Gå til innhold

Hvordan låse opp pipelines 6800 serien guide


Anbefalte innlegg

Ser forresten at de har 2stk. på lager nå. I går hadde de bare 1.

5368331[/snapback]

 

Årsaken til det er nok at jeg avbestilte før det ble sendt :blush:

5388140[/snapback]

 

Du gikk for et XFX 6600GT istedet ja. Greit nok det også :)

5391768[/snapback]

 

Ja, jeg gjorde det. Var det dumt? Jeg får nesten 3800 i 3dmark 05, og det drar half life 2 og cs:source på fullt i hvert fall. Nå venter jeg bare på 2gb ram, så går det sikkert litt bedre. Må innrømme at jeg er litt nysgjerrig på hvordan utfallet hadde blitt hvis jeg gikk for 6800le istedenfor da...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

komplett har fått inn et msi 6800LE 128mb agp demo kort nå. dette er det jeg som sendte inn. det klarer 12v6 (fant i allefall ingen feil da). i tilfelle noen lurte. :)

 

anntar det er kortet mitt de fikk inn i allefall, siden det kom i listen dems samme dag som jeg fikk mail om at det ble kreditert.

Endret av Jannis-15
Lenke til kommentar
Ser forresten at de har 2stk. på lager nå. I går hadde de bare 1.

5368331[/snapback]

 

Årsaken til det er nok at jeg avbestilte før det ble sendt :blush:

5388140[/snapback]

 

Du gikk for et XFX 6600GT istedet ja. Greit nok det også :)

5391768[/snapback]

 

Ja, jeg gjorde det. Var det dumt? Jeg får nesten 3800 i 3dmark 05, og det drar half life 2 og cs:source på fullt i hvert fall. Nå venter jeg bare på 2gb ram, så går det sikkert litt bedre. Må innrømme at jeg er litt nysgjerrig på hvordan utfallet hadde blitt hvis jeg gikk for 6800le istedenfor da...

5391844[/snapback]

 

Vel, kan si så mye at jeg hadde et Gainward 6800LE som jeg ikke fikk åpnet opp noen pipelines på. Bare Vertex units (Disse gir nesten ingen ytelsesforbedring, bare i 3DMark05) og jeg overvoltet og klokket det til langt over 400MHz på kjerna og 900MHz på minnet og greide da ca. 4000 3DMarks. Så i mange tilfeller kan man få bedre ytelse enn 6600GT, selv om man ikke lykkes med noen pipelines. Med overklokking da. En annen fordel med 6800LE er at det vil få et enda større forsprang over 6600GT på høye oppløsninger og AntiAliasing. Siden 6800 serien har 256bit minnebuss. 6600GT er kun bedre om man ikke gjør noe som helst med 6800LE. Men selv da kan 6800LE være litt bedre på høye oppløsninger.

 

Men 6600GT er ikke noe tabbekjøp fordet. Men jeg vet hva jeg ville valgt :p

Lenke til kommentar
Vel, kan si så mye at jeg hadde et Gainward 6800LE som jeg ikke fikk åpnet opp noen pipelines på. Bare Vertex units (Disse gir nesten ingen ytelsesforbedring, bare i 3DMark05) og jeg overvoltet og klokket det til langt over 400MHz på kjerna og 900MHz på minnet og greide da ca. 4000 3DMarks. Så i mange tilfeller kan man få bedre ytelse enn 6600GT, selv om man ikke lykkes med noen pipelines. Med overklokking da. En annen fordel med 6800LE er at det vil få et enda større forsprang over 6600GT på høye oppløsninger og AntiAliasing. Siden 6800 serien har 256bit minnebuss. 6600GT er kun bedre om man ikke gjør noe som helst med 6800LE. Men selv da kan 6800LE være litt bedre på høye oppløsninger.

 

Men 6600GT er ikke noe tabbekjøp fordet. Men jeg vet hva jeg ville valgt :p

5394339[/snapback]

 

Uklokket så yter jo 6600gt mye bedre enn 6800le da. Jeg har i hvert fall ikke funnet et eneste spill hvor 6800le har ytet bedre. Har du?

