Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal benytte denne

http://www.kalibergym.no/kroppsanalyse-ved-kaliber-treningsstudio/

 

Mener mr Fagerli en gang skrev at han fikk 35% fett i en sånn analyse i konkurranseform.

Det må være en god en , ikke typisk baderomsvekt med 3 sølvflekker i.

 

 

Det viktigste er uansett like målinger, om slim guide viser 13% ene gangen og 10% andre gangen så er det 3 ned selv om den ekte fettprosenten kanskje var 12 og 9.

 

Det er forskjellene som teller og ikke hvor nøyaktig målingen er i selve tallet.

Lenke til kommentar

Ja, da er det på tide å komme seg tilbake i form igjen.

Har vært borte fra trening ca. 1 år nå og blitt litt smålubben og ikke i form. Før det så var det en periode jeg trente utrolig hardt 1 år og var i kjempeform og så bra ut.

Jeg er 180cm høy og veier pr. dags dato 86,5 kg.

Jeg er ikke feit, men har litt for mye fett og vil gjerne bli kvitt dette og begynne å bygge muskler igjen.

Det jeg trenger hjelp til er å finne ut hvordan jeg skal gjøre det.

Har nå trent i 2 uker og ligget på et kaloriunderskudd som skal tilsvare å gå ned 0,5 kg hver uke. Får i meg ca. 2000 - 2500 kcal daglig og ligger på 160-170 gram protein.

Tanken er å prøve å kvitte meg med noe kg fett i mens jeg trener hardt og prøver å få opp styrken igjen.

Planen er å holde på slik til jeg har kommet meg ned i vekt hvor jeg føler meg bra og ser relativt fit ut. Rundt 80 kg tipper jeg. Og så vil jeg fortsette å bygge større muskler men samtidig holde en relativ lav fettprosent.

Høres det ut som en grei plan, eller er det bedre måter å gjøre det på?

Trener en 2-splitt.

Kom gjerne med innspill

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mye jeg løfta til å begynne med ?

Har fulgt et program som heter Starting strength av Mark Rippetoe. Lite reps og tunge vekter.
Starta vel på 40 kg i knebøy og markløft :p Gikk fort opp til 75kg men så bråstoppa det der, på alle 4 øvelsene i programmet. Gikk heller bakover enn fremover i styrke..
Vært litt lost en stund. Men, har skifta på treninga. Tar mer bodybuilder øvelser nå. Lettere vekter, flere reps og mindre hvile mellom. Føles bedre, har trua !

Gøy å tenke på at jeg måtte slite meg ut døra for å dra på gymmen de første månedene, nå er det sånn at jeg hele tida gleder meg til neste treningsøkt.

Lenke til kommentar

Skal ikke trening være hardt?

Retta til meg? Jeg presser meg til jeg er helt ferdig.

 

GyrO

Du spiser forlite om alt stopper, og hadde du deload på topp og begynnte med 25% lavere igjen med ny RM?

Du har helt rett. Spiste for dårlig. Tror jeg fortsatt spiser litt for lite. Men, jobber med saken. Tar også whey protein.

Hadde ei pause på hvertfall to-tre uker etter det stoppa opp. Men, var like vanskelig da jeg begynte på igjen. Begynte med 5kg lavere. Fikk også så vondt i venstre hofte når jeg tok knebøy at jeg måtte avbryte midt i settet. Skjedde flere ganger, måtte roe ned knebøy igjen. Hjelper ikke akkurat. Har nok gått over nå, mulig jeg må varme opp bedre.

Nå har jeg problemer nede på korsryggen. Hadde en økt der jeg fullstendig sleit meg ut, tror jeg fikk dårlig form i markløftet pga av det. Gjorde sannsynligvis noe ufint med ryggen. Var så sliten i korsryggen etter den økta at jeg nesten ikke greide å ta på meg buksa to dager etterpå :p Nå må jeg bare ligge unna knebøy og mark en stund... Merker at jeg er litt øm der enda selv om det er over en uke sida jeg trente knebøy sist.

Lenke til kommentar

Hva slags idiot stjeler en annen manns treningsskjorte? Riktignok var den ren, men wtf? Hadde pakket ut og putta ting i skap og sånn, og klærne lå på benken mens jeg skifta. Sto en fyr og brukte skapet ved siden av meg, og når jeg skulle ta på tskjorte var den borte.

Fikk med meg feil boxer ved et uhell en gang, så du skal ikke se bort fra at det ikke var bevisst.

 

Vil det bli overkill å kombinere styrketrening med hovedfokus på volum tre ganger i uka med tre kondisjonsøkter i samme uke hvorav to er intervalløkter? Kommer til å legge begge intervalløktene sammen med styrketreningen som igjen gir fire dager med trening og tre dager hvile. Ligger for øvrig i kalorioverskudd.

Lenke til kommentar

Fikk med meg feil boxer ved et uhell en gang, så du skal ikke se bort fra at det ikke var bevisst.

 

Vil det bli overkill å kombinere styrketrening med hovedfokus på volum tre ganger i uka med tre kondisjonsøkter i samme uke hvorav to er intervalløkter? Kommer til å legge begge intervalløktene sammen med styrketreningen som igjen gir fire dager med trening og tre dager hvile. Ligger for øvrig i kalorioverskudd.

For de som har gjennomgått rekruttskolen kan vel dette ses på som helt fint gjennomførbart :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har nå fått meg Tech Nutrition Prozyme med sjokolade smak.

Jeg syntes faktisk 100% Gold sin smaker bedre. Den blander seg veldig bra, dog skummer litt, men det gjør Prozyme og.

Prozyme har laaaang ettersmak, og det virker som pulveret ikke "løser" seg opp like bra som 100% Gold. Det er litt som å drikke pulver med væske igrunn, litt som når man tar kreatin, bare verre

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Spørs på målene dine, men sålenge du faktisk er i overskudd (altså slik at kondisjonsøktene ikke forbrenner for mye) så skal det vel gå helt greit.

 

For de som har gjennomgått rekruttskolen kan vel dette ses på som helt fint gjennomførbart :)

Dere har nok rett! Da blir det bulk og litt mer volum.

Lenke til kommentar

Har nå fått meg Tech Nutrition Prozyme med sjokolade smak.

Jeg syntes faktisk 100% Gold sin smaker bedre. Den blander seg veldig bra, dog skummer litt, men det gjør Prozyme og.

Prozyme har laaaang ettersmak, og det virker som pulveret ikke "løser" seg opp like bra som 100% Gold. Det er litt som å drikke pulver med væske igrunn, litt som når man tar kreatin, bare verre

Du vet du skal lage shake så sette den fra deg i 1-2 min så smaken setter seg og pulver blir ukornete?

 

100G er jo myse bare og etiketten er nok råvaren.

Renere det er, værre blir det å fåtil.

Det betyr bare at du har fått et bra pulver.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...