Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Om man er nybegynner så har man mindre muskelmasse en man "burde hatt" / svakere en man skulle være normal.

 

Det økte volumet vil man få, noe glykogenlagring ol.

Det gjelder ofte nybegynnere som bulker, men vekten står stille, de mister litt fett også pga endringen i aktivitet.

 

Med mindre dette er første gang du trener rett, så vil man på deff beholde muskelmassen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

On another note: Taper jeg noe på å ta chins med smalt grep kontra skulderbredde? Sliter med underarmene når jeg må holde dem helt rett. Blir som curl med ez-stang istedetfor barbell. Eneste skrå håndtak for chins/pullups på gymmet er sånn V-grep-bredde.

 

 

Anyone? Vet at smalt grep skal ta mer biceps, men lats får vel fremdeles juling? Er forøvrig en støtteøvelse til stronglifts.

Lenke til kommentar

 

 

 

On another note: Taper jeg noe på å ta chins med smalt grep kontra skulderbredde? Sliter med underarmene når jeg må holde dem helt rett. Blir som curl med ez-stang istedetfor barbell. Eneste skrå håndtak for chins/pullups på gymmet er sånn V-grep-bredde.

 

Anyone? Vet at smalt grep skal ta mer biceps, men lats får vel fremdeles juling? Er forøvrig en støtteøvelse til stronglifts.

Hvorfor begrense seg til et alternativ? Viktigste å huske på er uansett å dra med ryggen, og ikke bare biceps.
Lenke til kommentar

Får vondt i høyre albue når jeg belaster den en del, venstre er helt problemfri.

Er sånn hver gang, uten at jeg har hatt noen skader eller noe i armen. Noen som vet hva det kan være, evt. tips til hvordan jeg kan bli kvitt det?

Eller hvordan jeg tar hensyn til det?

 

Er så klart vanskelig å ta over nett, men det kan være musearm? jobber med IT så sitter en hel del å fikler med mus :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Skal sette "allergisprøyte" i dag. Noen som kan si noe om dette vil påvirke treningen? Tror uansett jeg ikke vil prestere noe bra om jeg er tett, men det er forsatt interessant å vite. Skal prøve å finne ut hva sprøyten heter. 

Lenke til kommentar

Skal sette "allergisprøyte" i dag. Noen som kan si noe om dette vil påvirke treningen? Tror uansett jeg ikke vil prestere noe bra om jeg er tett, men det er forsatt interessant å vite. Skal prøve å finne ut hva sprøyten heter. 

Jeg satte en selv for noen uker siden , tipper det er kortisol. 

 

Kort fortalt vil du bli katabol noen mnd. 

Treningsmessig vil det si at du ikke er anabol. 

 

En fin tid å bruke på deff mot sommeren, nå som muskelmassen er prioritert ned 10 hakk av hormonene ( sprøytas opplegg i kroppen) 

 

+ at imunforsvaret så si vil bli halvert, så husk skjerf og appelsiner  :rofl:

Endret av War
Lenke til kommentar

Får vondt i høyre albue når jeg belaster den en del, venstre er helt problemfri.

Er sånn hver gang, uten at jeg har hatt noen skader eller noe i armen. Noen som vet hva det kan være, evt. tips til hvordan jeg kan bli kvitt det?

Eller hvordan jeg tar hensyn til det?

 

Er så klart vanskelig å ta over nett, men det kan være musearm? jobber med IT så sitter en hel del å fikler med mus :p

 

http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/symptomer/albuesmerter-veiviser-1191.html

 

http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/symptomer/albuesmerter-veiviser-1191.html?page=2

 

Som du ser her kan det være 1000 ting, men "overbelastning av en bevegelse" går ofte igjen.

 

Jeg hadde det samme selv , trudde det var pga pcbruk ( typisk 120t uka) 

Det viste seg å være pga en skade i biceps. Blir som å trille en terning for en som ikke kan bevege armen fysisk for å sjekke. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

 

Skal sette "allergisprøyte" i dag. Noen som kan si noe om dette vil påvirke treningen? Tror uansett jeg ikke vil prestere noe bra om jeg er tett, men det er forsatt interessant å vite. Skal prøve å finne ut hva sprøyten heter. 

Jeg satte en selv for noen uker siden , tipper det er kortisol. 

 

Kort fortalt vil du bli katabol noen mnd. 

Treningsmessig vil det si at du ikke er anabol. 

 

En fin tid å bruke på deff mot sommeren, nå som muskelmassen er prioritert ned 10 hakk av hormonene ( sprøytas opplegg i kroppen) 

 

+ at imunforsvaret så si vil bli halvert, så husk skjerf og appelsiner  :rofl:

 

Uffda, men må jo igjennom det. Takk for infoen. 

Lenke til kommentar

Hva gjør man når man opplever perioder med økt treningslyst? Øktene mine varierer fra ca timen til halvannen, men tar meg ofte i og ønske og trene mer når jeg er ferdig. Kommer vel av at alt i livet utenom trening er dritt om dagen, og endrofinene er kjærkomment. Gir man seg bare, eller er det bare og lasse på med flere øvelser?

