Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trening: Halvtimes jogg, fra 06.30 til 07.00

Måltid 1 07.25: Havregryn, 2 egg + 1 eple.

Måltid 2 11.15: Eple, Gulrot, Banan eller frukt/salat/grønnsaker

Trening: 1,5 timer styrketrening fra rundt 14.20 til 16.00

Måltid 3 ca 16.00: Rett etter trening, 2,5 scoops whey protein + water

Måltid 4 ca 16.45: Middag, kjøtt + poteter/kylling/fisk

Måltid 5 ca 19.45: 2 egg, 2 skiver + en banan

 

Hva burde jeg forresten endre i kostholdet mitt?

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle handle litt på proteinfabrikken nå, hva er det jeg trenger? Har Whey proteinpulver, men har lest mye om at kreatin osv er så bra. Er ganske blank på dette. Trener Mandag-Fredag, noen tips?

Kreatin er greit å kjøpe om du responderer på det, protein kan dubkjøpe dersom du sliter veldig med å få i deg nok gjennom kosten.

 

Kort fortalt.

Endret av Diskutant
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trening: Halvtimes jogg, fra 06.30 til 07.00

Måltid 1 07.25: Havregryn, 2 egg + 1 eple.

Måltid 2 11.15: Eple, Gulrot, Banan eller frukt/salat/grønnsaker

Trening: 1,5 timer styrketrening fra rundt 14.20 til 16.00

Måltid 3 ca 16.00: Rett etter trening, 2,5 scoops whey protein + water

Måltid 4 ca 16.45: Middag, kjøtt + poteter/kylling/fisk

Måltid 5 ca 19.45: 2 egg, 2 skiver + en banan

 

Hva burde jeg forresten endre i kostholdet mitt?

Spørs på målet ditt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trening: Halvtimes jogg, fra 06.30 til 07.00

Måltid 1 07.25: Havregryn, 2 egg + 1 eple.

Måltid 2 11.15: Eple, Gulrot, Banan eller frukt/salat/grønnsaker

Trening: 1,5 timer styrketrening fra rundt 14.20 til 16.00

Måltid 3 ca 16.00: Rett etter trening, 2,5 scoops whey protein + water

Måltid 4 ca 16.45: Middag, kjøtt + poteter/kylling/fisk

Måltid 5 ca 19.45: 2 egg, 2 skiver + en banan

 

Hva burde jeg forresten endre i kostholdet mitt?

 

Jeg estimerer kaloriinntaket ditt til ~1800-2300 (spørs på hvor store porsjoner du spiser, mtp middag, havregrynet, størrelse på brødskivene osv), som er relativt lite, spessielt med en som har et så høyt aktivitetsnivå som deg. Regn ut TDEE'n din (http://iifym.com/tdee-calculator/) og juster matinntaket ditt ut i fra den. Du må spise minst 100-200 kcal mer enn TDEE'n din per dag, hvis du vil øke i muskler.

Lenke til kommentar

Noen som vil fortelle hvor mye penger som går med på proteinpulver?

Kjøpte selv en dunk på 900 gram til 250 kr i dag, og etter og ha regnet kjapt på det så blir det jo en dyr utgift, da det går i overkant av 100 gram pulver om dagen (om jeg følger opplegget). Altså må jeg kjøpe en ny om en drøy uke, og 250 kroner pr. drøye uke er ikke noe billig løsning på et bra kosttilskudd i mine øyne, akkurat, selv om det kanskje er der prisene ligger...?

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar

Noen som vil fortelle hvor mye penger som går med på proteinpulver?

 

Kjøpte selv en dunk på 900 gram til 250 kr i dag, og etter og ha regnet kjapt på det så blir det jo en dyr utgift, da det går i overkant av 100 gram pulver om dagen (om jeg følger opplegget). Altså må jeg kjøpe en ny om en drøy uke, og 250 kroner pr. drøye uke er ikke noe billig løsning på et bra kosttilskudd i mine øyne, akkurat, selv om det kanskje er der prisene ligger...?

 

Takk for svar.

 

Jeg tviler på at du trenger så mye som 100 g proteinpulver hver dag, selv om det kanskje står på pakka. Av en eller annen grunn vil produsenten at du skal bruke så mye som mulig.

Lenke til kommentar

 

Jeg tviler på at du trenger så mye som 100 g proteinpulver hver dag, selv om det kanskje står på pakka. Av en eller annen grunn vil produsenten at du skal bruke så mye som mulig.

Aldri vært i den bransjen her før, men du har jo et poeng. :wee:

 

Blandingen har 22 gram proteiner pr. skje, en skje er en av tre dagsdoser. Men da tror jeg at jeg begrenser meg til en rett etter trening og muligens en før kvelds, så får cottage cheese, egg og havregryn gjøre susen til frukost. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var på Stamina HOT idag, og venta på at benkpressen skulle bli ledig. Den var i bruk av ei dame som var der med en PT. Hun skulle ta maksløft på 40 kg.

 

Sitat PT: "Hvis du går ned med stanga fort, og lar den sprette på brystkassa så blir det lettere å få den opp igjen."

Jauda, sånn går nu dagan.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...