Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Hvilket oppsett hos RYP er det?

 

4x4 intervaller

Mage

Knebøy

Skråbenk manualer

Roing bredt

Arnoldpress

Bicepscurl

Tricepspress

 

I nyeste RYP programmet fra feb 2009 eller noe så inneholder RYP grunnprogrammet følgende:

 

Knebøy

Markløft, strake

Skråbenk

Nedtrekk, smalt grep

Roing, bredt grep

Arnoldpress

Bicepscurl

Tricepspress

Mage

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Er på uke 11 av RYP. Programmet er bra, men jeg føler jeg har "bortkastet" litt av tiden på øvelser, som ikke har gitt noe enorm fremgang. Har lest om Stronglifts, men ikke flere programmer. Noen som har innslag til hva slags program jeg burde prøve meg på? eller skal jeg holde meg til RYP?

Lenke til kommentar

Hei.

 

Er på uke 11 av RYP. Programmet er bra, men jeg føler jeg har "bortkastet" litt av tiden på øvelser, som ikke har gitt noe enorm fremgang. Har lest om Stronglifts, men ikke flere programmer. Noen som har innslag til hva slags program jeg burde prøve meg på? eller skal jeg holde meg til RYP?

 

Gjør deg alltid ferdig med det Programmet du driver med, Dermed ta en uke deload eller en uke med lett trening eller en max - deload.

 

Ellers så kan du jo prøve deg på Dette programmet :)

Lenke til kommentar

Hei.

 

Er på uke 11 av RYP. Programmet er bra, men jeg føler jeg har "bortkastet" litt av tiden på øvelser, som ikke har gitt noe enorm fremgang. Har lest om Stronglifts, men ikke flere programmer. Noen som har innslag til hva slags program jeg burde prøve meg på? eller skal jeg holde meg til RYP?

 

Hva er målene dine, og hvor er du per i dag i forhold til disse?

Lenke til kommentar

Hei.

 

Er på uke 11 av RYP. Programmet er bra, men jeg føler jeg har "bortkastet" litt av tiden på øvelser, som ikke har gitt noe enorm fremgang. Har lest om Stronglifts, men ikke flere programmer. Noen som har innslag til hva slags program jeg burde prøve meg på? eller skal jeg holde meg til RYP?

 

Hva er målene dine, og hvor er du per i dag i forhold til disse?

 

Målet mitt er å få en bedre fasong på kroppen. Atm er hoftene og midjen alt for stor i forhold til resten av kroppen. Jeg ønsker ikke i å bli oppblåst eller noe lignende, bare få kroppen i god stand. Har 4 dager i uka til disposisjon :)

Lenke til kommentar

Målet mitt er å få en bedre fasong på kroppen. Atm er hoftene og midjen alt for stor i forhold til resten av kroppen. Jeg ønsker ikke i å bli oppblåst eller noe lignende, bare få kroppen i god stand. Har 4 dager i uka til disposisjon :)

 

5x5 + en dag med litt intervall løping så er du på god vei. "Oppblåst" er det neppe noen fare for at du blir med det første ;)

Endret av phax
Lenke til kommentar

Noen her som har et treingsprogram for dag 1, dag 2, dag 3 osv?

Altså Ulike øvelser, la oss si mandag: triceps og bryst. Under dette kommer punkter for forksjellige øvelser... osv!

 

Er det ikke slik at du burde trene minst 4 ganger med splitsett? helst mer?

 

 

PS! jeg svarer zlatan92 siden han spør om det samme, splitsett

Lenke til kommentar

Er relativt lav (178), og har korte muskler, noe som gjør at jeg veldig fort ser resultat på treningen, men som også gjør at jeg veldig fort blir litt bredere enn jeg vil. Lav og bred (bulky) Har trent mye forskjellig de siste årene, men hatt en lengre pause nå, og tenker å komme igang igjen.

Er ute etter et program for minst mulig muskelvekst, men som heller kan gjøre meg mer markert.

Veier fortiden rundt 80kg.

 

Hyggelig hvis noen kunne hjulpet :)

Endret av depeche
Lenke til kommentar

Latterlige hovedinstruktøren på Actic i Tromsø...

 

Man må spise frokost eller mister man muskelmasse...

Man må spise frokost ellers blir man tjukk selv om man spiser lite kalorier...

Man må spise frokost for det er det viktigste måltidet på dagen...

Man må spise frokost fordi hvis man ikke gjør det spiser man mere og da for mye resten av dagen...

Man må spise frokost rett etter man har stått opp siden det at man våkner er kroppens signal til deg om at man må ha mat igjen...

 

Og lista fortsetter, jeg bare måpte når han fortalte alt dette...

Han mente jeg kom til å bli tjukk siden jeg ikke spiser før klokka 12 på dagen og mente at periodisk faste var galskap oppfunnet av noen som ville tjene penger på kosttilskudd.

Og grunnen til at jeg har svidd av 10kg fett siden i februar var at jeg hadde annerledes metabolisme enn andre... Nigga please...

 

Han hadde et apparat som skulle kunne måle fettprosent, det tilsa at jeg hadde 8,9% og derav da 5,8kg fett på kroppen.

Noe som er plausibelt, men han mente da at jeg skulle ned enda 5-6kg i fett... Det vil jo tilsi 0 i fettprosent... :ph34r:

 

Han er fra et muslimsk land, hvor de nettopp faster om dagen i en måned eller no sånt også så han ikke sammenhengen... :lol:

Han har faktisk vært på det iranske landslaget i karate og vet så lite om kosthold...

 

 

 

Å gud å gud å gud, verden vil bedras...

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Målet mitt er å få en bedre fasong på kroppen. Atm er hoftene og midjen alt for stor i forhold til resten av kroppen. Jeg ønsker ikke i å bli oppblåst eller noe lignende, bare få kroppen i god stand. Har 4 dager i uka til disposisjon :)

 

5x5 + en dag med litt intervall løping så er du på god vei. "Oppblåst" er det neppe noen fare for at du blir med det første ;)

 

Hei og takk for svar! I RYP kjører jeg intervall hver eneste økt. Dette hører ikke hjemme med 5x5 eller? Og finnes det noen kalkulator eller lignende for stronglifts?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...