Lenke til kommentar
Vel, kan si så mye at jeg hadde et Gainward 6800LE som jeg ikke fikk åpnet opp noen pipelines på. Bare Vertex units (Disse gir nesten ingen ytelsesforbedring, bare i 3DMark05) og jeg overvoltet og klokket det til langt over 400MHz på kjerna og 900MHz på minnet og greide da ca. 4000 3DMarks. Så i mange tilfeller kan man få bedre ytelse enn 6600GT, selv om man ikke lykkes med noen pipelines. Med overklokking da. En annen fordel med 6800LE er at det vil få et enda større forsprang over 6600GT på høye oppløsninger og AntiAliasing. Siden 6800 serien har 256bit minnebuss. 6600GT er kun bedre om man ikke gjør noe som helst med 6800LE. Men selv da kan 6800LE være litt bedre på høye oppløsninger.

 

Men 6600GT er ikke noe tabbekjøp fordet. Men jeg vet hva jeg ville valgt :p

5394339[/snapback]

 

Uklokket så yter jo 6600gt mye bedre enn 6800le da. Jeg har i hvert fall ikke funnet et eneste spill hvor 6800le har ytet bedre. Har du?

5396903[/snapback]

 

Men hvem kjører da uklokket. :D

Lenke til kommentar

Her sammenligner de 6600GT med flere andre grafikkort. Også 6800LE http://www.digit-life.com/articles2/gffx/nv43-p12.html

 

'GeForce 6600GT versus GeForce 6800LE (ATHLON64 3400+) – approximate parity with a little advantage of 6600GT '

 

Jeg står fortsatt fast på at et overklokket 6800LE (Som man ikke har åpnet noen pipelines på og overklokket til 400+/900+) vil slå et overklokket 6600GT.

 

Jeg hadde som sagt et 6800LE som jeg bare fikk aktivert de ekstra Vertex uniter på og klokket det seriøst. Tror det var 430/900+ GPU/Minne. Dette oppsettet greide over 50 Bilder i sekundet på Doom3 Timedemo1 i 1280X1024, High Quality og 2X AntiAliasing. Dette tror jeg ikke et overklokket 6600GT vil ha sjans til å greie. Resultater?

 

Så min mening er dersom man kan kjøpe et 6600GT eller et 6800LE til samme pris så er valget åpenbart. De yter omtrent likt uklokket. Bare det at 6800LE har mye mer potensiale. Det skal godt gjøres om man ikke får åpnet noe på det. Og uansett kan det klokkes til å bli endel kjappere enn 6600GT.

 

Tilfellet var vel også at komplett tilbyr demobrukte 6800LE kort billigere enn demobrukte 6600GT kort?

 

Edit: 2 Bakdeler med 6800LE. Det er veldig langt fysisk i forhold til 6600GT og man kan lett irritere seg, bli bitter om man ikke får åpnet pipelines :p Dette slipper man å ergre seg over om man valgte et 6600GT, for der kan man ikke åpne noe uansett :p

 

Edit 2: Her kan vi faktisk se at 6800LE (Standard) 'Knuser' 6600GT i Call Of Duty når AA og AF blir brukt: http://www.digit-life.com/articles2/gffx/nv43-p13.html

 

Og som jeg spekulerte i så blir også 6600GT 'knust' av 6800LE i Doom3 ved AntiAliasing: http://www.digit-life.com/articles2/gffx/nv43-p17.html#p23

 

Så det ser ut til at bare man bruker AntiAliasing så knuser 6800LE en 6600GT i det meste. Og hvem bruker ikke Antialiasing? :p Og dette på toppen av alt potensialet man har med et 6800LE. Å velge et 6600GT før et 6800LE ser ut til å være et svært så dumt valg etter man har begynt å satt seg inn i ting ;)

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

Vel, akkurat nå får jeg ikke gjort en dritt med pcen, da den ikke fungerer(sjekk denne posten: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...4entry5403574 ). Jeg som hadde gledet meg til å spille med 2gb ram, også får jeg heller ikke gjort noen spilltester :( . Hvis jeg er heldig, og dette ordner seg raskt, så får jeg kanskje satt opp ny pc om en uke, men med samme grafikkort. Men jeg fikk testa cs: source da, da fikk jeg 90 fps i gjennomsnitt på stress test :D . Men da så det ut til å være cpu begrenset noe, fordi jeg klokket ned en del men fikk fortsatt samme resultat. Da med alt på fullt, også 6 aa og 16 af. Half life 2 gikk også fint med alt på fullt, men det ble mye lagg på grunn av bare 512mb minne.

