Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke på Android.

 

Med fare for å fremstå som komplett uprofesjonell: hvorfor alt dette fokuset på logging? Jeg løfter det jeg klarer hver trening, samtidig som jeg korrigerer for dagsform. Samtidig, da jeg (enn så lenge ihvertfall) er så heldig å inneha et visst kognitivt nivå, har en fornemmelse av hva jeg løftet før. Jeg vet derfor hva som er fremgang.

 

Burde ikke dette være godt nok? Jeg stopper liksom ikke etter ett visst antall reps bare fordi et skjema sier at "noe er nok", samtidig som jeg heller ikke skviser ut noen ekstra reps om jeg virkelig ikke har dagen.

Hvorfor fikk du så gode resultater i fjor, hva gjorde jeg galt i sommer.

Hvorfor stopper vekta her? Oj i juli var jeg ribba.

 

Sikker på at du klarer å gå tilbake og se hva du gjorde for å evt rette opp endre noe ned på 200kcal-nivået ett år etter?

Lenke til kommentar

Med fare for å fremstå som komplett uprofesjonell: hvorfor alt dette fokuset på logging? Jeg løfter det jeg klarer hver trening, samtidig som jeg korrigerer for dagsform. Samtidig, da jeg (enn så lenge ihvertfall) er så heldig å inneha et visst kognitivt nivå, har en fornemmelse av hva jeg løftet før. Jeg vet derfor hva som er fremgang.

 

Burde ikke dette være godt nok? Jeg stopper liksom ikke etter ett visst antall reps bare fordi et skjema sier at "noe er nok", samtidig som jeg heller ikke skviser ut noen ekstra reps om jeg virkelig ikke har dagen.

Nei, det er ikke godt nok om du vil ha skikkelige resultater over tid. Ikke for de fleste av oss. Du overvurderer sannsynlig de kognitive evnene dine, på samme måte som du overvurderer mye annet. Hvor mye/lite du løfta tidligere, hvor sliten du var, hva du faktisk klarer, det meste er åpen for kraftig forvrenging om du ikke dokumenterer.
Lenke til kommentar

Tror det er noen som forveksler logging og programmering, her.

 

Den bulgarske metoden/programmeringen går jo bare ut på å kjøre opp til dagens maks i svært få løft, og de produserte jo en mengde meget gode løftere (doping eller ei) og det er mange som kjører svært lignende programmer og får veldig gode resultater. Men loggingen er fortsatt veldig viktig, altså det å skrive ned hva man har gjort hver økt.

Lenke til kommentar

Ikke på Android.

 

Med fare for å fremstå som komplett uprofesjonell: hvorfor alt dette fokuset på logging? Jeg løfter det jeg klarer hver trening, samtidig som jeg korrigerer for dagsform. Samtidig, da jeg (enn så lenge ihvertfall) er så heldig å inneha et visst kognitivt nivå, har en fornemmelse av hva jeg løftet før. Jeg vet derfor hva som er fremgang.

 

Burde ikke dette være godt nok? Jeg stopper liksom ikke etter ett visst antall reps bare fordi et skjema sier at "noe er nok", samtidig som jeg heller ikke skviser ut noen ekstra reps om jeg virkelig ikke har dagen.

For oss som ønsker å trene godt over lengre tid er det å unngå overbelastning litt vesentlig, det er også greit å kunne lage progresjonsgrafer for å se effekter viss man til dømes bytter program for å se effekt.

Lenke til kommentar

For oss som ønsker å trene godt over lengre tid er det å unngå overbelastning litt vesentlig, det er også greit å kunne lage progresjonsgrafer for å se effekter viss man til dømes bytter program for å se effekt.

 

Det er grunnen til at jeg gjør det hvertfall. Har tabeller med data som kan sammenlignes og som kan gi indikasjoner på trender. Nå er jeg kanskje litt vel vitenskaplig orientert, men for meg gir det noe til treningen som er litt mer aktuelt for mine interesser.

 

Om andre får gode resultater ved å "winge" hver treningsøkt er det fint for dem, men jeg foretrekker struktur og rutine. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...