Gå til innhold

Posten og røff behandling av pakkene.


Anbefalte innlegg

Ja, da skjedde det igjen. Posten har vært litt vel hardhendt med en av pakkene mine, nærmere bestemt et Cooler Master Stacker. Det har fått en smell på baksiden, og var litt bøyd her og der. I utgangspunktet skulle man tro at "ramma" med isopor skulle tåle litt hard behandling, men det var tydeligvis ikke tilstrekkelig for å overleve Postenmesterskap i kabinettkasting.

 

Jeg gidder ikke gjøre noe med det, det får bare være sånn. skadene var ikke så store, men det er jo surt uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Postenmesterskap i kabinettkasting.

Haha, tørr humor på sitt ypperste. Jeg hadde tatt meg en tur på Posten og vært meget bestemt. Prøvd å unngå og ta opp problemet med de sure gamle damene som jobber der, tror det er noen av dem på hver postkontor. Hvis du fortsatt har pakkekvittering osv, skader det jo ikke å klage. Selv om posten sikkert er ganske så skinnhellige og fratar seg alt ansvar.

Lenke til kommentar

Posten har det med å behandle pakker dårlig. Fikk en eske med en del datadeler fra Komplett.no her om dagen. I det ene hjørnet var det en diger "bulk" som viste at pakken hadde fått seg en skikkelig trøkk der. Heldigvis var innholdet pakket så godt at alt gikk bra, men utrolig at posten ikke behandler pakkene bedre.

Lenke til kommentar

Da jeg fikk min PSU og div. tilsendt fra databutikken var det et hull i hjørnet på pakken.

Både jeg og hun som stod bak skranken ble litt sånn "oi , se på den du!"

 

Men heldigvis var det hos det lokale postkontoret så hun hvis noe var ødelagt, så var det bare til å komme tilbake.

 

Forresten, fikk litt snop også :tease: så det gjorde ikke så mye lenger....

Lenke til kommentar
Flatskjermen min ble mista i bakken rett foran trynet på meg.... ble litt irritert, men hun var ung og søt huns om jobbet der, så jeg var venlig.

 

... må nå bytte nevnte skjerm... men er ikke sikkert det er damens feil da den må tåle en meters fritt fall?

Er man uheldig så tåler ikke en lcd-skjerm et slikt fall dessverre. Og er du uheldig, så må du betale for byttet :dontgetit:

Lenke til kommentar

godt kjent med det der ha, i påsken ble en pakke med hovedkort\ram\cpu kjørt på av en truck eller noe, gaffelen eller noe lignende gikk tvers gjennom pakka, bomma faktisk på alle delene men det var ikke mye om å gjøre. og nå igår fikk jeg en pakke til, hjørnene var skikkelig bulket og den hadde fått seg en trøkk bak også, SMEKK PÅ PUNG for Komplett.no, PAKK TING FFS!!!! denne ble sendt i retail forpakning, dvs praktisk talt ingen emballasje, og vi snakker om et følsomt produkt. det virker som det fungerer normal men f*en heller, går noe galt om en stund kommer jeg alltid til å lure på om det var pga manglende emballasje kombinert med røff behandling av posten. det aktuelle produktet er tynt og ligger helt inntil baksiden på esken som ble bulket, ingen buffer eller noe mellom, bare under en millimeter pappeske.

Lenke til kommentar

Fikk akkurat en Vapochill PE med innhold fra en fyr i Oslo, når denne kom var psu løsnet så den hang bare i 2 skruer. Så skjermkortet hadde det glidd utav agp sporet. Bulk på toppen av kassa, løst hovedkort, knust catode, ikke så veldig fin pappeske heller nei..

 

Så nå blir det nok laaange tider med venting og uten god pcen...:(

Lenke til kommentar

Var å henta det nye hovedkortet mitt på posten for 1 dag tilbake. Og når jeg sku få pakken så så jeg på hun ene dama som jobba der skulle løfte ned en eske fra toppen av hyllen. Da hun kjente at hun ikke klarte å bære den så bare flyttet hun seg og lot den falle.

 

Syns kanskje at Nettbutikkene kan sette på "Fragile" merker på eskene med hardware. Kan hende det hjelper. Har ikke sett det på de eskene jeg har motatt.

Lenke til kommentar
Fikk akkurat en Vapochill PE med innhold fra en fyr i Oslo, når denne kom var psu løsnet så den hang bare i 2 skruer. Så skjermkortet hadde det glidd utav agp sporet. Bulk på toppen av kassa, løst hovedkort, knust catode, ikke så veldig fin pappeske heller nei..

 

Så nå blir det nok laaange tider med venting og uten god pcen...:(

Jeg ville heller kjørt en god stund eller funnet annen transport enn å la posten sende slikt utstyr til 10-15k+++

 

Men det er akkurat det samme som bagasjelessing på flyplasser. Gutta har virkelig ikke greie på forsiktig behandling.

 

 

Edit: Det er jo virkelig en idé å sende en stor underskriftsmail til nettbutikkene om å sette "fragile" på pakkene. Med mindre det er 120 lover og bestemmelser for hvem som får lov til dette da...

