Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg er HEKTA på Oboy. Hva skal jeg gjøre? Er det veldig mye sukker i Oboy? Drikker ikke melk uten noe tilsatt så det blir ofte Oboy i stede for melk.

 

Ett glass O'boy er lov rett etter trening, det er faktisk krutt å ta rett etter trening :)

 

Men ellers burde du ikke drikke alt for mye, kommer litt an på deff/bulk periode though, men aldri er noe sundt i store mengder.

Lenke til kommentar

Hvordan ville dere blandet løping inn i en uke hvor 3 dager går med til styrketrening (tis,tos,lør/søndag.) ?

 

Alt for lite spesifikt, du må forklare hvor mye løping og hvordan løping du ønsker å bedrive, hvordan styrketrening du har samt hva dine mål er. I tillegg hvor mye du ønsker å løpe..

 

Satt opp ett forslag uansett, basert på dine ønsker om når styrke skulle være. Litt kjipt med mandag som hviledag though.

 

Mandag:

Tirsdag: Styrke

Onsdag: Løping

Torsdag: Styrke

Fredag: Løping

Lørdag: Styrke

Søndag:Løping

 

Går jo i 7 dl proteinshake etter trening! ;)

 

 

Hugol, har du noe carbs etter trening?

 

Edit; spm til Hugol.

Endret av Lyspaere
Lenke til kommentar

Litt kjipt med mandag som hviledag though.

 

Mandagen er jo beste dagen i uka å ha hviledag på! Alltid deilig å bare kunne slappe helt av når man kommer sliten og dautrøtt hjem fra jobb på en kjip blåmandag.

 

Ja, er selvfølgelig en veldig individuell sak da:p Jeg foretrekker å ha hviledag på lørdag jeg:) Da kan jeg delta på utflukter og byturer osv uten å bekymre meg for om alt er klart til treninga^^

Lenke til kommentar

Ouh, beklager, jeg har hukommelse som en rød og blå fugl.

 

Men er du på deff så er det unødvendige karbohydrater, bruk heller litt rent kakaopulver:)

 

Nå er det mange veier som leder til målet om man ønsker å deffe, og om Oboy er noe man ønsker å ta så er det ingenting i veien for å ta det om måten å deffe på er ved kaloriunderskudd. Er ikke som om Oboy på magisk vis legger seg rundt midjen. Som jeg selv er så fan av, se ting på en helhetlig måte. Bruker selv Oboy i proteinpulverblandinga, bare fordi det smaker litt bedre da.

Lenke til kommentar

Spørsmålet mitt er om dere tror det er vits, eller skal jeg bare drite i å ta en kreatinoppladning før ferien min (som er om en måned).

 

Du trenger ikke oppladning når det gjelder kreatin, du sparer kanskje noen dager før lagrene er full hva å ha opplading. Bruk kreatin når det passer og ikke bruk det når det ikke passer. Veldig lett! =)

 

 

Hei. Jeg er HEKTA på Oboy. Hva skal jeg gjøre? Er det veldig mye sukker i Oboy? Drikker ikke melk uten noe tilsatt så det blir ofte Oboy i stede for melk.

 

Jeg er det selv! Men det går inn som den del av kostholdet, som regel en shaker med melk og oboy etter svømming :) Hvis du går opp i vekt når du skal ned, så kan du vurdere å kutte ned på oboyen. Men etter trening vil jeg påstå at det er helt ufarlig!

Lenke til kommentar

Jo? Det vil jo nettopp kunne motvirke noe av muskelsvinnet tenker jeg da.

Nope! Det er ingen logikk i at kratin kombinert med alkohol motvirker muskelsvinn.

Kreatin binder vann i kroppen , og trekker vann i musklene.

Alkohol er vanndrivende.

Hvorfor ikke? Tror du overdriver den dehydrerende effekten til alkohol. Det er ikke slik at du ender på negativt vanninntak, akkurat.

