Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Det er vel ikke bare mistanke?

 

The big concern in Jack3d is that it contains 1,3 dimethylamylamine. This is also known as DMAA or Germanamine. It’s naturally extracted from the geranium plant. (For more information, see the Jack3d Ingredients page).

Additionally, if you are being tested under WADA standards then you would not pass due to the 1,3 dimethylamylamine

http://www.jack-3d.com/is-jack3d-legal

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere vet at jack3d er på listen over kosttilskudd man ikke bør ta fordi det er mistanke om forurensning fra stoffer som er på dopinglisten, ikke sant?

 

Det er deres kropper, men jeg ville ikke tatt sjansen :ermm:

Ja, er full klar over at det inneholder 1 3 dimethylamylamine, noe som du vil teste positivit på under en dopingtest.

 

Men jeg driver ingen sport eller noe hvor jeg blir dopingtesta og det er vell ikke direkte helsefarlig å ta det i små mengder? Er jo helt vanlig å ta det i USA.

 

Får hvertfall ekstra energi og klarer å presse meg enda mere på treningsøkter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

En ting er 1.3 dim, som helt riktig står på dopinglisten allerede. Det er vel ikke det eneste de har mistenkt at disse pillene er forurenset med.

 

Fra svensk antidopingforbund

Tävlingsidrottare varnas för kosttillskott

2011-01-28 16:53

 

Det handlar om kosttillskott som säljs i Sverige. Varning för följande produkter: Crack, Jack3d, Black Burn, Hyperdrive 3.0+, Novedex XT. Ett antal idrottsutövare i olika idrotter har på senare tid lämnat positiva dopingprov som innehållit metylhexanamin, oxilofrin eller androstatriendion. RF:s Dopingkommission kan inte på något sätt kommentera pågående dopingärenden men vill särskilt varna för liknande kosttillskottprodukter. Det här är ännu ett exempel på varför RF, WADA och många andra idrottsorganisationer avråder från bruk av kosttillskott.

 

Dessuten kan man vel se litt på verdien av det å skulle bruke såpass sterke oppkvikkere før hver trening....

Lenke til kommentar

Dessuten kan man vel se litt på verdien av det å skulle bruke såpass sterke oppkvikkere før hver trening....

Jeg ser selv ikke helt poenget, i hvert fall. Kanskje man får presset litt ekstra ut av hver trening, men totalt sett havner man jo ikke så veldig langt foran enn om man ikke hadde tatt det. Med tanke på at trening er noe jeg ønsker å holde på med hele livet er ikke litt resultater fort så veldig viktig. Jeg kommer dit uansett. Dessuten blir det jo dyrt i lengden, og blir vel nedtur de gangene man ikke tar det.

 

Litt som morgenkaffen til folk. Mange er 100% avhengig av kaffe om morgenen for å fungere, og føler seg kvikkere etter en kopp kaffe. Derimot blir de ikke kvikkere enn ikke-kaffedrikkere, siden de har utviklet en toleranse som gjør at man trenger koffein for å nå "normalt nivå".

 

Men som du sa, er opp til hver enkelt hva de ønsker å gjøre. :)

Lenke til kommentar

Dere vet at jack3d er på listen over kosttilskudd man ikke bør ta fordi det er mistanke om forurensning fra stoffer som er på dopinglisten, ikke sant?

 

Det er deres kropper, men jeg ville ikke tatt sjansen :ermm:

 

Ja, Jack3d er på listen til WADA for doping, men det er for folk som konkurrerer. Jeg konkurrerer ikke og kan vel derfor teknisk sett si at jeg doper meg. Føler meg litt knarker nå. Hvem blir med å henger på plata?

 

Edit: Jeg kan ikke svare for andre enn meg selv på selve bruken, men personlig bruker jeg Jack3d når jeg skal ta skikkelig gode økter/når jeg føler jeg trenger å ta den maskimalt ut. Kanskje 1-2 ganger hver 14 dag. Kan ikke se for meg det er videre sunt å bruke Jack3d før hver trening, 4-5 ganger i uken.

Endret av Corey
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Jeg prøvde vel å presisere at det ikke var 1.3 dim jeg viste til, det er jo i tillegg godkjent til reseptfri bruk i Norge (bare ikke i idrett), men stoffer som oxilofrine (et amfetaminliknende stoff) og androstatriendion (prohormon).

 

Men igjen, deres kropper.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Tok kardio økta i hagen i dag!

 

20 minutter med intens trampoline hopping og 10 minutter med sprint intervaller opp en liten bakke.

 

Vart jævelig sliten, så er nok god trening. Regner med jeg forbrant 300 - 400 kalorier.

:D Gleder meg til vi drar opp trampolinen, da blir det kardio hver dag :D

Lenke til kommentar

Jeg prøvde vel å presisere at det ikke var 1.3 dim jeg viste til, det er jo i tillegg godkjent til reseptfri bruk i Norge (bare ikke i idrett), men stoffer som oxilofrine (et amfetaminliknende stoff) og androstatriendion (prohormon).

 

Men igjen, deres kropper.

Jeg tolket det slik at det ikke nødvendigvis var jack3d som inneholdt oxilofrine og androstatriendion. Og står også kan, så ikke nødvendigvis jack3d som er synderen her.

 

Har kjøpt DMAA rent, men vil si blandingen av koffein og DMAA er kraftigere enn DMAA alene, iallefall til treningssammenheng.

 

Rent DMAA holder meg riktignok våken. Ser også det fungerer som "partydop" i australia. Stiller meg litt tvilende til det riktignok.

 

Dosen av DMAA i jack3d er også relativt liten.

Lenke til kommentar

Noen krydder jeg kan blande i tunfisk boksen som kan gjøre smaken litt bedre? Grillkrydder eller noe kanskje?

 

Stek tunfisken på svak varme over kort tid, og strø over litt grillkrydder og litt mer karri :-D Det er kjempegodt, spesielt dersom du leverer det sammens med 1 eller 2 speilegg.

 

Edit; Tunfisk fungerer forresten også ypperlig som kjøttkilde i salat, perfekt lunsj.

Endret av Lyspaere
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...