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
Flatskjermen min ble mista i bakken rett foran trynet på meg.... ble litt irritert, men hun var ung og søt huns om jobbet der, så jeg var venlig.

 

... må nå bytte nevnte skjerm... men er ikke sikkert det er damens feil da den må tåle en meters fritt fall?

Det der må da gå på forsikringen som er i det at man sender som pakke og hverken kunde eller butikk.

 

Det burde vært mer konkoranse til posten slik at man kunne ha noe å velge mellom.

Lenke til kommentar

Henta pakka på lørdag og hun kom bærende på pakka, greit nok det =) Men et stort hull på siden og oppå pakka lå det noen deler. (for det meste rj-45 plugger) og hun sa at den hadde åpna seg og hun hadde leita gjennom containeren for å finne en del deler. Så hun håper alt var der =)

 

Sa at jeg får vel åpne den her, men hun innsisterte på at det var alt, men " ta den opp hjemme. Er det noe galt eller noe mangler så kom til meg direkte så fikser vi det"

 

Så hun var så snill så jeg dro hjem og alt var der. Mer spent på hva hun mente med "kom direkte til meg så fikser vi det...." var det sånn eventuelt bestikkelse av form av penger eller natura hvis ikke alt var der? jaja.. det får jeg aldri vite... :D

Lenke til kommentar

Poly:

Tenk på posten som går via flyplassene du! (Stort sett all post.)

Den får hard medfart den. Mykje verre enn koffertene. :D

 

Edit:

Har ikkje så mykje å sei om det står "Fragile" på pakkene. Dei skal være forsvaleg pakka uansett. Jo meir følsom, jo betre pakka - samme behandling.

Endret av nmedaas
Lenke til kommentar
Poly:

Tenk på posten som går via flyplassene du! (Stort sett all post.)

Den får hard medfart den. Mykje verre enn koffertene. :D

 

Edit:

Har ikkje så mykje å sei om det står "Fragile" på pakkene. Dei skal være forsvaleg pakka uansett. Jo meir følsom, jo betre pakka - samme behandling.

ikke sant i mitt ferskeste tilfelle, ingen pakking i det hele tatt, kun retail esken, veldig veldig dårlig med tanke på hvor følsomt produktet er (fra komplett)

Lenke til kommentar

Må bare si det, på jobben fikk vi en forsendelse med 20 kabinetter, de kom på en palle.

De var pakket inn i simpel svak sort plast, noe som ikke er slitesterkt i det hele tatt.

En av eskene hadde tydelig skade i ene hjørnet men innholdet var ok.

Mens i noen av de andre eskene som var hele, der var kabinett"labbene" (ala Chieftec labber) trykkt opp i kabinettet og ga en skikkelig ustødighet.

Om man skal skylde på post eller avsender vet jeg ikke

Lenke til kommentar

Begynner å bli litt skeptisk til å be en nettbutikk om å sette sammen en pc for meg jeg nå. Den må jo være fryktelig utsatt uansett hvordan den er pakket så lenge de ikke putter beskyttelse inne i selve pc'en. Det spiller jo ingen rolle om det er en halv meter med "panser" rundt kabinettet hvis allt inni kan løsne eller bli skadd av de g-kreftene det automatisk blir når ting går i bakken :(

Lenke til kommentar
Poly:

Tenk på posten som går via flyplassene du! (Stort sett all post.)

Den får hard medfart den. Mykje verre enn koffertene. :D

 

Edit:

Har ikkje så mykje å sei om det står "Fragile" på pakkene. Dei skal være forsvaleg pakka uansett. Jo meir følsom, jo betre pakka - samme behandling.

ikke sant i mitt ferskeste tilfelle, ingen pakking i det hele tatt, kun retail esken, veldig veldig dårlig med tanke på hvor følsomt produktet er (fra komplett)

 

Kva som faktisk er gjort og kva som er lov er ofte to forskjellige ting.

Posten erstatter ikkje ting som blir øydelagd under sending om det ikkje er skikkeleg pakka. Dessuten meiner eg posten har ei maks-grense på 20 000kr når det gjeldt erstatning.

 

Eg fekk ein Cisco-router tilsendt i posten. Den var lagt inn i ei pakkeske, og var hadde omtrent ei avis pakka runft seg, og ingenting meir. - prisern på den routeren var i overkant av 200 000kr... Hadde blitt dyrt for nokon om noko gjekk gale.

Endret av nmedaas
Lenke til kommentar
Kva som faktisk er gjort og kva som er lov er ofte to forskjellige ting.

Posten erstatter ikkje ting som blir øydelagd under sending om det ikkje er skikkeleg pakka. Dessuten meiner eg posten har ei maks-grense på 20 000kr når det gjeldt erstatning.

 

Eg fekk ein Cisco-router tilsendt i posten. Den var lagt inn i ei pakkeske, og var hadde omtrent ei avis pakka runft seg, og ingenting meir. - prisern på den routeren var i overkant av 200 000kr... Hadde blitt dyrt for nokon om noko gjekk gale.

Vanlige pakker har en maksverdi på 10 000kr, men jeg tror det går an å betale for å få høyere forsikring, men om det går til 200 000kr vet jeg ikke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...