Så jeg angrer ikke på kjøpet, men det kan jo være 6800le ville vært bedre. ;)

Lenke til kommentar
Vel, akkurat nå får jeg ikke gjort en dritt med pcen, da den ikke fungerer(sjekk denne posten: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...4entry5403574 ). Jeg som hadde gledet meg til å spille med 2gb ram, også får jeg heller ikke gjort noen spilltester :( . Hvis jeg er heldig, og dette ordner seg raskt, så får jeg kanskje satt opp ny pc om en uke, men med samme grafikkort. Men jeg fikk testa cs: source da, da fikk jeg 90 fps i gjennomsnitt på stress test :D . Men da så det ut til å være cpu begrenset noe, fordi jeg klokket ned en del men fikk fortsatt samme resultat. Da med alt på fullt, også 6 aa og 16 af. Half life 2 gikk også fint med alt på fullt, men det ble mye lagg på grunn av bare 512mb minne.

Så jeg angrer ikke på kjøpet, men det kan jo være 6800le ville vært bedre. ;)

5403605[/snapback]

 

Trist å se at den ikke funker. Får håpe det ordner seg. Og joda, et 6600GT er ikke noe dårlig skjermkort. På ingen måte. Du spiller det meste helt greit med det ;)

Lenke til kommentar
Vel, akkurat nå får jeg ikke gjort en dritt med pcen, da den ikke fungerer(sjekk denne posten: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...33;entry5403574 ). Jeg som hadde gledet meg til å spille med 2gb ram, også får jeg heller ikke gjort noen spilltester :( . Hvis jeg er heldig, og dette ordner seg raskt, så får jeg kanskje satt opp ny pc om en uke, men med samme grafikkort. Men jeg fikk testa cs: source da, da fikk jeg 90 fps i gjennomsnitt på stress test :D . Men da så det ut til å være cpu begrenset noe, fordi jeg klokket ned en del men fikk fortsatt samme resultat. Da med alt på fullt, også 6 aa og 16 af. Half life 2 gikk også fint med alt på fullt, men det ble mye lagg på grunn av bare 512mb minne.

Så jeg angrer ikke på kjøpet, men det kan jo være 6800le ville vært bedre. ;)

5403605[/snapback]

 

Hvis du kjører med AA 6X vil du få samme resultat som om det skullle vært av. Siden Nvidia ikke støtter 6xAA derfor må nvidia brukere kjøre på 4xAA. :roll:

Lenke til kommentar
Hvis du kjører med AA 6X vil du få samme resultat som om det skullle vært av. Siden Nvidia ikke støtter 6xAA derfor må nvidia brukere kjøre på 4xAA. :roll:

5404155[/snapback]

 

Var der derfor det gikk så forbanna bra ja :p . Jaja, jeg får prøve med 4xaa så fort jeg får opp pcen igjen, men det kan ta litt tid.

Lenke til kommentar
4X AA er optimalt. Man merker forskjell fra 2X til 4X. Men merker ikke noe forskjell fra 4X til 8X. Og dessuten dreper 8X AA ytelsen til nVidia kortene.

5404230[/snapback]

Sant så sant, synes at AA8x ødelegger litt grafikken også. Dette kommer av at AA gjør bildet uskarpt. Bildet er helt klart skarpest uten AA, noe jeg synes er litt digg. MEN klarer meg ikke uten AA for den skyld, så det er ikke uten grunn at standaren på eye candy er 4xAA og 8XAF :roll:

Lenke til kommentar

Når jeg endrer på instillinger i RivaTuner, dvs. enabled pipes som er disabled, så lagres ikke endringene. jeg får beskjed om å starte på nytt, men da jeg har startet på nytt, er alt som det var før. Dvs at i main-fanen i Target-adapter vises de gamle settingene, ikke de nye.

 

Er dette vanlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...