Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

For dem som selger proteinpulver vil de være et poeng i at de lager et pulver som smaker ålreit, uten å være for mye av det gode etc. Det vil kanskje føre til at forbrukeren ikke går fort lei eller synes det blir kvalmende i lengden og at de vil benytte seg av samme merke over lengre tid. Om man blir lei av pulveret og bytter merke, har jo produsenten på en måte tapt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Proteintilskudd er ikke ment som en nytelsesdrikk. De fleste merkene smaker greit og det holder i massevis.

 

Nei, men greit om den smaker godt da.. Banan sliter jeg med å få ned. Det er ingen fordel, akkurat..

For min del holder det at de smaker greit. Jeg har hittil ikke smakt et tilskudd jeg ikke klarer. Etter å ha brukt det en stund venner man seg til smaken. Det er andre ting som er viktigere enn smaken.

Lenke til kommentar

Hvordan ville dere blandet løping inn i en uke hvor 3 dager går med til styrketrening (tis,tos,lør/søndag.) ?

 

Alt for lite spesifikt, du må forklare hvor mye løping og hvordan løping du ønsker å bedrive, hvordan styrketrening du har samt hva dine mål er. I tillegg hvor mye du ønsker å løpe..

 

Satt opp ett forslag uansett, basert på dine ønsker om når styrke skulle være. Litt kjipt med mandag som hviledag though.

 

Mandag:

Tirsdag: Styrke

Onsdag: Løping

Torsdag: Styrke

Fredag: Løping

Lørdag: Styrke

Søndag:Løping

 

 

 

Tenkte på 1, maks 2 dager i uken med løping. Formålet er først og fremst bedre kondis, men også for å fremheve muskler.

Lenke til kommentar

For dem som selger proteinpulver vil de være et poeng i at de lager et pulver som smaker ålreit, uten å være for mye av det gode etc. Det vil kanskje føre til at forbrukeren ikke går fort lei eller synes det blir kvalmende i lengden og at de vil benytte seg av samme merke over lengre tid. Om man blir lei av pulveret og bytter merke, har jo produsenten på en måte tapt.

 

Snakket vi om produsent eller forbruker nå? Jeg oppfattet ihvertfall dette som en diskusjon om hva som var greit for forbrukeren. Så aldri noen nevne noe om produsenten..

Lenke til kommentar

Jeg sluttet på studentidretten i Oslo av samme grunn, det koster rundt 500kr i halvåret der, men de stenger bl.a. kl16 på lørdager (!) og holder som regel ganske enkelt stengt i ferier. Å bruke litt mer penger på et abonnement på et døgnåpent senter er den beste investeringen jeg har gjort treningsmessig.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Er sjølvsagt meir begrensa øvelser ein kan ta heime, men det er eit greit alternativ når det ikkje finnes anna råd.

Hvilke begrensinger har han hjemme vs et treningssenter?

Lenke til kommentar

Er sjølvsagt meir begrensa øvelser ein kan ta heime, men det er eit greit alternativ når det ikkje finnes anna råd.

Hvilke begrensinger har han hjemme vs et treningssenter?

Apparater, vekter og utstyr. Antar han ikkje har fyllt opp huset med treningsapparater. Det avheng sjølvsagt av kva han trenar.

 

Nokon som har tips til knebøyvariantar ein kan ta utan stang? Har stang for så vidt, men ikkje stativ. Med 40 kilo pluss blir det vanskeleg å få stanga på plass. Har ei Smith-maskin, men den egnar seg visst ikkje i følge internett. Er det mogeleg å bruke manualer eller benkpresstang på eit eller anna vis?

Lenke til kommentar

Jeg sluttet på studentidretten i Oslo av samme grunn, det koster rundt 500kr i halvåret der, men de stenger bl.a. kl16 på lørdager (!) og holder som regel ganske enkelt stengt i ferier. Å bruke litt mer penger på et abonnement på et døgnåpent senter er den beste investeringen jeg har gjort treningsmessig.

 

Jeg fikk tid alikavell, men drøyde tiden i badstua bare for fuck.

 

:cool:

Lenke til kommentar

Når det nå skrives om gym...

 

Hovedinstruktøren på Actic i Tromsø spurte meg om jeg hadde spist frokost i dag med litt spydig stemme...

På nytt forklarte han at om man ikke spiser frokost mister man muskelmasse og at man ikke måtte spise før senest 2 timer før man la seg ellers la man på seg... Selv om man var i kcalunderskudd...

Det var jo om morgenen man var mest mottakelig for næringsstoffer... :lol:

 

Jeg gjorde han bare oppmerksom på at man må ha utdannelse innen ernæring for å ha lov å gi kunder kostholdsråd... :nei:

Lenke til kommentar

Er sjølvsagt meir begrensa øvelser ein kan ta heime, men det er eit greit alternativ når det ikkje finnes anna råd.

 

Tja, jeg følger nå starting strength. Power rack + stang + vekter. Og så har jeg fått fiksa meg tverrliggende stenger som jeg fester i buret og tar dips med, samt en justerbar benk.

Lenke til kommentar

Når det nå skrives om gym...

 

Hovedinstruktøren på Actic i Tromsø spurte meg om jeg hadde spist frokost i dag med litt spydig stemme...

På nytt forklarte han at om man ikke spiser frokost mister man muskelmasse og at man ikke måtte spise før senest 2 timer før man la seg ellers la man på seg... Selv om man var i kcalunderskudd...

Det var jo om morgenen man var mest mottakelig for næringsstoffer... :lol:

 

Jeg gjorde han bare oppmerksom på at man må ha utdannelse innen ernæring for å ha lov å gi kunder kostholdsråd... :nei:

 

For en tulling.

 

Nesten villing til å vedde 100 kr på at han mener man bør spise masse karbs til frokost, og lite karbs før leggetid (for da blir man feit :roll:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...