Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gått opp 5 kg på litt over 2 måneder. Håper på 2-3 kg til før jul. Da nærmer jeg meg 70 kg :)

(172 cm høy).

Bra greier. Dirtybulk er gøy det.

 

Hvor mye i total masse er det folk ser for seg å vinne/miste før jul?

 

Jeg håper på 5kg opp i blandet masse :-)

100 ila våren sånn ca. Endret av Akse
Lenke til kommentar

Kjapt spm:

 

Tok ryggen til tusen i dag i mark. Det kjentes ut som om noe "sprakk" i korsryggen, også måtte jeg bare slippe stanga. Nå i etterkant gjør det rett og slett dritvondt. Å sette seg, gå i trapper, eller løfte noe gjør vondt som fy. Jeg er ikke lammet, men bruker sikkert ti ganger så lang tid som vanlig på disse bevegelsene. Ryggen er det eneste som gjør vondt.

 

Jeg vet at jeg burde gå rett til legen med dette, men det passer, for å si det mildt, jævla dårlig. Noen her inne som har noen erfaringer om en så (utifra informasjonen dere får) diffus skade? Er det rimelig å anta at det går over av seg selv, eller bør dette sjekkes raskt som fy?

 

:)

 

Edit: Skaden skjedde ikke ved en maks. Jeg har vært syk en stund nå, og trappet ned på vekter for hvert sett. Jeg trodde jeg skulle klare mye mer enn jeg hadde dagsform til. Men allerede fra første settet kjente jeg at noe ved teknikken ikke var helt som det skulle. Smart og stolt som jeg var ga jeg meg dog ikke. Skaden skjedde rett ved utgangsposisjonen (der man spenner opp), på ynkelige 100 kg. Om det er relevant info.

 

Edit2: Det gjør spesielt vondt når jeg slipper opp "spennet" i ryggmuskulaturen. Aka krummer korsryggen. Å sette seg på ramma gjør forøvrig også drit(pun intended)vondt.

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Kjapt spm:

 

Tok ryggen til tusen i dag i mark. Det kjentes ut som om noe "sprakk" i korsryggen, også måtte jeg bare slippe stanga. Nå i etterkant gjør det rett og slett dritvondt. Å sette seg, gå i trapper, eller løfte noe gjør vondt som er. Jeg er ikke lammet, men bruker sikkert ti ganger så lang tid som vanlig på disse bevegelsene. Ryggen er det eneste som gjør vondt.

 

Jeg vet at jeg burde gå rett til legen med dette, men det passer, for å si det mildt, jævla dårlig. Noen her inne som har noen erfaringer om en så (utifra informasjonen dere får) diffus skade? Er det rimelig å anta at det går over av seg selv, eller bør dette sjekkes raskt som fy?

 

:)

 

Sikkert strekt en muskel, ta det rolig noen dager (uker) å se om det blir bedre.

 

Viss det blir værre, oppsøk lege.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Sikkert strekt en muskel, ta det rolig noen dager (uker) å se om det blir bedre.

 

Viss det blir værre, oppsøk lege.

Takk for raskt svar! Flott, jeg burde helst dratt på jobb i dag, også har jeg i tillegg eksamen på mandag. Å bruke flere timer på legevakten da er det siste jeg trenger :p Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

 

 

Hvor mye i total masse er det folk ser for seg å vinne/miste før jul?

 

Jeg håper på 5kg opp i blandet masse :-)

 

Skal både deffe og bulke før den tid, men håper å gå ned 2-3 kg fett og legge på meg 1-1,5 kg i ren muskelmasse før jul. Ambisiøst, I know!

 

 

Kjapt spm:

Tok ryggen til tusen i dag i mark. Det kjentes ut som om noe "sprakk" i korsryggen, også måtte jeg bare slippe stanga. Nå i etterkant gjør det rett og slett dritvondt. Å sette seg, gå i trapper, eller løfte noe gjør vondt som fy. Jeg er ikke lammet, men bruker sikkert ti ganger så lang tid som vanlig på disse bevegelsene. Ryggen er det eneste som gjør vondt.

Jeg vet at jeg burde gå rett til legen med dette, men det passer, for å si det mildt, jævla dårlig. Noen her inne som har noen erfaringer om en så (utifra informasjonen dere får) diffus skade? Er det rimelig å anta at det går over av seg selv, eller bør dette sjekkes raskt som fy?

