Gå til innhold

nforce3 eller K8T800 Pro?


Bærumgutt-83

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt dette kortet - Asus A8V Deluxe/WIFI-g Hovedkort S-939 K8T800PRO -i 14 dager. Har vært megastabilt helt fra start av, god bundle, passiv kjøling, god lydchip, trådløst nettverk m.m. Koster drøye 1000-lappen hos Netshop.

 

Vet ikke om det yter 0,01 % mer eller mindre enn nforce 3, men akkurat det bekymrer meg ikke nevneverdig :D

 

Anbefales

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilke problemer hadde du med kt800 da? Hvis det er noen som ikke hadde noen problemer med kt800PRO så må det nesten være en ganske stor forskjell på non-pro og pro da?

 

Jeg har hørt mest bra om nforce3 så derfor skal jeg snart kjøpe meg en n3 HK :)

 

*offtopic: WEE innlegg nr. 200 * :woot:

Jeg bytta ram 3 ganger før jeg fikk en som fungerte og så var jeg plaget med dårlig ide ytelse og sinnsykt ustabil ide kontroller. men det er som sagt kt800 non pro, tror kt800pro bruker samme sørside som vil si at det er samme ide kontroller som på kt800.

Velg et nforce 3 250 basert hovedkort er mitt tips :)

Lenke til kommentar
Er det AGP lock på VIA kortene?

Det skal være AGP/PCI-lås på pro-korta og støtte for 1GHz HyperTransport. Disse to ting tror jeg er den eneste forskjellen på nonpro og pro.

Skal en sammenlikne nForce3 250 og K8T800 må en også ta med SB, som er VT8237, da nVidia har alt på en brikke, mens VIA har både Syd- og Nordbrikke.

Og da tror jeg nvidia og nForce3 250 kommer best ut av det, pga dårlig ide-controller på vt8237.

Lenke til kommentar

Som det sikkert er sagt tidligere, er ikke via sin diskkontroller noe bra funn akkurat. Så hvis du liker ytelse på harddiskene dine, velg nforce3.. Har sett flere steder på nettet at folk har trøbbel med via-chipset og ide s-ata disker. (ikke scsi s-ata disker)... Jeg er en av dem. Det blir bare "read timeout" osv. med jevne mellomrom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...