Gå til innhold

Skumleste film dere har sett?


trolltolv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hrrmm!! Den er da sannelig fra 1979, unge mann!
unge mann!

Ja, ja, alt er jo relativt (1972 mod) ;)

 

:blush:

Ja, det er riktig det, filmen er fra 1979, men jeg har akkurat lest boka for ørtende gang. Den er fra 1975/76 :p

 

Men som sagt holder jeg en knapp på den !!

Endret av FallenA
Lenke til kommentar
The ring , uten tvil

 

synes den er skummel enda og kommer til og slite med og sove etter og ha tenkt på filem nå

The ring? :ohmy: Jeg blir vettskremt av skrekkfilm og ligger våken lenge på natt etter at jeg har sett en (det får en innrømme).

 

Men The Ring gjorde meg ingen ting. Jeg ble rett og slett skuffet (vel kanskje ikke :whistle: ). Den var ikke skummel i det hele tatt. Nå må jeg prøve meg på The Grudge og se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Første filmen som skremte meg skikkelig var 1931 versjonen av "Dracula" med Bela Lugosi som greven. Glimrende spill av lys og skygger som gjorde noe spesielt med filmen. Hvorfor den skremte meg? Jeg var 9 år da jeg så filmen.

Ser noen nevnte "The Village" her, må bare si att det er den mest patetiske "skrekkfilmen" evah, vurderte å be om pengenene tilbake etter filmens slutt. "Blair wicth project" var bare stressende kameraføring, ble rett og slett sliten av å se filmen.

Skulle jeg slå ett slag for noen gode skrekkfilmer burde det bli:

"Omen" Lenge siden jeg så denne klassikeren, vet ikke om den holder vann ennå.

"Pet Cemetary" Hadde en suspence skjelden sett i skrekkfilmer.

"The Shining" med Jack Nicolson i hovedrollen. Here's Johnny.

 

- D.J.

Lenke til kommentar

Av nyere filmer som har skremt meg mest (kan godt legge til at jeg er ganske lettskremt) så ligger nok The Ring (remake) øverst. Kan godt ha noe å gjøre med settingen første gang jeg så den, alene oppe på rommet mitt med headset, sent på kvelden osv. Har sett litt av den japanske også, og utifra det jeg så, så likte jeg remaken bedre. Den var mer gjennomført skummel etter min mening. På 2. plass kommer Blair Witch Project.

 

Andre klassikere som jeg har blitt skremt av:

Pet Cemetary - sjelden jeg har blitt mer redd en karakter enn Zelda, hun er fæl. :cry: Har fremdeles et litt "guffent" forhold til den filmen...

IT - så den da jeg var ganske liten.

The Shining - samme grunn som IT

Roald Dahls "Heksene" - skumlere enn man skulle tro

From Dusk Til Dawn - kom totalt overraskende på meg (vampyrene), så den også ganske tidlig.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...