Gå til innhold

Hvordan låse opp pipelines 6800 serien guide


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Hendig guide! Mitt Gainward geforce 6800LE kjører np 16 pipes og 5 vp, endelig går F.E.A.R. greit i 1024x768. Her var det bare vertex unit 4 som laget artifacts.

5958763[/snapback]

Akkurat som min, 16*5, tror til og med samme vertex unit som ikke funker (lager artifacts) :)

 

Edit: Er det noen her som opplever svart skjerm under HL2 eller andre spill for eksempel?

Endret av prostoman
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hva er pipelines?

 

EDIT: Kan i samme slengen spørre om hva Shaddere også er. ?

6164968[/snapback]

Jeg husker det ikke helt, men jeg har lest et eller annet sted om det før, en enkel forklaring vil være at en pipeline i en GPU er liksom hvor komandoene om hvordan farger (bildet) på skjermen skal være går gjennom. Vi kan sammenligne det med en "highway", jo flere veier det er jo flere biler det er som klarer å kjøre samtidig. Samme her, jo flere pipelines, jo mer informasjon en GPU kan jobe med samtidig. Jeg som har en 6800LE kort klarte å åpne alle så jeg har 16 istedenfor 8, det ga meg 1000 poeng ekstra i 3dmarks06 og bedre flyt i spillene. Når det gjelder shadere vet jeg faktisk ikke, men en av dem var defekt på kortet mitt når jeg prøvde å låse dem opp. Håper det gir deg litt bedre ide om hva pipelines er ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Hva er pipelines?

 

EDIT: Kan i samme slengen spørre om hva Shaddere også er. ?

6164968[/snapback]

Jeg husker det ikke helt, men jeg har lest et eller annet sted om det før, en enkel forklaring vil være at en pipeline i en GPU er liksom hvor komandoene om hvordan farger (bildet) på skjermen skal være går gjennom. Vi kan sammenligne det med en "highway", jo flere veier det er jo flere biler det er som klarer å kjøre samtidig. Samme her, jo flere pipelines, jo mer informasjon en GPU kan jobe med samtidig. Jeg som har en 6800LE kort klarte å åpne alle så jeg har 16 istedenfor 8, det ga meg 1000 poeng ekstra i 3dmarks06 og bedre flyt i spillene. Når det gjelder shadere vet jeg faktisk ikke, men en av dem var defekt på kortet mitt når jeg prøvde å låse dem opp. Håper det gir deg litt bedre ide om hva pipelines er ;)

6166586[/snapback]

Jepp, det hjalp meg en god del ja. Nå trenger jeg bare vite hva shaddere er. :hmm:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
nei er et 6800, ikke LE,GT eller ULTRA på slutten, ja har fulgt tråden, men inne i riva tuner har jeg ikke noe å enable, får ikke samme bildet som tråden her er, sender inne bilden av screenshot seinere

6311120[/snapback]

 

PCI-E versjonen av 6800 serien går ikkje an å opne pipelines på.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Les den første siden i denne tråden, der er det en grei forklaring med eksempler. Så prøver du deg frem med en og en "unit", får du artifacts og ustabil bildet, så betyr det at den "unit" funker ikke, lås den igjen, så prøver du de andre.

6909194[/snapback]

 

ja gjorde det og det endte med at jeg måtte gå in på safe modus og slå den av igjen! :hmm:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå funker kortett igjenn :D

Instalerte biosen i skjermkortet på ny..

Der rare var at eg kunne ha i mitt X700 Pro PCI Express kort og GF 6800LE AGP samtidikt i maskinen :p

 

Nå kan eg velge mellom X700 Pro med 256 MB Ram 8 Pipelines Overklokket til (Core = 480 Mhz og Minne = 505 Mhz) eller mitt Gainward GF 6800LE med 16 pipelines 128 mb ram. Husker ikkje hastigheten på det :p.. Eg lar 3D Mark 03 besteme :D

 

Kan jo selge 6800LE kortet :p

 

Takk prostoman for siden du ga meg :)

Endret av Bobby1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...