Gå til innhold

Vil kaste ut somalierne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Elvis Noveso i African Cultural Awareness mener demokratenes utspill er rasistisk og øker fremmedfrykten blant nordmenn.

 

Selvfølgelig. Tar man tak i problemene, er man rasist med en gang...

Det er ikke fordi somalere er brun vi ikke liker dem, mr. Elvis, men fordi de dreper og voldtar og stjeler for fote.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvem som er verst her. Kleppe & Co, Elvis Noveso med sine rasistbeskyldninger eller VG med en særdeles unyansert artikkel.

 

Derfor vil partileder Kleppe og nestleder og stortingsrepresentant Jan Simonsen fremme forslag i Stortinget om å kaste de fleste somaliere ut av landet.

 

Hva om journalisten hadde tatt jobben sin litt alvorlig og for eksempel rapportert hvilke kriterier Kleppe & Co ønsker å følge her?

 

Men å fremstille nyansene ville vel stride mot VGs interne målsettingen om å fremstille alle med politiske ukorrekte meninger som idioter. :roll:

 

 

Edit:

Apropos politisk korrekthet og sære organisasjoner: http://www.dagbladet.no/kultur/2004/11/06/413697.html

Endret av JBlack
Lenke til kommentar

Unyansert av VG indeed, men uansett...

 

Det man kan spørre seg om er om Demokratene vil kaste somaliere ut av landet fordi en høyere prosentandel somaliere er kriminelle i forhold til andre invandrere, eller om det er for å sanke stemmer på å spille på fremmedfrykt og uvitenhet blandt befolkningen.

 

Jeg er i utgangspunktet positiv til en noe hardere tone ovenfor vanekriminelle, både nordmenn og innvandrere. Det Elvis Noveso sier om at utspillet er rasistisk... "tja", sier jeg da. Om Demokratene spiller på fremmedfrykt er nok mer et klart "ja". Synd at Demokratene og VG ikke presenterer noen tall i samme slengen.

Lenke til kommentar
Hva om journalisten hadde tatt jobben sin litt alvorlig og for eksempel rapportert hvilke kriterier Kleppe & Co ønsker å følge her?

 

Men å fremstille nyansene ville vel stride mot VGs interne målsettingen om å fremstille alle med politiske ukorrekte meninger som idioter. :roll:

Det er vel relativt naivt å tro at Norges største tabloidavis skal belyse politiske, eller rasistiske utsagn som i dette tilfellet, fra alle sider.

Lenke til kommentar
Hva om journalisten hadde tatt jobben sin litt alvorlig og for eksempel rapportert hvilke kriterier Kleppe & Co ønsker å følge her?

 

Men å fremstille nyansene ville vel stride mot VGs interne målsettingen om å fremstille alle med politiske ukorrekte meninger som idioter. :roll:

Det er vel relativt naivt å tro at Norges største tabloidavis skal belyse politiske, eller rasistiske utsagn som i dette tilfellet, fra alle sider.

Naivt å tro, men likefullt noe man burde forlange.

Lenke til kommentar
Elvis Noveso i African Cultural Awareness mener demokratenes utspill er rasistisk og øker fremmedfrykten blant nordmenn.

 

Selvfølgelig. Tar man tak i problemene, er man rasist med en gang...

Det er ikke fordi somalere er brun vi ikke liker dem, mr. Elvis, men fordi de dreper og voldtar og stjeler for fote.

Idiotisk svar av Elvis. At somaliere begår mye krimnalitet er ikke en fordom, det er en statistisk dokumenterbar påstand. At han avfeier utsagnet til Kleppe på en så patetisk måte er typisk, hvor ofte hører man ikke "rasist" hvis noen kommer med innvandringskritiske utsagn?

Lenke til kommentar
At somaliere begår mye krimnalitet er ikke en fordom, det er en statistisk dokumenterbar påstand.

Hvor i all verden har du dette fra?

Tja på sparket kan jeg nevne dette: to av drapene som har blitt begått iår har blitt begått av somaliere. Regner vi med 50 drap i år, så har altså somaliere begått 4% av alle drap, det er langt flere andelen somalierer i samfunnet.

Lenke til kommentar

Dette er vel å begynne i feil ende.

Man løser ikke problemet ved å hive ut Somaliere.

Skal man gå den veien må man i såfall hive ut alle utlendinger/mørkhudete, da kanskje det hadde nyttet, men det er helt uaktuelt i dagens samfun.

 

Jeg vil gå inn for utvisning av kriminelle utlendinger.

Det må selvsagt lages ett regelverk som bestemmer hva defineres som kriminell og hvilken handlinger som skal inn under definisjonen.

Folk som kommer inn under et slikt system skulle kategorisk utvises til, enten det landet de kom fra eller det landet de hevdet at de kom fra uavhengig om landet ville ha dem i retur.

 

Nå vil vell mange protestere å si at det er feil å sende de til et land de kan bli drept i, men er det Norges problem?

Det er her de er kriminell og dermed burde de være uønsket her.

Lenke til kommentar
At somaliere begår mye krimnalitet er ikke en fordom, det er en statistisk dokumenterbar påstand.

Hvor i all verden har du dette fra?

Tja på sparket kan jeg nevne dette: to av drapene som har blitt begått iår har blitt begått av somaliere. Regner vi med 50 drap i år, så har altså somaliere begått 4% av alle drap, det er langt flere andelen somalierer i samfunnet.

Et slik eksempel viser bare at statistikk kan lyve like mye som det forteller sannheten. At de to drapene ble utført av noen fra Somalia er nok like tilfeldig som at jeg heter Stian og ikke Sebastian (og det er veldig tilfeldig kan jeg love deg).

 

Om man likevel kan dokumentere at somaliere er mer kriminelle enn andre er ikke dette grunnlag for å straffe dem ekstra hardt fordi de er fra Somalia. Når det gjelder strafferett må og skal alle behandles som individer. En somalier som begår det samme lovbruddet som en iraner bør straffes tilsvarende, enten om det gjelder fengselsstraff eller utvisning fra landet.

Lenke til kommentar

Et slik eksempel viser bare at statistikk kan lyve like mye som det forteller sannheten.

[..]

Om man likevel kan dokumentere at somaliere er mer kriminelle enn andre er ikke dette grunnlag for å straffe dem ekstra hardt fordi de er fra Somalia.

Poenget mitt var å trekke frem at Elvis sitt svar på Kleppe sin uttalelse at somaliere gjør mer krimnalitet enn nordmenn var idiotisk. Jeg har ikke ment at vi skal utvise alle somalierer eller straffe de hardere enn andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...