Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Yo

 

I det siste har jeg blitt ganske sår I leggene fra knebøy. Kan dette Være tegn på feil teknikk? Har begynt å merke det nå som jeg trener med tyngre vekter.

 

glemte å nevne at jeg bruker løftesko med "høy hæl"

 

Litt mer spesifikt på leggen kan nok hjelpe litt.

 

Det er på yttersiden av leggene jeg kjenner mest :) altså høyresiden av høyre legg og omvendt

når jeg bruker foam roller kjenner jeg det veldig godt der og

Endret av General Bork Laser
Lenke til kommentar

Protein i vegetabilske kilder skal selvsagt inkluderes, alt annet hadde ikke gitt mening. Slik Doffen påpeker så er eksempel havre et veldig bra eksempel da det inneholder mye mer av AS Lysin. Lysin er den mest begrensende essensielle aminosyren i alle kornarter. Derfor blir blant annet havre en betydelig kilde.

Korn og belgfrukter alene blir ikke regnet som fullverdige. Det er grunnet siden den begrensende aminosyren i korn akkurat er lysin og i belgfrukter metionin. Kombiner man disse sammen i et måltid vil man oppnå en fullverdig score på akkurat lik linje med for eksempel melk. De forgrenende aminosyrene (BCAA) er sjeldent den begresende aminosyren i noen matvarer og veganere kan dermed oppnå en fullverdig score med å blant annet kombinere korn og belgvekster sammen. Andre eksempler kan være å supplementere ost på brødskiven, eller melk i havregrøten.

Personer som ønsker muskelvekst fokuserer ofte på proteinrike varer og inkluderer både kjøtt, egg samt meieriprodukter i kosten sin. Disse har en tendens til å nettopp ekskludere proteininnholdet i alle andre matvarer enn overnevnte og tar ikke med hverken korn eller belgfrukter med i det totale regnskapet, slik at mange reelt underrapporter sitt eget inntak.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tenkte det samme, må nesten måle selv

Tenker større må være en bakdel, stanga blir jo liggende på fingrene da.

 

Se for deg 100 meter plate man krøller sammen, radius blir jo stor

Ser hva du mener, men man får nok lagt stanga ved fingerleddet uansett.

 

Jeg målte 20,5cm. Bruker xxl hansker til sammenligning.

Lenke til kommentar

 

Se for deg 100 meter plate man krøller sammen, radius blir jo stor

Jo større fingre man har jo mer får man krøllet hånda rundt stanga med krokgrep.

 

Gjorde meg en observasjon på jobb i helga, jeg og en kollega skulle bære noen 70mm rør noen hundre meter, han fikk plass til tre rør i hver hånd mens jeg måtte legge de på underarmene som ved zercher bøy, (til sammenligning hadde jeg ikke sjanse på to rør i hver hånd) så ser man bort ifra løfting ser jeg en haug med fordeler med store hender i hverdagen/div. håndverker-yrker.

 

 

 

Har dere noe mål for 2015? Ny pers i noe etc?

Begynne å trene sammenhengende igjen, bli mer atletisk, kunne banke dekk med stor slegge lenge og effektivt, løpe bratte oppoverbakker kjapt, riste store tau, løpe korte avstander fort, bli bedre i grappling, bli sterkere og flinkere til å utnytte styrke i grappling.

Lenke til kommentar

Jeg har først og fremst mål om å gjøre det godt i alle NM-enkeltøvelser jeg deltar på i Strongman i 2015. Realistisk vil det være å ha mål om 150 i bøy og 220 i mark, 90 kg over hodet kanskje? 150kg hver hånd farmers walk 3m, 350 i yoke 3m og å velte 400kg dekk er også mål jeg trakter mot.

Fare for at vi sees etter hvert :)
Lenke til kommentar

 

Jeg har først og fremst mål om å gjøre det godt i alle NM-enkeltøvelser jeg deltar på i Strongman i 2015. Realistisk vil det være å ha mål om 150 i bøy og 220 i mark, 90 kg over hodet kanskje? 150kg hver hånd farmers walk 3m, 350 i yoke 3m og å velte 400kg dekk er også mål jeg trakter mot.

Fare for at vi sees etter hvert :)

 

Tenker du NM i enkeltøvelser strongman? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...