Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Ferdig med de første 8 ukene med Madcow 5x5. Så langt går det sakte, men sikkert fremover og progresjonen føles overkommelig. Det aller herligste med denne treningsformen er den strenge formen på programmet som tvinger meg til å ta ut det lille ekstra slik at jeg når målene for uken.

 

Knebøy: 100kg x 3 (start: 82.5kg x 3)

Benkpress: 100kg x 3 (start: 82.5kg x 3)

Stående roing: 80kg x 3 (start: 62.5kg x 3)

Markløft: 105kg x 5 (start: 80kg x 5)

Press: 50kg x 5 (start: 40kg x 5) > kun løftet press i fire uker.

 

Satser på en lignende økning også de neste 8 ukene. Neppe sannsynlig, men man må jo sikte høyt!

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurderer å prøve ut stonglifts 5x5, men har jeg lest riktig hvis jeg skjønte det som at man bare tar de 3 øvelsene som står oppført hver gang? Man legger altså ikke til noen andre eller noe sånt? Spør bare fordi det virket litt latterlig med bare 3 øvelser..

Endret av ChristianL
Lenke til kommentar

Hvorfor er det latterlig? Prøv selv å ta 120kg knebøy 5*5, 60kg press 5*5 og 130 kg markløft 1*5 og se hvor mye mer du faktisk klarer. Stronglifts er et kjempeprogram. Dersom du spiser godt, gir jernet og holder deg til programmet blir du veldig sterk på relativt kort tid.

 

3 øvelser er latterlig dersom det er bicepscurl, nedtrekk og tåhev, men ikke når det er snakk om tunge baseøvelser.

Lenke til kommentar

Vurderer å rpøve ut stonglifts 5x5, men har jeg lest riktig hvis jeg skjønte det som at man bare tar de 3 øvelsene som står oppført hver gang? Man legger altså ikke til noen andre eller noe sånt? Spør bare fordi det virket litt latterlig med bare 3 øvelser..

Jeg syns åsså at å bare trene 3 øvelser hver økt er latterlig, alle som IKKE trener biceps eller bryst er bra noob ja...

 

Åså ær d viktig å løft3 mass3 for5kj3llig3 øvel5er slik at man blir ripp3d og jack3d...

Lenke til kommentar

Vurderer å rpøve ut stonglifts 5x5, men har jeg lest riktig hvis jeg skjønte det som at man bare tar de 3 øvelsene som står oppført hver gang? Man legger altså ikke til noen andre eller noe sånt? Spør bare fordi det virket litt latterlig med bare 3 øvelser..

 

Ja, jeg ville absolutt lagt til 20 forskjellige curls til hver treningsøkt. Er jo alt for lite med 3 øvelser som ikke trener armene en gang:s :dontgetit: .

Lenke til kommentar

3 øvelser er latterlig dersom det er bicepscurl, nedtrekk og tåhev, men ikke når det er snakk om tunge baseøvelser.

Greit, greit. Har bare aldri prøvd å bare ta 3 øvelser og selv jeg har fått med meg at man ikke trenger 20 forskjellige isolasjonsøvelser på hver lille muskel, da man trener de samtidig som andre muskler i mange øvelser. Men siden jeg aldri har prøvd å bare ta 3 øvelser uavhengig om det er baseøvelser eller ikke, hørtes det litt rart ut. Men får prøve det ut da neste gang jeg trener.

 

Edit: Og greit at jeg er relativt nybegynner, men jeg er ikke så borte vekk at jeg ikke skjønner at baseøvelser er viktig..

 

Edit2: D00f3n5chm1t5, asså alle vet at m44n må b0le og b4r3 tr3n3 is0l4sjonsøvelser for å bli R1pp3d.. Nei, jeg er ikke totalt noob..

Endret av ChristianL
Lenke til kommentar

Det var delvis det jeg mente, selv om jeg tydeligvis har problemer med å utrykke meg skriftlig i dag. men det var mest myntet på det og bare trene 3 øvelser om gangen ikke om selve programmet, programmet tror jeg uansett jeg skal prøve ut ett par uker. Det sier seg jo selv at man ikke får noe stort vidunderutbytte av å prøve ett program en gang.. Selv om det kanskje var sånn du tolket innlegget mitt.

Lenke til kommentar

Hva spesifikt er det du ser etter Hugol? Helt elementære ting som konsentrisk og eksentrisk arbeid o.l. er jo på nett.

 

Egentlig trenger jeg bare en side som tar for seg de begrepene jeg må lære og som står i boken som jeg ikke har tilgjengelig. Har begynt nå, men er tungvint å finne forskjellige sider til de forskjellige begrepene når du også må være kildekritisk. :)

Lenke til kommentar

Jeg syns åsså at å bare trene 3 øvelser hver økt er latterlig, alle som IKKE trener biceps eller bryst er bra noob ja...

 

Nå skal det sies at benk er en del av SL5x5..

Er det det? Jeg trodde det var bare 3 sett med knebøy... :hmm:

 

Er vel forskjellige versjoner når jeg tenker meg om.

På min versjon (husker ikke når jeg lasta den ned) er det

A: Bøy, benk, roing

B: Bøy, 1x5 mark, skulderpress (+ evt pullups)

Lenke til kommentar

Den "originale", eller Mehdis 5x5 har aaaaaltfor lite markløft. Det er GHEY!!!

 

Er Mehdi sin jeg bruker, trodde jeg? Mener jeg lastet arket ned fra sida hans for noen år siden..

Er enig i at 1x5 mark er litt lite, men 5x5 tung bøy, for så å gå på 5x5 tung mark, det blir bare grusomt :p

 

 

Har du andre versjoner av 5x5?

Lenke til kommentar

Siden du tydeligvis vet alt om dette D00f3n5chm1t5 (edit: ikke ment på en veldig krass måte, men har sett at du er aktiv i denne delen av forumet), mener du at man skal ta ta 5x5 knebøy og 5x5 markløft, bruke en annen kombinasjon eller 5x5 knebøy og 1x5 markløft?

Endret av ChristianL
Lenke til kommentar

Siden du tydeligvis vet alt om dette D00f3n5chm1t5 (edit: ikke ment på en veldig krass måte, men har sett at du er aktiv i denne delen av forumet), mener du at man skal ta ta 5x5 knebøy og 5x5 markløft, bruke en annen kombinasjon eller 5x5 knebøy og 1x5 markløft?

Spørs hvor tungt du trener. Det er to øvelser som tar veldig mye energi. Mange [citation needed] mener at det ikke er gunstig å kjøre tungt i begge øvelsene på samme dag, og kjører en lett/tung-syklus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...