Lenke til kommentar

Nå er det mange veier som leder til målet om man ønsker å deffe, og om Oboy er noe man ønsker å ta så er det ingenting i veien for å ta det om måten å deffe på er ved kaloriunderskudd. Er ikke som om Oboy på magisk vis legger seg rundt midjen. Som jeg selv er så fan av, se ting på en helhetlig måte. Bruker selv Oboy i proteinpulverblandinga, bare fordi det smaker litt bedre da.

 

Poenget mitt er vel at O'boy ikke er en sunn tørstedrikk. Dersom du tar deg ett glass O'boy så er ikke det som å drikke smult, men det kan heller ikke forsvares at det ikke er skadelig å drikke O'boy mange ganger om dagen. Dersom man er veldig glad i O'boy så er det viktig å kunne unne seg denne goden, men samtidig være bevisst på at man faktisk er veldig glad i dette og dermed være obs på at forbruket må være på ett moderat nivå. Vil også nevne det bIsk0p sier om at etter trening så er det faktisk ikke farlig i det heletatt, heller bra:)

 

Slik er det dog med det meste, alt er farlig i mengder.

 

 

Du trenger ikke oppladning når det gjelder kreatin, du sparer kanskje noen dager før lagrene er full hva å ha opplading. Bruk kreatin når det passer og ikke bruk det når det ikke passer. Veldig lett! =)

 

Ja, er klar over at oppladningsfasen egentlig bare er vissvass. Jeg ser forøvrig at jeg ikke har klart å formidle spørsmålet mitt riktig, og tviler på at jeg klarer det også^^ Det jeg lurer på er egentlig om jeg skal bare drite i kreatin nå og fortsette med deffing osv, eller om jeg skal hive i meg kreatin og få vann i musklene og så slutte med kreatinet i den uken jeg er på ferie.

 

Hvorfor ikke? Tror du overdriver den dehydrerende effekten til alkohol. Det er ikke slik at du ender på negativt vanninntak, akkurat.

 

Vi får være enige om å være uenige. Jeg mener det har mye å si for både dagsform dagen derpå samt for kroppen.

Lenke til kommentar

Husk også at proteintilskudd ikke skal smake som O`boy eller mcD-milkshake.

Man skal kunne drikke det 6-7-8-9 ganger pr dag i 50 år.

 

Jeg er ikke enig, men de som kan dette sier at man hadde gått lei / kvalm bare av tanken om den hadde vært så søt/god.

Den skal være nøytral og grei nok bare med vilje.

Lenke til kommentar

Husk også at proteintilskudd ikke skal smake som O`boy eller mcD-milkshake.

Man skal kunne drikke det 6-7-8-9 ganger pr dag i 50 år.

 

Jeg er ikke enig, men de som kan dette sier at man hadde gått lei / kvalm bare av tanken om den hadde vært så søt/god.

Den skal være nøytral og grei nok bare med vilje.

Skal ditt og skal datt, det er jo opp til kvar enkelt kva ein synest er godt. Kva er problemet med at proteintilskot smakar godt? Eg kan godt ete sjokolade kvar dag utan å bli kvalm av det.

 

Dessutan drikk eg det 1-2 gonger om dagen.

Lenke til kommentar

Husk også at proteintilskudd ikke skal smake som O`boy eller mcD-milkshake.

Man skal kunne drikke det 6-7-8-9 ganger pr dag i 50 år.

 

Jeg er ikke enig, men de som kan dette sier at man hadde gått lei / kvalm bare av tanken om den hadde vært så søt/god.

Den skal være nøytral og grei nok bare med vilje.

Skal ditt og skal datt, det er jo opp til kvar enkelt kva ein synest er godt. Kva er problemet med at proteintilskot smakar godt? Eg kan godt ete sjokolade kvar dag utan å bli kvalm av det.

 

Dessutan drikk eg det 1-2 gonger om dagen.

Det er vel mer det at smaken er tatt litt ned for at man ikke skal bli lei av den.

Spiser du en brødskive med leverpostei til frokost hver føkkings dag blir du til slutt drita lei av det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...