Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja, du klarer seff ikke knekke noe, poenget er å lure personen til å ha skulderstabilitet.

 

Men hvordan skal du "knekke" stangen?

Noen sier du skal dra den fra hverandre, og noen sier du skal bøye den som en hestesko osv.

 

Jeg sliter også med å ha skuldrene sammen, spesielt når jeg løfter eksplosivt. Skuldrene følger med armen kan du si :p 

Lenke til kommentar

 

ja, du klarer seff ikke knekke noe, poenget er å lure personen til å ha skulderstabilitet.

 

Men hvordan skal du "knekke" stangen?

Noen sier du skal dra den fra hverandre, og noen sier du skal bøye den som en hestesko osv.

 

Jeg sliter også med å ha skuldrene sammen, spesielt når jeg løfter eksplosivt. Skuldrene følger med armen kan du si :p

 

Sakset herifra, denne forklarer det litt mer uttypende.

http://fitnessbloggen.no/10-tips-styrke-teknikk-benkpress/

 

7. Grip stangen hardt og brekk den i to

Et hardt grep rundt stanga er en enkel måte å skape større spenning i kroppen. Det øker aktiveringen av arm og skulder gjennom irradiasjon som innebærer at skuldermuskulaturen din vil aktiveres i større grad med et hardt grep.

Forsøk følgende – før armen din rett ut foran kroppen og knytt neven det du klarer. Kjenner du at skuldermuskulaturen strammes? Samme prinsippet gjelder på benken og alle andre øvelser forsåvidt.

Å tenke at man brekker stanga i to har vist seg å være en god tankemåte for å aktivere skulderbladene og skuldermuskulaturen i større grad. Forsøk å brekke stanga ved at tomlene føres mot ansiktet. Dette vil føre til at albuene blir presset i retning kroppen og skulderbladene roterer inn samtidig. Det blir en slags “skru inn skulderbladene-effekt”.

For å forstå hvordan dette fungerer og hvordan det skal gjøres, prøv følgende: Strekk ut høyre arm rett foran kroppen med strak albue. Fra denne posisjonen, roter hånden sakte mot høyre og kjenn etter hva som skjer med scapula (skulderbladet). Dersom du utfører dette riktig vil du kjenne at scapula “skrus” tilbake og ned mot ryggraden.

Prøv dette på begge sider (roter mot venstre med venstre hånd) og deretter med en stang. Til slutt forsøker du å implementere dette i benkpress med lett belastning i starten

 

 

Husk at skulder skal helt bak + helt ned.

Ikke bare blir teknikken bedre, men løftebanen er plutselig 15-20 cm kortere som igjen betyr at man kan løfte mer.

Lenke til kommentar

Tok en kjapp googling og klarte ikke helt få frem hva som skulle påvirke søvnen.

 

Fikk en boks med multivitaminer av en kompis fra sverige, type animalpack. Og har tatt det ei stund nå, mer som "det kan ikke skade". Leste over innholdslista, hvor begge deler er til stedet. Har iaf ikk hjulpet noe på min søvn!

 

Men kanskje placeboeffekten trer igang nå når jeg er klar over det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...