Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Vurderer kjøpe en pakke med Pink Magic.

Noen som kan si om denne inneholder noen ulovlige substanser? Eller gjelder EU-direktivet for alt?

 

Kan ikke svare på det du lurer på, men ville spart penga hvis jeg var deg.

Lyser jo scam lang vei når jeg leser hva disse magiske pillene liksom skal gjøre:

 

- Muscle Density and Hardness

- Massive Strength Gains

- Mind Blowing Pumps

- Accelerated Recovery

- Body Recomposition

- Sexual Stimulant

- Lack of Side Effects

 

Utrolige greier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sommeren er endelig kommet, og jeg går mer og mer over til "naturlige" treningsøvelser. Skal inn på opptak i forsvaret nå til sommeren.

Kjører 5-6 sett med hangups, pushups og situps før jeg tar en cardio-økt (går med tungsekk eller løperute).

 

Maks reps:

12 Hangups

41 Pushups

33 Situps

 

Noen som har forslag til oppsett for denne treningsøkta? Er ganske blank her.

En kompis av meg foreslo å kjøre mange sett med få repetisjoner med øvelsene flettet (eks. 4hangups, 12pushups, 12 situps rett etter hverandre uten pause) men hva synes dere?

 

Hvis du har som eneste mål å bli flink på hangups, situps og pushups, er det sikkert ikke dumt å trene hangups, situps og pushups. Personlig ville jeg trent få sett med mange repetisjoner, fordi det tross alt er utholdenheten du blir testet i, dvs. hvor mange du kan ta...

Lenke til kommentar

snip

 

Hvis du har som eneste mål å bli flink på hangups, situps og pushups, er det sikkert ikke dumt å trene hangups, situps og pushups. Personlig ville jeg trent få sett med mange repetisjoner, fordi det tross alt er utholdenheten du blir testet i, dvs. hvor mange du kan ta...

 

Takker for svar :)

 

Går for følgende oppsett idag da (h=hangups, p=pushups, s=situps):

Oppvarming 10min

2h, 10p, 10s, (oppvarmingssett)

7h, 25p, 25s,

8h, 30p, 30s,

8h, 35p, 30s,

7h, 25p, 20s,

7h, 25p, 20s,

 

Håper jeg klarer alle repsene :)

Lenke til kommentar

Så hva skal jeg gjøre de neste ukene jeg har igjen av RYP? Altså jeg digger svetten som renner nedover pannen etter jeg har gjort intervaller. Finnes ingen bedre følelse mens du driver med vektene. Styrkeøvelsene blir dobbelt så konge! Jeg ser bare ikke problemet? Kalori underskudd på en dag samtidig som du trener HELE kroppen.

 

RYP programmet anbefaler vel til en oppvarming med 'rolig' jobb i 30 min? Jeg har 210 i makspuls og skal varme opp i 30 min med gj.snitt puls på 147.

 

dvs. RYP er et program basert på 6 sekter i uken?

Lenke til kommentar

Hva mener du med poenget?

 

Fikk et program av en ansatt på et treningssenter. Jeg vet godt at han jeg fikk programmet av har veldig god peiling på dette, men jeg stusset litt over at jeg skulle ta alle øvelsene på en dag. Jeg innbiller meg at det kan bli litt vanskelig å ta den helt ut mot slutten av programmet på tung-dagene dersom jeg har tatt tre ulike baseøvelser tidligere.

Lenke til kommentar

Ga denne ansatte noen grunn til at han satte det opp slik da du sa du stusset?

 

Flott at denne ansatte anbefalte et program med baseøvelser, det er en veldig god start, men 5x5 er det ikke.

Med en gang du begynner å skreddersy programmet i så stor grad, kan du ikke si du trener 5x5 lenger.

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Hva er 5x5 programmet? Så vidt jeg har forstått finnes det ulike varianter et 5x5 program. Dette har bare fokus på baseøvelser, ikke isolasjonsøvelser. Mulig det ikke er 5x5 programmet, men jeg skal nok gjennomføre det slik det er satt opp. Har tidligere brukt dette programmet, men jeg fikk ikke så god progresjon jeg ønsket, men dette hadde nok mye å gjøre med dårlig teknikk og gjennomføring, samt for dårlig kosthold.

Lenke til kommentar

dvs. RYP er et program basert på 6 sekter i uken?

 

Etterhva jeg har forstått så baserer RYP seg på 4-6 økter i uken, hvorav 3 er styrkeøkter og 1-3 er intervalltreninger.

 

Kall meg gjerne idiot om jeg tar feil, men jeg tror det er det som er RYP programmet - ja det, i tillegg til spiseplanen.

Lenke til kommentar

Hva er 5x5 programmet? Så vidt jeg har forstått finnes det ulike varianter et 5x5 program. Dette har bare fokus på baseøvelser, ikke isolasjonsøvelser. Mulig det ikke er 5x5 programmet, men jeg skal nok gjennomføre det slik det er satt opp. Har tidligere brukt dette programmet, men jeg fikk ikke så god progresjon jeg ønsket, men dette hadde nok mye å gjøre med dårlig teknikk og gjennomføring, samt for dårlig kosthold.

 

http://myrevolution.no/s/5x5-et-program-for-styrke-og-muskelmasse-med-auto-regulering/

Lenke til kommentar

Er det ikke vanskelig å få inn sånne ting fra USA? Hørt de er veldig strenge på ting der.

 

Men skal dog bestille en stor pakke derfra med 100% Whey Protein fra Optimum Nutriton og litt forskjellig. Alt i alt blir det dobbelt så billig i forhold til prisen her i Norge.

 

Får en venn i statene å sende det til meg, så det blir sendt fra privat person og får satt verdien lavere, så jeg forhåpentligvis slipper tollen.

Lenke til kommentar

Men hvordan får folk tid til slikt? Jeg har det mer enn nok med å trene fire ganer i uken (inkludert utholdenhet) Jeg tror jeg kommer til å kjøre treningen som jeg har gjort hittil. Har bare 2 uker igjen :) thoughts?

 

Fungerer det så kjør på, men jeg tror du løfter tyngre dersom du sparer intervalløkta til en annen dag. Eller motsatt selvfølgelig, bedre intervalløkt dersom du trener styrke en annen dag. Avhengig av hva du gjør først:p Btw; har du noen form for energidrikke under treninga di? Isåfall, hvilken?

 

Jeg forstår deg godt, er ikke alle som har en arbeidsplass som tillater at du trener i arbeidstiden - og da kan det bli veldig hardt med mer enn 4 ganger i uka.

 

Tips: Kjør programmet ferdig nå, men når du starter på nytt, så går du for 2 styrkeøkter og 2 intervalløkter i uka siden du er ute etter en mer definert kropp. 2 økter i uka er det musklene trenger for å vokse, det blir selvfølgelig ikke like hyppig oppgang som med 3 økter, men det funker. I tillegg så får du 2 intervalløkter som er konge for fettreduksjon. Husk og også varme opp før styrkeøkta som henvist i RYP programmet.

 

Dersom du går for forslaget mitt anbefaler jeg deg å velge dag 1 og dag 3 på programmet. Har ikke prøvd denne versjonen selv, så tilbakemelding hadde vært kjekt :D

 

Edit: noen småfeil, fixed ;)

Endret av Lyspaere
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...