Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Nja, man merker jo fremgangen rent fysisk i form av målinger og egne observasjoner, og jeg merker forskjell på f.eks lår som jeg ikke er i nærheten av på mage.

 

EDIT: Var en av dere som hadde kjøpt dere slakkline fra nett som ikke var så dyr. Noen link på det?

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror egentlig ikke magefettet er så mye verre enn alt annet. Det er bare der man fokuserer mest, og hele tiden sjekker.

 

Hvis jeg ikke tar helt feil, så tar du feil. Hos menn er det som regel magefettet som blir sist borte, og hos kvinner er det fettet på hofter/lår/rumpe som forsvinner sist. Gjenstridige fettreserver.

Lenke til kommentar

Eg har litt samme erfaring. Ein dag går det greit sjølv om det føles elendig, neste dag er ein i god form, fått i seg mykje mat og nok søvn, men resultatene uteblir. Det er nok meir bak ein prestasjon enn kun ting ein kan styre som matinntak og søvn.

Lenke til kommentar

Forstår meg ikke helt på kroppen min ass. De to siste treningene har gått helt ræv, til tross for at jeg har sovet nok og spist som en Panda. Dagens trening gikk drit bra til tross for at jeg var hos noen venner i natt, fikk nikotinsjokk, spiste ALT for lite og la meg kl 4.

 

Og du tviler? Dra ut på byen hver dag før du trener, få nikotinsjokk og legg deg SENT. :new_woot:

who-give-a-fuck.jpg

Endret av Hugol
Lenke til kommentar
Tror egentlig ikke magefettet er så mye verre enn alt annet.

"sitter best på mage og lår osv hører man"

Det stemmer sånn ca, det er mindre blodgjennomstrømning i det fettvevet og da mobiliseres det færre fettceller ut i blodet til forfrenning.

 

Men det er jo ikke et problem, når hele kroppen er rippet og det kun er to steder igjen så er det uansett ikke mye igjen på de to stedene. Er ikke noe man tenker på om man ikke skal opp på senen.

Endret av War
Lenke til kommentar

Edit: Ellers, jeg er en stor fan av egg, bacon og bønner!

Herremåltid!

Bønner smaker høgg. :p

 

Bacon og egg er frukost stort sett kvar dag, men eggene blir ikkje like gode som på hotell. Dei har sikkert meir fett og greier i panna. Skal prøve litt med forskjellige krydder.

Lenke til kommentar

Hovedgrunnen til at man sluker noe etter trening er for å stoppe nedbrytingen.

Her er litt saksing fra H&F-C

 

Vi vet jo at næringsinntak før og etter trening er viktig, og ingen har vel innprentet dette oftere enn meg, men tenk over følgende: 30g protein fra en ren myse/whey-shake er av de hurtigste og mest lettfordøyde proteintypene. Allikevel tar det omtrent 3 timer før den er spaltet til aminosyrer og tatt opp i kroppen. Når det dreier seg om sammensatte måltider med både karbohydrater, fett og fiber kan vi lett fordoble det til 5-6 timer, og med større måltider og proteinmengder vil kroppen enda fordøye og ta opp næring 10 timer eller mer etterpå! Som du forstår er det altså ingen krise for at musklene faller av om du spiste en time eller to før du dro på trening, og så ikke får spist før du kommer hjem en time etter trening.

 

P og K etter trening / TN

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...