Gå til innhold

nforce3 eller K8T800 Pro?


Bærumgutt-83

Anbefalte innlegg

Har planer om å bytte til Socket 939 så jeg får testet ut FX-53 prosessoren. Spørsmålet er da hvilket hovedkort jeg skal satse på. Hadde i utgangspunktet tenkt på dette kortet fordi det har nforce3 chipsettet, men er litt bekymret pga rapporter om støy fra chipset-viften. Så derfor har jeg også sett på dette kortet, som har passiv kjøler men kjører Via K8T800 Pro chipsettet. Hva bør jeg satse på? Og hva er egentlig forskjellene mellom nforce3 og K8T800 Pro? Har hørt at nforce3 er mer stabilt. Stemmer dette?

Endret av Bærumgutt-83
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det her er snakk om socket 939, noe jeg ikke har noe erfaring med. Har selv socket 754, og der kjører jeg VIA, noe jeg er meget fornøyd med. Stabilt system, enda til gode å se uforklarlige feil. Regner med VIA og nVidia gjennspeiler seg selv også i 939.

 

Min mening er at du velger det som bundler best, stabiliteten er nok den samme. Ytelsen også.

 

-Chief-

Lenke til kommentar
nForce er mye mer stabilt

Det var jo en svært så selvsikker men totalt ubegrunnet påstand. Du driver åpenbart med feilinformasjon her. Blir man ikke utestengt for sånt?

 

For å si det helt klart nok en gang: K8T800 Pro og nforce3 er nøyaktig like gode chipset for socket 939. Det spiller ingen rolle hva du velger. Du, Ducky, kan uttale deg igjen når du faktisk har prøvd et K8T800 Pro hovedkort for socket 939.

 

*Arrogant utsagn redigert bort av moderator*

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar

Det at VIA tidligere har produsert chipset som ikke har vært all verden, behøver ikke å bety at i all fremtid vil det være sånn.Jeg har hatt et socket 754-HK med k8t800-chip og det var fjellstøtt.

Forskjellen på non-pro og pro er at pro har agp/pci-lås og 1000mhz HT.

Men VIA burde gjøre noe med sydsiden; vt8237- IDE-controlleren er ikke bra.

Rådet blir å bruke sata-disker.

Lenke til kommentar
Nforce 3 uten tvil, har hat begge.

Hvis du virkelig har hatt begge (noe jeg tviler på) kan du kanskje komme med en begrunnelse for hvorfor du mener nforce3 er best? Del dine erfaringer med oss andre. Hva er det som er så mye bedre med nforce3 chipsettet?

 

*Personhets redigert bort av moderator - bruker har fått advarsel og er utestengt fra forumet i en uke*

 

Hold diskusjonen på et saklig nivå, så er dere noen knupper. :)

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar

Bare lager en ny post her jeg istedenfor ny topic.

 

Jeg vurderer å kjøpe en A64 3200+ Boxed (754) og et hovedkort av et slag.

Tenkte mest på Nforce3.

Noen forslag til hovedkort? :hmm:

 

Jeg så litt på Gigabyte K8NS Pro nForce3 250. Noen med erfaringer (overklokking kanskje?)?

 

CPU og HK blir litt over 3000,- som er etter min lommebok, kan strekke meg litt lenger om nødvendig.

 

Har tenkt til å bestille fra Netshop.

 

Jeg har:

PQI 1024 PC3200 2-2-2-5 dual pack

+++ allt annet i maskina.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...