Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns det er litt irriterende at jeg har skulderblader(?) som stikker ut av ryggen, jeg har hørt at man kan trene de på plass igjen, men jeg husker ikke hvilke øvelser det var.

 

Er det noen som vet hvilke øvelser som "trekker de tilbake"? Og hvor lang tid tar det ca?

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om jeg skal begynne å drikke meg drita før jeg løfter vekter.

Klarer til vanlig 2 en-arms pushups, men igår skulle jeg "briefe" litt for å vise at jeg klarte det og ta tok jeg 10stk på en arm...

 

Øker styrken så eksponensielt i fylla løfter jeg 150kg i benkpress. Hah!

Lenke til kommentar

Jeg syns det er litt irriterende at jeg har skulderblader(?) som stikker ut av ryggen, jeg har hørt at man kan trene de på plass igjen, men jeg husker ikke hvilke øvelser det var.

 

Er det noen som vet hvilke øvelser som "trekker de tilbake"? Og hvor lang tid tar det ca?

Tren trapezius og rhomboids for å trekke dem tilbake og "sammen" igjen. Dvs. dra/trekkøvelser. Hvor lang tid det tar er avhengig av hvor flink du er til å trene og hvile riktig ;)

 

http://www.livestrong.com/article/161175-causes-of-shoulder-blades-sticking-out/

Lenke til kommentar

Ja, faren min har bedt meg om å lage et lite "treningsrom" i utehuset våres.

Jeg vet det koster en del penger med alt utstyret man trenger. Men hva er viktigst?

 

Her er utehuset, ikke veldig stort men er vell plass til noen ting.

 

 

2cp3xn9.jpg

 

 

 

Hva er det jeg trenger? Knebøystativ, benkpress stativ, kanskje et apparat med vekter på for å kunne gjøre roing. Og en flatbenk, skråbenk og mange manualer. Hva tror dere?

 

Noen tips til hvor jeg kan finne rimelige men gode treningsapperater?

Lenke til kommentar

 

Noen tips til hvor jeg kan finne rimelige men gode treningsapperater?

 

Sjekk ut finn.no, der kan du kanskje komme over noen bra tilbud/pakker. Ser at det er fliser, så jeg ville også lagt noe over gulvet eller lagt planker over får å så legge noen tjukke gummimatter på plankene.

 

Et treningsapparat jeg anbefaler deg er dette her: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=28012406

 

Jeg veit at det finnes billigere varianter enn dette her, men fant det ikke i farta. Her har du markløft, knebøy og benkpress i et apparat. Du sparer mye tid og mye plass

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Har kommet et nokså kjipt problem for meg og trenger hjelp...

 

For ca en uke siden var jeg og badet med noen venner og venninner. Da gikk jeg mye rundt i bar overkropp. Jeg fikk en del positive kommentarer til at jeg hadde lagt på meg en del muskler, men det jeg også fikk kommentarer til, er at jeg har begynt å se litt "boler" ut (skal se om jeg kan legge ut bilde senere for å vise). Jeg har også selv lagt merke til dette de siste to månedene foran speilet, men har ikke tenkt så mye over det. Det å se "boler" ut har aldri vært målet mitt, jeg har alltid hatt(og har) lyst til å se godt veltrent ut, men ikke boler. Jeg kan nevne at jeg er 175cm høy og ca 66-67 kg om morgenen uten klær, så noe stor er jeg egentlig ikke, det er ikke her problemet ligger, det er hvordan musklene ser ut (dårlig forklart, sliter litt med å formulere meg i dag). De ser bolete ut. Har også six pack, noe som gjør at jeg ser mer muskuløs ut enn jeg egentlig er, som igjen hjelper til med bolerinntrykket.

 

Så, hva kan jeg gjøre? Jeg har fortsatt lyst å legge på meg muskler, det ville ikke skadet, men jeg vil ikke at de skal se "bolete" ut.

 

Jeg tenker selv at jeg skal begynne å løpe litt mer og trene med høyere repitisjoner (vet ikke om akkurat det vil hjelpe, men hjernen min synes tydeligvis det virker fornuftig å trene med høyere reps for å få mer senete muskler og mindre "bolete".)

Lenke til kommentar

Hmm, det er egentlig litt vanskelig å gjøre noe med, for musklenes form er genetisk bestemt. Du kan prøve å svømme, da vil musklene virke "lengere" og mer slanke eller tøye mer. Uansett, så tror jeg mange er sjalue på deg, noen folk må alltid komme med en negativ kommentar og kan aldri være glad på andres vegne.

 

Mitt beste tips er å ta til deg de kommentarene som er positive og ignore de negative.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke for å spoile gleden eller no, men mange av de jeg kjenner vet ikke forskjell på en trent eller utrent person...

Jeg veier det samme som deg og er 10 cm lavere, med stadig mindre fettprosent. Tro hva de samme hadde sagt om meg? Og jeg ser vitterlig ikke så voldsomt trent ut som mange andre.

 

MEN, på den andre siden... Cudos til deg for at de du kjenner ser at du er i endring :new_woot:

Lenke til kommentar

Hva er det jeg trenger? Knebøystativ, benkpress stativ, kanskje et apparat med vekter på for å kunne gjøre roing. Og en flatbenk, skråbenk og mange manualer. Hva tror dere?

 

Noen tips til hvor jeg kan finne rimelige men gode treningsapperater?

 

Olympisk vektstang og vekter er imo et must.

Til denne burde du ha en benk, og et knebøystativ, eller et kombinert stativ. Vi har noen på gymmen jeg trener som er laget i russland, solide saker. Kjenner du noen som kan sveise bør det være en smal sak å få laget ett.

 

Så er vell neste på listen en justerbar benk, som kan brukes både til benkpress og skråbenkpress.

 

Og så et variert utvalg av hantler, 10-30kg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...