Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha tatt opp styrketrening igjen etter 3 års pause så følte jeg at jeg måtte teste max i en øvelse til nå. Latterlig nok så tar jeg nå etter 8 uker mer i markløft i dag, 175 kg, enn jeg tok etter 9 måneder sist gang jeg holdt på, 170 kg....

 

Og ertersuppe til pannekaker?

 

Muskelminnet er vel kanskje gjeldende for deg. 175 er jo veldig bra i mark. Fra Haugesund forresten? Hvilket senter trener du på?

Lenke til kommentar

Kjenner hodet begynner og gjøre seg mentalt klar for bøy idag, går 7/8+ med 115kg? :) kroppen føles klar, blir spennende :p

 

skal få med 80% x 3, 85% x 3 på film (må ha musikk på ørene på 90% x 3+ :p )

 

Synes at knebøy er det mest krevende løftet både mentalt og fysisk, I markløft for eks.

Er det liksom nok å bare passe på og ha bra nok spenn for så og ta i, og når han ligger død kan man puste 3-4 ganger før man trenger og dra det opp igjen, i bøy derimot må får man ikke noe pause, den jævla vekta ligger bare og presser på skuldrene hele tia så mister man fokus kan det gå skikkelig skeis.

/Rant :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har ikke sett en pakke hvetemel på år og dag. Dersom noe er verdt å lage så er det verdt å lage meg grovmel. Det skal være så grovt og umalt at hele skurtreskeren ligger igjen.

 

Vafler med grovmel og havregryn hvor det mest usunne er en spiseskje margarin. Yummy! :w00t:

 

100% fullkornshvete er også hvetemel :roll:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Søkte lærling med lederutdanning hos Forsvaret mandag forrige uke. Innkalling til sesjon del 2 lå i postkassa i dag. Til Hamar allerede på fredag :ohmy:

Hardkjør de siste dagene når det gjelder kondisjon!

 

Lykke til! Ville hvertfall gjort torsdagen til en hviledag, kanskje karbet opp litt også? Uansett ville jeg ikke lagt all verden vekt på løpinga, kommer du deg over 12:00 er du relativt safe. De legger større vekt på de teoretiske testene.

Lenke til kommentar

Greit forhold, det. Du kan egentlig bare fortsette med mengde. Hvor mange ganger i uka trener du? Det du også kan gjøre er å variere mengden volum og intensiteten. Du kan f.eks. begynne å kjøre doble eller triple opp mot maks. Da "lærer du kroppen å løfte tungt".

Det eneste er at du må kjenne etter om du klarer å hente deg inn fra en økt til neste. Kan kanskje også være greit å ikke kjøre tung mark og tung bøy på samme dag.

Eksempelvis kan du kjøre 5x5, 6x6, 4x4, 8x4, e.l. på bøy med rundt 80% av maks hvis du kjører litt tyngre mark. Dette må du selvfølgelig se an og det fordrer at teknikken din er helt inne.

Trener mellom 3-4 skal kjøre de neste 4 treningene, skal bruke de til tenikktrening. Er 16 og 185 høy btw

Endret av Wizzlee
Lenke til kommentar

Lykke til! Ville hvertfall gjort torsdagen til en hviledag, kanskje karbet opp litt også? Uansett ville jeg ikke lagt all verden vekt på løpinga, kommer du deg over 12:00 er du relativt safe. De legger større vekt på de teoretiske testene.

Ligger dessverre på 11:00 blank, og ikke over 12 minutter :hrm:

Trodde jeg ville få noen uker før brevet havnet i posten, så kom overraskende på.

Lenke til kommentar

Postworkout for tiden går i 100g seigmenn! :D

 

Ang. autoregulering.

Man bestemmer seg for en reprange, si 5 reps og kjører på til man når feks @9.

Noen få spm ang. dette. Hvordan vet man hvilken @ man skal kjøre til? Nå følger jeg TRAC hvor jeg taster inn heartrate, tar en taptest og reaksjonstest. Ut ifra dette kjører jeg litt etter hva jeg føler for. Har jeg kjørt lett en periode kan jeg kjøre til @9. har jeg hatt noen dassøkter kan jeg faktisk øke til @10 en sjelden gang. Er alt røt kan jeg feks holde meg til rundt @8.

 

Og ang. antall sett. Her også kjører jeg litt på måfå. Prøver å bygge meg opp, men man har jo div. avanserte teknikker med drop% og så kjøre opp til @9 igjen som da vil regulere sett, men så kan man spørre seg om hvordan vet man hvilken drop% man skal legge seg på.

 

Og legge på vekt.

En økt kan se slik ut: 20x5, 60x5, 70x5, 80x5, 90x5 eller feks 20x5, 60x5, 80x5, 100x5... Hva er best? Økte sakte eller ta store hopp slik at man får færre sett, men mer vekt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...