Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Er i gang med rehabilitering etter omtrentlig fire uker fravær fra løping grunnet legghinnebetennelse. Jeg skal da ta min første løpetur i morgen, men er litt usikker på hva som vil være det beste underlagget. Tredemølle må vel være det mykeste, og det alternativet som gir minst belastning? Betennelsen kommer mest sannsynlig grunnet overbelastning med hel, så vil det lønne seg å løpe med litt stigning for å lande mer på tåene ved løping? Hvis noen her skulle sitte på litt erfaring de kunne delt, ville jeg satt evig stor pris på det.

 

Godt nyttår!!

Holder du på med noe som løping er viktig for?

 

Å trene kondisjon alternativt er gull, så har du nærmest ingenting å ta igjen når du er 100%.

 

Min redning på kunstgressfotball i glansdagene er å tøye. Øvelse nr 1, som kan være smertefull men dog så effektiv er å sitte oppå leggene dine, med skinnleggene ned og samlet og rompa presser på hælene med strak vrist.

 

Gode tøyeøkter kan virke både rehabiliterende og forebyggende. Godt nytt år og lykke til. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Er i gang med rehabilitering etter omtrentlig fire uker fravær fra løping grunnet legghinnebetennelse. Jeg skal da ta min første løpetur i morgen, men er litt usikker på hva som vil være det beste underlagget. Tredemølle må vel være det mykeste, og det alternativet som gir minst belastning? Betennelsen kommer mest sannsynlig grunnet overbelastning med hel, så vil det lønne seg å løpe med litt stigning for å lande mer på tåene ved løping? Hvis noen her skulle sitte på litt erfaring de kunne delt, ville jeg satt evig stor pris på det.

 

Godt nyttår!!

Holder du på med noe som løping er viktig for?

 

Å trene kondisjon alternativt er gull, så har du nærmest ingenting å ta igjen når du er 100%.

 

Min redning på kunstgressfotball i glansdagene er å tøye. Øvelse nr 1, som kan være smertefull men dog så effektiv er å sitte oppå leggene dine, med skinnleggene ned og samlet og rompa presser på hælene med strak vrist.

 

Gode tøyeøkter kan virke både rehabiliterende og forebyggende. Godt nytt år og lykke til. :)

 

 

Jeg skal inn i marinen nå den trettende, så må få ræva i gir nå..

Lenke til kommentar

Dersom du straks skal inn i forsvaret og nylig var skadet pga overbelastning ville jeg vært veldig forsiktig med løpingen. Kom deg heller i svømmehallen eller noe sånn.

 

Problemet er jo at 3000 meteren vil komme om bare 2-3 uker. Skal ut nå og løpe for første gang på en måned. Utrolig spent!

Lenke til kommentar

Har du sko med ordentlig demping?

De skoene man får utlevert i tjenesten er ikke rare greier desverre....

 

Har tilpasset joggesko fra Løpelabbet. Overpronerer en del. De har ikke så mye demping desverre, men liker de ganske godt. Første løpeturen er unnagjort uten tegn til smerter. Helt fantastisk følelse. Håper bare det holder seg.. :w00t:

Lenke til kommentar

Skal starte med et nytt program og her er dag 1:

 

Ha ca 3-4 min pause mellom hver øvelse og 2 min pause dersom du supersetter.

Benkpress variant. 4 sett 4-6 reps.

Pendleyrow, t-bar row eller kabelroing. 4 sett 6-8 reps

Pushpress, skuldepress eller sittende skulderpress alle med stang. 3 sett 4-6 reps

Pullups, chins eller nedtrekk. 4 sett 4-6 reps

Smal benkpress eller dips. 3 sett 4-6 reps

 

Ser det bra ut?

Når det er 3-4 sett skal man først ha et sett, pause så et nytt sett?

Man skal vel ikke gjøre hver øvelse en gang, så alle øvelsene en ny gang?

Muligens et dumt spørsmål, men håper dere forstår hva jeg spør om.

Endret av Heisenberg765
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er en av flere dager. Dag 1 fokusere på øvre del av kroppen.

Andre dager fokuserer på bein osv og da kommer mark og knebøy.

Først og fremst må du utdype hva dine målsettinger er. Så kan man begynne å diskutere et bra program. Slik det ser ut nå virker det meningsløst, unnskyld hvis det blir for ærlig.

 

Ville kanskje startet egen tråd, så kan vi ta det der eventuelt.

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Årets første økt i dag. Starter året med PR i knebøy og markløft. Ble nesten litt satt ut av meg selv siden jeg holdt på å stryke med under oppvarmingen (jogger 10 min på mølle). Kondisen min er helt på tryne om dagen.

 

Fra 40 til 45kg i knebøy.

60 til 63kg i (sumo) mark.

 

Nå blir det dessverre ikke mulighet for å trene med stang på en uke. Det irriterer egentlig vettet av meg at jeg ikke klarte 30 økter på 100 dager - konkurransen på Stamina.. var syk i halvannen en uke + at jeg var bortreist en helg, og da røyk muligheten. Mangler 7 økter. I teorien har jeg tatt 23 på 50 dager, siden jeg kun kan trene på Stamina annen hver uke. Trener forsåvidt hjemme ellers, men det teller jo ikke med.

Endret av darkness|
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Dersom du straks skal inn i forsvaret og nylig var skadet pga overbelastning ville jeg vært veldig forsiktig med løpingen. Kom deg heller i svømmehallen eller noe sånn.

Problemet er jo at 3000 meteren vil komme om bare 2-3 uker. Skal ut nå og løpe for første gang på en måned. Utrolig spent!

Fortsett tøying og forrbygging, FØR det blir verre igjen, så gjør du deg selv en stor tjeneste.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...