Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som Patrick sier så er det minutiøse konsekvenser helt tatt ut av kontekst i forhold til vårt nivå. Hva tullingene på eksempelvis treningsforum.no sier om at ei fyllekule setter en tilbake to uker er latterlig.

 

Erik Mykland (dere er strengt tatt for unge til å vite hvem han er) drakk en sekser øl, røkte en tyvepakning marlboro hver dag og en og annen liner med cola i helgene. Han er enda omtalt som norges raskeste fotballspiller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som Patrick sier så er det minutiøse konsekvenser helt tatt ut av kontekst i forhold til vårt nivå. Hva tullingene på eksempelvis treningsforum.no sier om at ei fyllekule setter en tilbake to uker er latterlig.

 

Erik Mykland (dere er strengt tatt for unge til å vite hvem han er) drakk en sekser øl, røkte en tyvepakning marlboro hver dag og en og annen liner med cola i helgene. Han er enda omtalt som norges raskeste fotballspiller.

 

Det har vel også litt med det å gjøre at noen (jeg sikter ikke til noen spesielle) gjør treningen til en så stor del av deres identitet at de tar på seg toppidrettsutøvermentaliteten (phu, for et ord). Det er gjerne de samme som slår med stavene etter småbarnsfamilier i skiløypene når de trener for å komme inn på topp 1000 i Birken.

 

En fullekule nå og da gjør ingenting for de aller, aller fleste. De som er på et sånt nivå at de ikke kan tillate seg noe utenom holder ikke til på diskusjon.no, de holder hus hos Olympiatoppen ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som Patrick sier så er det minutiøse konsekvenser helt tatt ut av kontekst i forhold til vårt nivå. Hva tullingene på eksempelvis treningsforum.no sier om at ei fyllekule setter en tilbake to uker er latterlig.

 

Erik Mykland (dere er strengt tatt for unge til å vite hvem han er) drakk en sekser øl, røkte en tyvepakning marlboro hver dag og en og annen liner med cola i helgene. Han er enda omtalt som norges raskeste fotballspiller.

For å ikke glemme, en av di beste.

Hva med George best? Maradonna? Dimittar berbatov? Balotelli?

Lenke til kommentar

Hva er poenget med å trekke frem fotballspillere med enormt talent med ball og god genetikk? Merk at jeg på ingen måte sier at alkoholkonsum her og der har noen som helst betydning for den jevne mann på treningsstudioet, men du kan sitte i evigheter å trekke frem idrettsutøvere som har lykkes til tross for dårlige treningsvaner, og da spesielt i idretter der man kommer langt, eller tidligere kom langt, uten fokus på kosthold og riktig trening. De aller fleste idrettsutøvere er ikke Bo Jackson (trente vel nesten ikke styrke, men var fortsatt en av tidenes atleter), Ferenc Puskas eller George Best.

 

Hvor godt trente var egentlig utøverne på både Best og Maradonas tid?

Lenke til kommentar

Hei. Jeg lurer på hva som er best av bodybuilding og crossfit for å få en fit kropp, men ikke for stor, til å begynne med. Jeg behøver ikke gå ned i fettprosent, den er lav nok allerede, men må opp masse i muskelmasse. Jeg gjetter på at bodybuilding er best, men vil være sikker før jeg begynner. Har prøvd crossfit to ganger så langt (helt jævlig), men dagen etter har jeg ikke vært så støl. Tatt i betraktning at jeg ikke hadde trent på tre måneder første gang jeg prøvde det. Bodybuilding blir jeg mer støl av, men der deler jeg gjerne opp kroppen i flere deler, i motsetning til crossfit. Hva tror dere er best?

Lenke til kommentar

Hei. Jeg lurer på hva som er best av bodybuilding og crossfit for å få en fit kropp, men ikke for stor, til å begynne med. Jeg behøver ikke gå ned i fettprosent, den er lav nok allerede, men må opp masse i muskelmasse. Jeg gjetter på at bodybuilding er best, men vil være sikker før jeg begynner. Har prøvd crossfit to ganger så langt (helt jævlig), men dagen etter har jeg ikke vært så støl. Tatt i betraktning at jeg ikke hadde trent på tre måneder første gang jeg prøvde det. Bodybuilding blir jeg mer støl av, men der deler jeg gjerne opp kroppen i flere deler, i motsetning til crossfit. Hva tror dere er best?

om du skal gjøre som mange folk gjør, så kan du begynne å trene baseløft og spise masse masse. så blir du sterk og hvis du vil kan du deffe etter det

Lenke til kommentar

Som Patrick sier så er det minutiøse konsekvenser helt tatt ut av kontekst i forhold til vårt nivå. Hva tullingene på eksempelvis treningsforum.no sier om at ei fyllekule setter en tilbake to uker er latterlig.

 

Erik Mykland (dere er strengt tatt for unge til å vite hvem han er) drakk en sekser øl, røkte en tyvepakning marlboro hver dag og en og annen liner med cola i helgene. Han er enda omtalt som norges raskeste fotballspiller.

 

Jeg forstår hva du vil frem til, for Myggen var en bohem som gjerne drakk øl og røkte. Men her er du virkelig ute og sykler.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Javel? Så vi som deltar her i tråden er så gjennomtrent at alt spiller inn slik at de sinnsykt små marginene som skiller oss fra verdenseliten bør tas i betraktning? :lol:

 

Forøvrig har jeg ikke sykkel lengre, den ble stjålet i fjor høst...

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Hei. Jeg lurer på hva som er best av bodybuilding og crossfit for å få en fit kropp, men ikke for stor, til å begynne med. Jeg behøver ikke gå ned i fettprosent, den er lav nok allerede, men må opp masse i muskelmasse. Jeg gjetter på at bodybuilding er best, men vil være sikker før jeg begynner. Har prøvd crossfit to ganger så langt (helt jævlig), men dagen etter har jeg ikke vært så støl. Tatt i betraktning at jeg ikke hadde trent på tre måneder første gang jeg prøvde det. Bodybuilding blir jeg mer støl av, men der deler jeg gjerne opp kroppen i flere deler, i motsetning til crossfit. Hva tror dere er best?

 

 

Gjør det du synes ser mest interessant ut. Les førsteposten.

 

Lenke til kommentar

Doffen : Stoppet å drekke inatt etter en tredagers. Hadde det dritmoro med venner og bekjente. Klisjeaktig lever man bare en gang. Formen er helt fin selv om jeg er sliten nå men folk er radikale annerledes her. Har holdt på slik lenge og personlig er trykket på treningen har gått fint hittil. Nærmer meg 80kg nå. :) Men skal gå i gang å rette fysiologi prøvene til vgs elever ved idrettslinja nå og det derimot er mindre kult. :/

Endret av Dukien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kom til kvartfinalen i NM i boksing, samtidig som jeg aldri har møtt en større fyllikk enn meg selv. Bare så det er sagt.

 

Det skal likevel sies at jeg merker, slik jeg drikker, at det har en merkbar negativ effekt på treningen.

 

Samtidig så er dette, sammen med de andre eksemplene, et anektdotisk bevis og etter min mening derfor rimelig verdiløst.

 

:)

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...