Gå til innhold

Posten og røff behandling av pakkene.


Anbefalte innlegg

Tror Mye av Problemene kunne ha vært unngått hvis Posten hadde gjeninnført særpakker.

Disse ble "borte" etter en av effektiviseringene i Posten for noen år siden.

 

 

Tror mange kunne betalt gladelig f.eks. 100 kr ekstra for at en komplett data ble behandlet litt bedre.

Veldig enig der ja.Noen ting må behandles forsiktig,særlig elektronisk utstyr og glass.

For et par uker siden sendte jeg en analogsynth med posten.Den var innpakket i skikkelig flightcase,og god beskyttelse inni.Man må bruke slegge for å lage merker i den.

Jeg fikk vite av mottaker at synthen ikke fungerte,noe den gjorde før jeg sendte den.Et eller annet må ha blitt ristet noe vanvittig,og hvordan Posten har klart dette aner jeg ikke.

 

Skjerpings!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel pakkene fra nettbutikkene bruker og være enten 2 eller 3 pakker , 1= ekspres

og dem skal nå bli levert forsiktig. Bor selv i tromsø og har bestilt mye hardware fra komplett og de andre nettbutikkene og har aldri opplevd å få noen av mine pakker ødelagt. Ikke noen av kompisene mine har fått noen pakker ødelagt. Virke som det skjer mest feil i sør-norge. Men må si jeg liker ikke disse folkene som jobber på PIB "Post I butikk" dem har egenlig fått for lite opplæring.

Lenke til kommentar
Jeg tenkte mer på strukturelle endringer ikke bare i posten men i transport generellt. [..] mer taktiske valg av sendetider i forhold til flyavganger og fergeavganger, samkjøring av post og andre varer på enkelte ruter osv.

Eg jobba (som tidlegare nemnt) på fraktavdelinga på ein av hovudflyplassane i Noreg, og har hatt mykje med posten og posthandtering å gjere.

Og sånn som eg såg det fungerte samkøyring svært bra.

 

Posten blei køyrd frå terminalen om morgonen (tre-fire-fem biler), kom opp på fraktavdelinga for sjekk og omstuing i "flyplasstraller". Me kalla opp fraktsjåfør (som frakter til/frå flyene), som henta posttrallene, og sendte dei ut til flyene. Der vart post lasta om bord, og så var det avgang.

 

Ti minutter seinere kom det fly med post frå andre deler av landet, som lossa posten, og me fekk den då inn på fraktavdeling, og overlevert til dei postansatte som hadde levert frå seg post, som tok den med seg tilbake til postterminalen.

 

Dvs. at på rundt 30-45 minutter hadde ein tømt, sendt, mottatt og lasta opp inntil fem fulle lastebiler.

 

Posten som vart frakta låg aldri meir enn nokre minutter i ro før den vart transportert vidare. Det heile fungerte svært så effektivt, faktisk.

Lenke til kommentar
F*en, etter å ha lest litt på denne tråden, fikk jeg mer lyst å kjøre til Sandefjord eller hvor pokker Komplett holder til å hente hovedkortet jeg snart skal bestille enn å la Posten sende det.

Hvis du tror at dette er representativt for alle som jobber i posten, så skjønner jeg ikke at du tør å handle hos komplett. Det er ikke noe problem å finne ti negative erfaringer med dem heller. Går utifra at komplett også er ute av dansen da...

Lenke til kommentar
F*en, etter å ha lest litt på denne tråden, fikk jeg mer lyst å kjøre til Sandefjord eller hvor pokker Komplett holder til å hente hovedkortet jeg snart skal bestille enn å la Posten sende det.

Hvis du tror at dette er representativt for alle som jobber i posten, så skjønner jeg ikke at du tør å handle hos komplett. Det er ikke noe problem å finne ti negative erfaringer med dem heller. Går utifra at komplett også er ute av dansen da...

Jepp. Alt jeg har motatt fra komplett har vært komplett :p Men man kan ikke si at Posten perfekt enda. Det er altfor mye hardhendte folk som jobber der som egentlig kanskje skulle tatt et lite opplæringskurs til... av oss :!:

Lenke til kommentar

Har sendt og mottatt ting som har blitt "voldtatt" av posten selv, det er helt horribelt å se hva de klarer å få til. Kunne like gjerne stappa sakerne som skulle sendes inn i en stor kanon og skutt det avgårde.

 

Det er mere pålitelig å sende ting som flaskepost/drivgods enn med posten.

 

Konklusjon - Skal du sende noe med posten så bruk en hel rull med bobbleplast.

Endret av Hoax
Lenke til kommentar

Jeg er enig med mange av guttene her som har fått skader pga postgangen.

