Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe jeg lurer på. Forbrenner man bare kalorier?

Eller forbrenner mann proteiner og diverse også?

 

Man forbrenner kaloriene fra alt man spiser. Både proteiner, karbohydrater og fett inneholder et visst antall kCal (kalorier) som du forbrenner.

Edit: Oh, så ikke at du hadde fått svar allerede. Jaja.

Endret av kjøtt
Lenke til kommentar

Rett som folk sier at protein har en TEF på 25% , det gir vel 3 kcal pr gram det som kroppen får nytte av

Eneste grunn til å regne så nøye er når man skal bulke og man ikke burde øke proteininntaket pga det bare blir dyre karbohydrater til slutt + TEF.

 

Desuten er protein satt til gram pr kg fettfri kroppsvekt og 40g pulver er egentlig rundt 30-35g rent protein

Unøyaktig blir det hele veien.

Lenke til kommentar

Plages med at trapsen på høyresida føles for kort rett og slett, strammer veldig. Snakker da om på oversida, muskelen nedover nakken og ut mot skuldra. Vet ikke om det kommer av alt for mye runking eller bare fordi jeg sitter forran pcen hele dagen på jobb.

 

Er dette noe som kan bedres med tøying? Evt tips til gode øvelser?

Lenke til kommentar

Er ganske fornøyd med at jeg gjennomførte over 80 min (litt over 30km) på Elipsemaskin i går mens jeg så på Tomb Raider. Blir nok en tur i dag også hvis jeg finner en passende film :D

 

PS: Er og besøker foreldrene mine og de har en slik i kjellerstuen =)

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

For oss som ikke har sett den live, what's the deal?

Where do I begin.....

 

  • Benken er "anatomisk" delt opp i tre deler. Det vil si, hodestøtte, ryggstøtte og separat sete. Det har aldri blitt gjort på en benk før, og det er en grunn.
  • Avløft skjer fra to høyder, for høyt, eller for lavt
  • Stativet stangen ligger på heller bakover. Det vil si at du må franskpresse stangen over hodet for å få den ut, og effektivt mister alt spenn i kroppen som eventuelt ville vært der.
  • Kan du få avløft sier du? Ikke på denne benken. På baksiden er det nemlig en bjelke som er slik at man ikke kan løfte ut stangen uten å bøye seg over den. Kronglete med 60 kg på stangen, prolaps om 200 er på.
  • ... for ikke å snakke om spotting. Det er som tidligere nevnt umulig å posisjonere seg bak, så spotteren din får belage seg på å bruke tankens kraft for å eventuelt plukke stangen av deg.

 

post-76561-0-55646900-1308036718_thumb.jpg

 

Det er en helt ræva benk, og skulle aldri blitt innført til landet, men avløft/spotting har jeg aldri hatt problemer med, har spottet 120kg+ uten at jeg har følt det har vært et problem ved benken som har hindret meg. Kanskje det blir verre hvis man er lavere og/eller har tyngre vekter?

Lenke til kommentar

Er ganske fornøyd med at jeg gjennomførte over 80 min (litt over 30km) på Elipsemaskin i går mens jeg så på Tomb Raider. Blir nok en tur i dag også hvis jeg finner en passende film :D

 

PS: Er og besøker foreldrene mine og de har en slik i kjellerstuen =)

 

Jeg ser på studioet der jeg trener er det en skjerm på Elipsemaskinen der man kan velge å se på tv, men den får ikke inn kanaler. Hadde det vært kanaler på den hadde jeg gledelig brukt den 30-90 min en gang i blandt.

Men til vanlig er kardio i studio så møkk kjedelig så jeg orker maks 5-10 min, på en god dag kan det hende jeg er på den i 15 min. :)

Lenke til kommentar

 

Det er en helt ræva benk, og skulle aldri blitt innført til landet

 

 

Skulle blitt ulovlig, sier nå jeg. Den er jo direkte farlig!

 

Hva designerne i Technogym tenker aner jeg ikke, de har jo laget helt OK benker før. De ser mer fancy og "ergonomiske ut" og blir dårligere i praksis for hver generasjon.

Lenke til kommentar

Ser ut som en slags fucked up evolusjon hvor enderesultatet blir å være en benkpressmaskin

 

 

Edit: Noe slikt

NautilusBenchPress.jpg

 

bench-press-hardgainers-workout.jpg

 

 

 

Jeg er ganske sikker på at de kun leter etter flere måter å gjøre enkle, gode friløft om til kostbare monstrositeter av noen maskiner.

Endret av kjøtt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...