Lenke til kommentar

Hva med å bruke den ekstra motivasjonen til å legge inn 30 min dynamisk oppvarming , tilpasset dagens program.

 

På kort sikt har det neppe noen betydning, om man blir overtrent så sier kroppen i fra og det første tegnet er at man ikke har lyst til å trene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter jeg har tatt closs grip bench press merker jeg det ikke så mye i tricepen som om jeg skulle ta noen isolasjonsøvelser. Er dette vanlig? Jeg merker det egentlig i hele det området med tricep, bicep og der, at jeg er sliten i armene etter å ha tatt det, men aldri hatt noe gangsperr i tricepen. Betyr det at jeg gjør øvelsen feil, eller er dette vanlig?

Vet ikke om det er pga denne øvelsen men har klart og økt 10kg på tricep extension øvelsen. Dette klarte jeg ikke før så noe må være rett haha

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Hele vinkelen mellom underarmen og biceps er det kun triceps som kan rette ut, så den blir trent.

 

Isolasjonsøvelser egner seg best for volum-trening i et annet repsområde, med tilpasset deload.

Men da må det være en øvelse hvor man beveger albuen så alle tre hodene i triceps blir belastet.

 

I benken om vektene er for lette for triceps VS bryst og skuldre, så kan du fikse det med å trene med kjetting eller strikk så du må trykke på maks gjennom hele løftet og triceps må jobbe tyngst på slutten.

Lenke til kommentar

 

http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/symptomer/albuesmerter-veiviser-1191.html

 

http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/symptomer/albuesmerter-veiviser-1191.html?page=2

 

Som du ser her kan det være 1000 ting, men "overbelastning av en bevegelse" går ofte igjen.

 

Jeg hadde det samme selv , trudde det var pga pcbruk ( typisk 120t uka) 

Det viste seg å være pga en skade i biceps. Blir som å trille en terning for en som ikke kan bevege armen fysisk for å sjekke.

 

Symptomene passer perfekt med tennisalbue, umulig å si sikkert, men symptomene er det samme ihvertfall
Lenke til kommentar

Hele vinkelen mellom underarmen og biceps er det kun triceps som kan rette ut, så den blir trent.

 

Isolasjonsøvelser egner seg best for volum-trening i et annet repsområde, med tilpasset deload.

Men da må det være en øvelse hvor man beveger albuen så alle tre hodene i triceps blir belastet.

 

I benken om vektene er for lette for triceps VS bryst og skuldre, så kan du fikse det med å trene med kjetting eller strikk så du må trykke på maks gjennom hele løftet og triceps må jobbe tyngst på slutten.

Så slik jeg forstå det så gjør jeg det riktig?

 

Jeg tror ikke det er for lett. Jeg pusher på gjennom hele løftet. Tar 10kg mindre i closs grip bench enn vanlig benk, om det har noe å si.

Lenke til kommentar

 

 

http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/symptomer/albuesmerter-veiviser-1191.html

 

http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/symptomer/albuesmerter-veiviser-1191.html?page=2

 

Som du ser her kan det være 1000 ting, men "overbelastning av en bevegelse" går ofte igjen.

 

Jeg hadde det samme selv , trudde det var pga pcbruk ( typisk 120t uka) 

Det viste seg å være pga en skade i biceps. Blir som å trille en terning for en som ikke kan bevege armen fysisk for å sjekke.

Symptomene passer perfekt med tennisalbue, umulig å si sikkert, men symptomene er det samme ihvertfall

 

Man snakker betennelsestilstand uten bakterier her, og det må være ømt om du trykker der om det skal være det.

Fysioterapeut? Det er ikke så mye man kan gjøre selv, legge på is, strekke rett, støttetape ol.

Fastlege så fysioterapeut vil kunne by på inflammasjonsdempende medisiner som for eks kortisoninjeksjoner.

Legge deg under kniven er kjipt, men da kutter de litt i senen så den blir avlastat der det er vondt.

 

Men alle kommer til å si det samme, ikke belast armen mens den er bøyd og det er jo så si alt som har med trening å gjøre.

Lenke til kommentar

 

Skal sette "allergisprøyte" i dag. Noen som kan si noe om dette vil påvirke treningen? Tror uansett jeg ikke vil prestere noe bra om jeg er tett, men det er forsatt interessant å vite. Skal prøve å finne ut hva sprøyten heter. 

Jeg satte en selv for noen uker siden , tipper det er kortisol. 

 

Kort fortalt vil du bli katabol noen mnd. 

Treningsmessig vil det si at du ikke er anabol. 

 

En fin tid å bruke på deff mot sommeren, nå som muskelmassen er prioritert ned 10 hakk av hormonene ( sprøytas opplegg i kroppen) 

 

+ at imunforsvaret så si vil bli halvert, så husk skjerf og appelsiner  :rofl:

 

 

Kødder du nå? Gjelder dette all allergimedisin?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...