Siden jeg er en av de som ikke fikk tilbake noe pga den skaden jeg hadde siden det ikke var noe synlig skade på pakken(embalasjen).

Selfølgelig så kan man ikke ta alle på Posten under en kam for det er mange som jobber der og gjør en veldig god seriøs jobb.

Siden Posten er Norges største pakkesender så har de sikkert ikke så mange klager på saker i forhold til det de sender ut.

Men desværre så er det så veldig surt for de få som får skadet sine pakker i posten.

Men vi bor ikke i en perfekt verden så dette vil alltid komme til å skje at pakker vil bli ødelagt for en eller annen i ny og ne ;)

 

Kanskje når jeg kommer til himmlen så får jeg sendt mine pakker med en engel til dør til dør uten skade? :p

Lenke til kommentar
Har sendt og mottatt ting som har blitt "voldtatt" av posten selv, det er helt horribelt å se hva de klarer å få til. Kunne like gjerne stappa sakerne som skulle sendes inn i en stor kanon og skutt det avgårde.

 

Det er mere pålitelig å sende ting som flaskepost/drivgods enn med posten.

 

Konklusjon - Skal du sende noe med posten så bruk en hel rull med bobbleplast.

Det har jeg også, det virker som posten stort sett er flinke med behandlingen, men noen pakker blir så til de grader voldtatt at jeg ikke sønner noen ting. Jeg sendte feks en maskin, kabinettet hadde riktig nok noen bulker, men ikke noen hull. Men inne i kabinettet hadde stålet på kabinettet bøyd seg der ardisken sitter, ett par skruer knekt, og en skrue bare revet ut (slik at gjengene i hulle var slitt ned), med det resultat at disken hoppet rundt i kabinettet og myrdet ymse komponenter.

 

Slike ting som det er jo nærmest ufattelig å få til med bare rystelser, skruer er solide saker. Jeg ville blitt overrasket om jeg kunne oppnå det samme med å slippe kabinettet ned fra en høy bygning, tatt i betraktning at det var isopor rundt.

 

Men som sagt, stort sett går det jo bra, og jeg fikk nye komponenter jeg.

 

AtW

Lenke til kommentar

Sånne ting kan skje uten at pakken har synlige skader. Har selv vært borti at vogntoget som skulle komme med pakkene, har havnet i grøfta to dager på rad. Da er det en del merkelige skader som er rapportert etter dette. Men det er nok ikke så enkelt for Posten heller, da det nok er en del som sender ting som er ødelagte bare i håp om å få erstattet det via Posten. Sier ikke at dette er tilfellet i noen av sakene her, men jeg vet at det skjer...

Lenke til kommentar

Nå har jeg også blitt rammet av kabinettkasterene.... :mad:

Posten har ødelagt harddisken min.

 

Jeg sendte en PC fra Sunndalsøra i møre og romsdal til Tromsø. Pakken gikk via Molde og Oslo.

 

Disken, en Seagate barracuda 7200.7 160GB, var pakket inn i den vanlige plastboksen den kommer i, godt pakket inn i bobleplast, plassert stødig inn i 2 stk 5,25" brønner på PC'n min. Hele PC'n var pakket inn i plast for å beskytte den mot evt vannskader pluss et ca 10 cm tykt lag av godt krøllet avispapir og plassert stødig i en pappeske. Pappeska var veldig godt tapet igjen på alle kanter og bauger.

 

Likevel har kabinettkasterene klart å ødelegge harddisken. Mottageren fikk det hele til å fungere glimrende de to første dagene men etter det ble det problemer på grunn av bad clusters. Mottageren vet godt at harddsiker må behandles med silkehansker og var selvfølgelig ytterst forsiktig når han skulle sette sammen den nye vidundermaskina hans. Nå rapporterer bare seatools at disken er gåen:

 

"S.M.A.R.T. error(s) reported, take backup as soon as possible, and contact your dealer for RMA"

Lenke til kommentar

hehe det kuuleste jeg har har sett er når jeg for en stund tilbake bestillte 4000 stk kuler i cal. 45ACP. Pakka var vel ikke større enn 30x30cm, men den veide drøyt 40kg. Dama bak kassa brakk jo nesten håndleddet :!: :!:

Endret av wotg
Lenke til kommentar
Eg fekk ein Cisco-router tilsendt i posten. Den var lagt inn i ei pakkeske, og var hadde omtrent ei avis pakka runft seg, og ingenting meir. - prisern på den routeren var i overkant av 200 000kr... Hadde blitt dyrt for nokon om noko gjekk gale.

Gdmn! Gigabit-firewire-superduper router?

 

Og for litt Ontopic: Bestiller som oftest fra psdata, de har vært veldig flinke til å polstre pakkene, så bekymrer meg ikke så mye om postens kasteleker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...