Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Bare for å få det oppklart er jeg langt i fra noen ekspert på styrketrening. Det jeg vil spørre om, er om det er noen som kan henvise meg til noen gode programmer som gir god styrketrening samt litt volum, så musklene blir bra markert og får litt størrelse? Skal ikke bli "svær", bare se litt bra ut, samtidig som jeg blir bra sterk. Jeg er forholdvis "lettrent". Har fått gode resultater og økninger gjennom fem måneder med program jeg har fått fra en som arbeider på treningssenteret, men er sikker på at det finnes noe enda mer effektiv der ute.

 

Jeg er 1,75 høy og veier ca. 60 kg. Er ikke store karen, men genene tilsier at jeg blir ganske "hard" og seig i kroppen ved god trening. Blir ikke stort høyere, og jeg er ikke ute etter å gå opp i vekt, ettersom det ikke bryr meg så mye. Regner jeg med går opp til rundt 65 kg. ettersom årene går, men blir neppe spesielt tyngre. Jeg får heller ikke blitt spesielt tung, såfremst jeg ikke går inn for det. Det jeg vil, er å oppnå denne gode "hardheten" jeg kan få til. Så noen anbefalinger? Trener tre-fire ganger i uka.

 

Beklager om det er noen uttalelser som motstrider andre uttalelser i det jeg har skrevet her :) Vil bare kjøre på litt skikkelig nå, føler jeg er klar for det.

 

Kostholdet mitt er normalt. Spiser ca. fire skiver på skolen, en god porsjon middag, og en god kveldsmat. Variert kosthold, som gir god næring. Bruker ikke proteinpulver, kreatin eller lignende. Spiser kun ordentlig mat, og lar dette holde. Om det av og til ikke blir nok proteiner og lignende får bare gå, for treningen min går fremover, det merker jeg jo, og også mange andre ser og sier at treningen min hjelper godt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser vanskelig ut allerede. Kommer til å ta tid for meg å sette meg inn i dette, hehe.

 

EDIT:

Føler meg helt idiot nå. Skal prøve å lage en excel-fil med et oppsett. Ikke le når det kommer ut, og for all del, bare plump ut med det om jeg er helt på jordet.

 

EDIT2:

"The StrongLifts 5×5 Program. So here’s the Program. 5×5 stands for 5 sets of 5 reps with the same weight. Start with the empty Olympic Bar (45lbs) on all exercises then add 5lbs per workout. On Deadlifts start with 90lbs and add 10lbs per workout (1 set of 5 only!). I warn you, SL5x5 is harder than it looks."

 

Jeg forstår ikke dette. Jeg skjønner det skal være en slags økning pr. trening, men. Noen som har tid til å snakke litt med meg om dette, og forklare litt? Skal finne noen youtube-videoer der øvelsene vises nå.

Endret av jigaplow
Lenke til kommentar

Følger det ikke med guide?

 

Mage, lår og sideflesket er jo en god start.

 

Det viktige er at du måler på samme sted hver gang, om du har 10 eller 13 i % betyr ingenting, det er forskjellen mellom målingene som betyr noe.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...