Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Hvordan løper man riktig på tredemøller? skal man gå først og så begynne å løpe eller? :)

 

Du varmer opp på samme måte som du vanligvis ville gjort. Jeg går til treningsenteret mitt, ca. 15 minutters gåing i slakmotbakke så jeg begynner bare med litt lett løping i ca. 8-10 minutter før jeg starter selve treningen.

 

Du kan godt gå litt i et par minutter bare for å få litt varme i bena.

 

takk for tipset.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jøss, skjønner ikke hvorfor enkelte misliker knebøy så grovt.

Det er fordi det er den mest tekniske av de vanlige øvelsene man ser blir gjort i treningstudioet på daglig basis. De fleste orker ikke bruke tid på å sette seg inn i teknikken skikkelig før de står under stangen.

Lenke til kommentar

For min del ble det "boring as fuck" å gjøre det samme i begynnelsen av hver fuckings økt, hadde mye brattere progresjon enn han jeg trente sammens med da (forøvrig en lat pikk, som nå er feit), og at det er en stygt kjedelig øvelse.

 

Det jeg ser som fordeler med den er at jeg har nå bedre finmotorikk i føttene, jeg merker det i fjellet og på scooteren. Det er (banalt nok) letter å reise seg fra en sittende posisjon, det være seg fra gulvet, en stol eller whatnot.

 

Jeg har teknikken inne, letter mer enn 2x kroppsvekt og alt det der...

 

Men å trene bøy... SATAN SÅ DRIT...

Lenke til kommentar

Jøss, skjønner ikke hvorfor enkelte misliker knebøy så grovt.

Det er fordi det er den mest tekniske av de vanlige øvelsene man ser blir gjort i treningstudioet på daglig basis. De fleste orker ikke bruke tid på å sette seg inn i teknikken skikkelig før de står under stangen.

Kjenner meg igjen i det der. Har alltid hatt et dårlig forhold til knebøy, hovedsaklig fordi jeg har slitt med teknikken. Nå som teknikken har bedret seg har jeg ikke noe særlig problemer med øvelsen, men det er fortsatt en øvelse jeg gjør fordi jeg "må".

Lenke til kommentar

Kjenner meg igjen i det der. Har alltid hatt et dårlig forhold til knebøy, hovedsaklig fordi jeg har slitt med teknikken. Nå som teknikken har bedret seg har jeg ikke noe særlig problemer med øvelsen, men det er fortsatt en øvelse jeg gjør fordi jeg "må".

 

Ja, jeg også. Sliter fortsatt litt med perfekt teknikk, og det synes jeg er litt skummelt når det er tungt. Det har også for meg blitt en øvelse jeg tar fordi jeg må, som bare er kjedelig, som Doofen sier.

Mark er kjekkere!

 

 

 

Hadde forresten en dårlig økt i dag. Utrolig sliten, hadde svært lite energi.. Kjipt.. :hrm:

Lenke til kommentar

All respekt til deg Joakimz! :thumbup:

Ikke at jeg har sett mange løftevideoer med benkpress, men er det vanlig å ha korsryggen/nedre del av ryggen så høyt fra benken? Så veldig ubehagelig ut.

Ja, innanfor styrkeløft er det normalen. Det tar belastning vekk frå skuldrene samtidig som det minkar løftehøgda sidan brystet er høgare.

Det er ikkje ubehageleg.

Lenke til kommentar

Jeg synes forøvrig knebøy er vanvittig gøy! Merker nesten fra økt til økt hvor mye sterkere jeg blir! Og ser tydelige resultat på lår og på vekta at dette er en øvelse som virkelig funker!

 

Det eneste jeg synes er kjipt er at jeg fortsatt er såpass svak i det, og ikke trygg på teknikk. Så jeg tar progresjonene (mtp kg på stanga) veldig rolig. Kommer fra en familie med svært svake korstygger, så tror det kan ta litt tid før jeg føler meg like a baws her...

Lenke til kommentar

Noen kjappe tips til knebøy da? mtp teknikk. Har en familie med veeldig dårlige rygger, og i en alder av 16 sliter jeg med smerter i korsryggen, som nå har vart i over en måned. Så teknikk er veldig sentralt her for at jeg i det hele tatt skal kunne gjøre den. Selvom jeg må ta det veeldig lett :p

Lenke til kommentar

*snip*

 

Bra jobba! :D

 

Bra løft til at du bare er 17 år! :D

 

Thx! :D

 

 

EDIT: JA UTEN UTSTYR!

Godt jobba! Fortsetter du sånn kommer du til å bli et større monster.

 

Fiksa litt på den for deg :)

 

 

Jeg er imponert over deg! Bra!

 

Takker! :)

 

All respekt til deg Joakimz! :thumbup:

Ikke at jeg har sett mange løftevideoer med benkpress, men er det vanlig å ha korsryggen/nedre del av ryggen så høyt fra benken? Så veldig ubehagelig ut.

 

Takker! :)

 

Og nei gjør ikke vondt og ligge i svai, ryggen er på det sterkeste når man ligger i svai. Bedre spenn = bedre løft..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen kjappe tips til knebøy da? mtp teknikk. Har en familie med veeldig dårlige rygger, og i en alder av 16 sliter jeg med smerter i korsryggen, som nå har vart i over en måned. Så teknikk er veldig sentralt her for at jeg i det hele tatt skal kunne gjøre den. Selvom jeg må ta det veeldig lett :p

Pass på spennet ditt under løftet. Du burde også begynne å tøye. Slet selv litt med korsryggen under knebøy før, men etter jeg begynte å tøye så har det ikke vært noe problem.

De som sier knebøy er veldig teknisk har ikke prøvd seg på rykk eller støt. Kanskje derfor jeg liker knebøy; Siden det er det eneste jeg får til med god teknikk.

Lenke til kommentar

De som sier knebøy er veldig teknisk har ikke prøvd seg på rykk eller støt. Kanskje derfor jeg liker knebøy; Siden det er det eneste jeg får til med god teknikk.

Hvis du refererer til min kommentar, så spør jeg deg; hvor mange ser du prøver seg på vektløftingøvelser på 3T/Elixia/etc?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...