Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Axby2kEH

Ligner veldig på technogym benken de har på sats? Er fryktelig lite glad i den benken hvertfall.. heldigvis har de en eldre benk der som funker.

Det er den. Definisjonen på uintelligent design :thumbdown:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Tips!

 

Hvis du sliter med teknikken i mark, få noen til å stemple tærne dine. Da kommer du garantert til å holde hælene i bakken.

 

-Opplevd og skrevet av failern :ph34r:

Lenke til kommentar

Det er den. Definisjonen på uintelligent design :thumbdown:

 

Jepp, den blir ikke akkurat utslitt hos sats lillestrøm hvertfall.. Folk står heller i kø og venter på at den gamle benken skal bli ledig. Frykter at de skal få det for seg at de skal "oppgradere" den også en vakker dag!

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd å blande proteinpulver i havregrøten? Burde jeg ta havregrøt+vann+proteinpulver i microen. Eller havregrøt+vann i microen og proteinpulver etterpå?

 

Jeg koker grøten først og så blander jeg pulveret ut i litt melk/vann og blander det inn. Vanskelig å få ut alle klumpene om man bare tømmer pulveret rett i grøten.

Lenke til kommentar

Må ha ny gainer til Lean Mass kjem tilbake. Korleis er denne i forhold?

http://x-life.no/nan..._xxl_45kg/P_833

Ser den har rundt 1000kcal meir! per servering, men eg forstod ikkje heilt tabellen. Vanskelig å sei kor mykje "3 scoops"er.

Sier seg selv at serveringen dermed er større. Du må se på næringsinnhold pr. 100 g, og der er de fleste gainere høvelig like. Regner du sammen mengden karbs, prots og fett får du en servering på ca. 370 g pulver. Moral? Ikke se så mye på bruksanvisning og innta det du trenger.

 

Forstod ikkje heilt kva eg skreiv, gjorde du vel?

Som sagt, så er det vanskelig å seie kor mykje 3 scoops er. Er det 100g x 3? Veit det vanlige er å vege per 100g, men det står ingenting sikkert om det i tabellen så vidt eg såg.

Ellers lurte eg på korleis pulveret er i forhold til Lean Mass mtp. kvaliteten på næringsinnhaldet.

Lenke til kommentar

Igjen (forutsatt at det som står på siden er riktig), hvis en servering er ca 370 g og det kreves 3 scoops for en servering, så er et scoop en tredjedel av nevnte 370 g. Mer sannsynlig, hvis det menes at de 370 g skal fordeles på tre shakes så er et scoop en niendedel av de 370 g. Det spiller jo ingen rolle - det er jo bare å veie et scoop når du får det og dosere ut fra hva annet av mat du får i deg. Som nevnt, gainere inneholder stort sett det samme. Maltodextrin og protein. Lean mass meal har mye mer protein, og koster deretter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

For oss som ikke har sett den live, what's the deal?

Where do I begin.....

 

  • Benken er "anatomisk" delt opp i tre deler. Det vil si, hodestøtte, ryggstøtte og separat sete. Det har aldri blitt gjort på en benk før, og det er en grunn.
  • Avløft skjer fra to høyder, for høyt, eller for lavt
  • Stativet stangen ligger på heller bakover. Det vil si at du må franskpresse stangen over hodet for å få den ut, og effektivt mister alt spenn i kroppen som eventuelt ville vært der.
  • Kan du få avløft sier du? Ikke på denne benken. På baksiden er det nemlig en bjelke som er slik at man ikke kan løfte ut stangen uten å bøye seg over den. Kronglete med 60 kg på stangen, prolaps om 200 er på.
  • ... for ikke å snakke om spotting. Det er som tidligere nevnt umulig å posisjonere seg bak, så spotteren din får belage seg på å bruke tankens kraft for å eventuelt plukke stangen av deg.

 

post-76561-0-55646900-1308036718_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Det verste er at den sprer seg som et virus. Technogym er så populært på de aller fleste treningssentre (pga gode kardioapparater og styrkemaskiner, vil jeg tro) at man da tar "hele pakken" fra technogym der det inngår rævva benker, forferdelige knebøystativ og ikke-standardiserte skiver. Den forrige linjen til technogym var ikke så gale, men denne her er helt forferdelig. Og de er overalt, og jeg ser aldri noen bruke dem heller.

Lenke til kommentar

Vi har de Technogym benkene på treningsstudioet her i byen også. De er helt håpløse.

Hele benken er i ferd med å knele. De to støttebena bak er ikke lenger i kontakt med bakken, og det føles ut som om hele driten skal tippe forover. De har bare lagt noen vekter under foran for å støtte opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...