det går mye lettere.

Lenke til kommentar

 

"do them three times a day and eat a protein shake straight after

make sure your protein shake is within 30 minutes of your workout, can't miss out on your window or it's pointless to drink it"

 

Kan noen bekrfte at det stenmer at om man ikke får i seg en prot-shake før etter 30 min etter trening, er det ikke noe vits å ta det. Dette må da være feil?

Lenke til kommentar

 

Da er triceps det svakeste leddet i benken.

Hvis man sliter når stangen skal opp fra brystet, hva er det svakeste leddet da? Mot slutten, på vei opp, kommer jeg til et punkt der det går mye lettere.

 

Skuldre.

 

-----------------------------

De snakker om det magiske vinduet her, kroppen tar opp flytende næring raskere, men hele utsagnet er helt feil..

Endret av War
Lenke til kommentar

Lurer på når jeg skal begynne på kreatin. Akkurat nå trener jeg styrke på kcal-underskudd, og antar at det er grunnen til at jeg sliter med fremgang. Om ca. 1-2 mnd skal jeg begynne på overskudd igjen og da antar jeg at jeg muligens vil få mer fremgang i styrketreningen?

 

Så da er spørsmålet; starte på kreatin nå, eller vente til jeg er på overskudd igjen og så stangnerer?

Da reduserer du fettprosenten , mens all trening kun går med på å beholde muskelmasse og styrke.

Fremgangen vil så si være 0 med mindre man er helt nybegynner.

 

----------------------------------------

Poststruktu haha

 

 

Uansett, væske er jo mye lettere å få i seg enn "fast" føde, så lurer litt på om jeg skal prøve meg på en av disse "weight-gainer" shakene, noen formeninger om disse her?

Om problemet er å få i seg nok kcal, så ja det er letter å drikke de.

Det skal da drikkes mellom måltidene og ikke erstatte de.

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"do them three times a day and eat a protein shake straight after

make sure your protein shake is within 30 minutes of your workout, can't miss out on your window or it's pointless to drink it"

 

Kan noen bekrfte at det stenmer at om man ikke får i seg en prot-shake før etter 30 min etter trening, er det ikke noe vits å ta det. Dette må da være feil?

Det stemmer ikke. Det kan ha noe å si for opptak av karbohydrater hvis man skal trene to økter om dagen og må fylle glykogenlagrene så raskt som mulig, men hvis det er muskelvekst og protein så trenger du ikke bekymre deg for det "vinduet etter trening". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kommenterte fort i kommentarfeltet. Kvasivitenskapen går på bekostning av vitenskap. Helt utrolig. 

 

http://www.vg.no/forbruker/mat-og-drikke/pepsi-dropper-aspartam/a/23441109/

Jeg så svaret ditt, men det som er synd er at det drukner i alle som blindt TROR (legg merke til tror, de er så intellektuelt og intelligent underutvikler at evidensbasert viten er dem helt uforståelig) på det som er "naturlig". "intelligent design" og whatnot sier jo at stevia er bedre så... Joda... Neida....

 

Men! legg merke til at folk i Norge begynner sakte men sikkert å snu, det er flere og flere som lener seg på vitenskap og færre og færre som er religiøse. (Sett bort fra de på treningsforum.no da   :mrgreen:  )

Endret av Doofen
Lenke til kommentar

Bruker noen av dere sykkel som styrketrening (spurte han selv om han visste svaret)? Jeg har tidligere kjørt en del styrketråkk, men det ble lite av det i fjor, noe jeg merker nå. Jeg trenger øvelser for å styrke bena som er litt skånsomme, men knærne mine er tydeligvis såpass ødelagt etter år med løping at knebøy gir meg smerter etter en periode. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...