Gå til innhold

Skumleste film dere har sett?


trolltolv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har sett The Ring, det er nok den skumleste jeg har sett, men den er overhodet ikke noe spesielt skummel.

 

Noen på IMDb nevnte "Pet Semetary" (elns), er den skummel nok for meg kanskje? Trenger en skikkelig grøsser, siden det er rundt 5 år siden sist jeg ble skremt av en film.  ;)

Hmm javel? Skjønte ikke helt den der, du synes ikke The Ring var skummel, men det er den skumleste du har sett... :dontgetit:

 

Ang. Pet Semetary, så synes jeg den dessverre ikke er like skummel nå, så den da jeg var rundt 12-13 år, og da skremte den vannet av meg, som ikke hadde sett så altfor mange slike filmer før. Er nok litt derfor jeg fortsatt sliter litt med filmen, husker fortsatt hvor redd jeg var da jeg så den på den tiden...

Men den har endel scener som helt sikkert vil ,om ikke regelrett skremme, hvertfall påvirke de fleste. . Kan lønne seg å få den med seg, synes den er blant de bedre S. King filmatiseringene... Slutten av filmen kunne vært gjort litt bedre synes jeg, men ellers verdt å se.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Anbefaler følgende hvis du har sett den amerikanske remaken av The Grudge

 

Ju-On The Curse (Ble laget for TV)

Ju-On The Curse 2 (Ble laget for TV)

Ju-On The Grudge (Ble laget for kino)

Ju-On The Grudge 2 (Ble laget for kino)

 

Filmene er i kronologisk rekkefølge i forold til historien, og ingen er på noen måte dårlige oppfølgere.

Ju-On The Grudge 2 var meget skremmende, for å ta et eksempel...

Endret av anth
Lenke til kommentar
The ring , uten tvil

 

synes den er skummel enda og kommer til og slite med og sove etter og ha tenkt på filem nå

Synes at den var utrolig dårlig. ble ikke skremt. Den værste som jeg har sett må nok bli "The Grudge"

nå skal du høre, 3dager etter at jeg så The ring, ja..da våknet jeg opp med blod på puta.

ble da rimelig bleik da jeg skjønte at det var neseblod.

spurtet fort som pokker ut i stuen og tok ut ledningen til TVen.

er det normalt å se for seg den jenta ved siden av sengen når det er mørkt..?

tror jeg fikk varige men av den filmen der..... :(

Lenke til kommentar
Ja, tøffingene kan si hva de vil. Den filmen (the ring) var skremmende. Men alltid noen barnslige i 17-18-årsalderen som skal le det bort...

Ja, ikke sant?

For vi alle vet jo at det IKKE finnes unike mennesker, noe som betyr: Blir en skremt av The Ring, blir alle skremt av The Ring.

 

Nei, jeg synes den ble for kjedelig. Slutten, når hun kom ut gjennom TV-en, var veldig bra. Men ikke noe spesielt skummel.

 

Jeg vurderer å se Pet Sematory (eller hva det nå het), men navnet høres nok så skummelt ut, så vet ikke helt ... :blush:

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg skjønner hva du mener, men vil uansett ikke si at den er "skremmende". Altså, man skvetter litt ved brå situasjoner, men den er bare et lite hopp, så sitter man rolig nedi stolen igjen. Det var det eneste jeg opplevde med filmen.

 

Den eneste som var "psykologisk skremmende", var da hun kom ut at TV-en, ellers virket det så kjedelig. Var litt spenning da de holdte på nedi brønnen, men ikke på noen skremmende måte.

 

Min mening.

Lenke til kommentar
Den eneste som var "psykologisk skremmende", var da hun kom ut at TV-en, ellers virket det så kjedelig.

:nei:

 

Det er da ikke "psykologisk skremmende"... For at noe skal være psykologisk skremmende må filmen pirre fantasien din til å skape det som er skremmende, ikke vise noe...bare overlate alt til fantasien din. Se7en gjør dette (du gjenskaper alle de sadistiske drapene i hodet ditt), The Exorcist III: Legion (en av tidenes mest undervurderte filmer) gjør også dette...

Lenke til kommentar

Se7en?

Nei, den var ikke i nærheten av "psykologisk skremmende". Jeg tenker på "psykologisk skremmende" som noe som legger seg igjen i minnet, og liksom skremmer deg i en lengre peiode. Er mulig det ikke er helt hva som menes, men, men ...

 

Nå husker jeg ikke så stort av Se7en, er en god stund siden jeg så den. Syntes den var bra, men ikke noe skremmende. Det var heller bare spennende å se hvordan det gikk.

 

Kan hende jeg har litt problemer med å sette meg inn i filmer, siden jeg ikke får de til å være skremmende, men heller kjedelig.

 

Er for det meste komikk som tilfredsstiller meg som en film kunne gjøre før. Blir derfor filmer eller The Simpsons, da. Glad vi har Jim Carrey. ;)

Lenke til kommentar

Så litt av Dawn of the Dead kl 02.00 om natta...og jeg hater sånne filmer egentlig...men jeg skulle bare se hvordan den var. Ser for meg denne jenta som kommer inn på soverommet til foreldra sine hver kveld jeg skrur av lyset :cry:

 

Resten turte jeg ikke se...*grøsser*

Lenke til kommentar
Den eneste som var "psykologisk skremmende", var da hun kom ut at TV-en, ellers virket det så kjedelig.

:nei:

 

Det er da ikke "psykologisk skremmende"... For at noe skal være psykologisk skremmende må filmen pirre fantasien din til å skape det som er skremmende, ikke vise noe...bare overlate alt til fantasien din. Se7en gjør dette (du gjenskaper alle de sadistiske drapene i hodet ditt), The Exorcist III: Legion (en av tidenes mest undervurderte filmer) gjør også dette...

Riktig. En eksempel på film som er psykologisk skremmende er blair witch projekt (eller hvordan det skrives). der ser du jo ikke noen skummelt, altså du så ikke selve heksen. Men filmen ellers er skummel på et viss grad.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...