:)

Edit: Skaden skjedde ikke ved en maks. Jeg har vært syk en stund nå, og trappet ned på vekter for hvert sett. Jeg trodde jeg skulle klare mye mer enn jeg hadde dagsform til. Men allerede fra første settet kjente jeg at noe ved teknikken ikke var helt som det skulle. Smart og stolt som jeg var ga jeg meg dog ikke. Skaden skjedde rett ved utgangsposisjonen (der man spenner opp), på ynkelige 100 kg. Om det er relevant info.

Edit2: Det gjør spesielt vondt når jeg slipper opp "spennet" i ryggmuskulaturen. Aka krummer korsryggen. Å sette seg på ramma gjør forøvrig også drit(pun intended)vondt.

 

Høres ut som om du enten overkrumma ryggen eller ikke krumma den i det hele tatt idèt du tok i. Vil gjette på forstrekt sene eller nerve i klem, men vanskelig å si over internett. Om det fortsatt gjør like vondt om noen dager, vil jeg anbefale deg å ta deg en snartur innom fastlegen din.

 

Du kan forøvrig prøve å ta ibuprofen for å se om det hjelper.

Endret av Eloquent
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjapt spm:

 

Tok ryggen til tusen i dag i mark. Det kjentes ut som om noe "sprakk" i korsryggen, også måtte jeg bare slippe stanga. Nå i etterkant gjør det rett og slett dritvondt. Å sette seg, gå i trapper, eller løfte noe gjør vondt som fy. Jeg er ikke lammet, men bruker sikkert ti ganger så lang tid som vanlig på disse bevegelsene. Ryggen er det eneste som gjør vondt.

 

Jeg vet at jeg burde gå rett til legen med dette, men det passer, for å si det mildt, jævla dårlig. Noen her inne som har noen erfaringer om en så (utifra informasjonen dere får) diffus skade? Er det rimelig å anta at det går over av seg selv, eller bør dette sjekkes raskt som fy?

 

:)

 

Edit: Skaden skjedde ikke ved en maks. Jeg har vært syk en stund nå, og trappet ned på vekter for hvert sett. Jeg trodde jeg skulle klare mye mer enn jeg hadde dagsform til. Men allerede fra første settet kjente jeg at noe ved teknikken ikke var helt som det skulle. Smart og stolt som jeg var ga jeg meg dog ikke. Skaden skjedde rett ved utgangsposisjonen (der man spenner opp), på ynkelige 100 kg. Om det er relevant info.

 

Edit2: Det gjør spesielt vondt når jeg slipper opp "spennet" i ryggmuskulaturen. Aka krummer korsryggen. Å sette seg på ramma gjør forøvrig også drit(pun intended)vondt.

Høres ut som "hekseskudd": Hadde det selv med liknende symptomer. Det går dog over iløpet av en 2-ukers periode. Det verste du kan gjøre er å sitte i ro, da stivner ryggen helt, så hold deg aktiv, da blir det bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk, det var det jeg var ute etter. Da driter jeg i legen enn så lenge :)

 

Ibuprofen, det er smertestillende, sant? Det har ingen andre funksjoner enn å døyve smerte?

 

Ibuprofen er navnet på pillen som bl.a ibux (mest kjente merket) selger. På folketunge kalles vel pillen heller ibux. Den er smertedempende og anti-inflammatorisk, så om du har fått en betennelse i musklene i ryggen, kan det hjelpe godt på.

Lenke til kommentar

Hmm. Vanligvis er jeg ikke så fan av piller. Ihvertfall ikke for å lindre smerte. Smerte kan jeg uansett "fint" leve med. Men om det kan hjelpe på selve helbredelsen så er det jo verdt et forsøk.

 

:)

Tulla til ryggen med det samme for noen måneder siden. Gikk mye tur i skogen og lå på sofaen. Måtte vente et par uker med å prøve forsiktig mark igjen.
Lenke til kommentar

Inntak av alkohol i større mengder, både før og etter trening, kan være med på å ødelegge for treningsutbyttet på mange måter. Blant annet vil alkoholinntak etter trening ødelegge kroppens innhentingsprosess.


I tillegg kan man ikke se bort ifra at et stort alkoholinntak har effekt på treningen, treningsresultatene og motivasjonen for å trene.


Kroppen er tappet for væske dersom en person har drukket alkohol i store doser kvelden i forveien og dette er et ugunstig utgangspunkt for en hard treningsøkt.


Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...