Gå til innhold

TEST: Vi anskaffer en super-PC: Del 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2 skjermer var vel litt unødvendig. Da ville jeg i tilfelle valgt 2 stk 19" BenQ 12ms

For ikke snakke om tastaturet. Trådløst er no møkk. Man opplever faktisk at det ikke henger helt med noen ganger. :roll:

 

Uansett er systemet for dyrt for de felste, og trenger faktisk ikke å gå så mye ned i ytelse for å nesten halvere prisen. Et hakk lenger ned på prosessor, bytte ut skjermene til 2stk benQ og deretter godt over til ATI kortet isteden, som også er raskere i 2D grafikk. Bytte til 2stk 200 Gb disker isteden for 3 på 160. :thumbup:

 

I hvertfall min mening. :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg har en nedjustert versjon av øyvind sitt opplegg:

 

Zalman CPU Vifte Socket A/478/754 CNPS7000A-CU CNPS7000A-Cu

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED ADA3500AWBOX Socket 939 512KB cache

NEC DVD-brenner ND-2510 bulk, intern 8X dual layer hvit, bulk

OCZ 1024MB E.B. Dual Channel Platinum OCZ4661024EBDCPE-K PC-3700 2x512MB (3-3-2-8) 466MHz. Totalt 2 gig

Gigabyte K8NSNXP-939 nForce3 250 GA-K8NSNXP-939 ATX/S-ATA/Dual-GB-LAN/8ch-LYD/1394B/

Kabinett: Lian Li Tower

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC73SL

Strømforsyning: MIST 550W

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MIST550ADP

Hodetelefoner:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SHPC155USB

Komplett:

Grafikkort: Gainward GeForce 6800 Ultra 256MB GS

Skjerm: DellTM UltraSharpTM 2001FP 16 ms

2x Seagate 200GB S-ATA 7200RPM Barracuda 7200.7 Plus 8MB cache RAID 0

1x Seagate 120GB IDE 7200RPM Barracuda 7200.7 Plus 8MB cache OS pga ødelagt Raptor :cry:

 

Det irriterer at det har vært så mye problemer.

Endret av kasol
Lenke til kommentar

"Det eksisterer noen myter rundt Doom 3. En av disse mytene er at spillet skal kjøre så mye bedre med 2 GB internminne enn det gjør med 1 GB. Vi har testet det ut, og kan fastslå at 2 GB minne ikke gir noen bedre ytelse på dette systemet, iallfall ikke når det gjelder antall FPS."

Bare en liten parentes mht. disse "mytene". Mener nemlig bestemt å ha lest at heller ikke 1GB minne vesentlig økt ytelse på et 939-system. 512MB er nok. På 754, derimot, er 1GB en fordel. Har tittet litt rundt, men dessverre ikke funnet linken. X-bits labs trekker dog omtrent samme konklusjon for et i975P-basert system her: http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/displ...oom3-cpu_6.html

Endret av bureaucrator
Lenke til kommentar

Uh. Godt å se at man herjer med en maskin, men det skremmer meg fremdeles at man kan bruke så mange penger på en maskin :) I alle fall på en gang. Ikke for det, det er sikkert verdt det, men jeg tror nok de flestes bedre halvdeler hadde satt seg på bakbeina om man hadde kommet med en ide om å investere 50000 i det enkelte ser på som unødvendige greier.

 

Men igjen, det er bra at noen gjør slike stunt, og du får gi samboeren din en ekstra god klem for at hun aksepterer dette forbruket...

Lenke til kommentar

Øyvind, ang bios problemet. Jeg har ikke brukt dette HK selv, men er du sikker på at bios er fastloddet i hk. Det høres rart ut. I de hk jeg har fikla med sitter selvfølgelig socketen til bios fast i hk, men det har alltid vært mulig å løsne bios fra socketen. Det kan dog være vanskelig å se/skjønne hvordan brikka skal løsnes.

 

En annen ting, har du prøvd post-flash? Jeg vet du har fiksa problemet nå, men det er jo interessant å prøve å finne løsningen fordet. Jeg har både hot-swappa og postflash'a bioser som har vært korrupte og ikke funnet floppy osv. Asus har vel alt+F2 ved oppstart for å post-flashe, evt kommando står vel sikkert i hk manualen.

 

Knut

Lenke til kommentar
Kom ikke som noen overraskelse at det var noen _litt_ negative kommentarer om hovedkortet. Hadde litt startproblemer selv, men det der hadde jeg ikke takla :D

 

Irritasjonsmoment nr 1: Max 2.7v på rambrikkene :roll:

ja, 2,7 volt? Håper en bios fix kommer her! 3700EB bør kjøres på minst 3volt!Hvem i helvete kjører rama så lavt??? Jeg kjører 3,2 volt, ogsyns det er litt i laveste laget.

Lenke til kommentar

har bare 2 ting å påpeke på del 3 jeg. det gjelder gjennomlufting og PSU.

 

Gjennomlufting: Løses ved å kjøpe lian li tilbehør. Dør kan enten være på eller av. Jeg foretrekker av.

 

vetle_vetle.JPG

 

PSU: Ser ikke helt at det er noen big deal jeg. Passer ikke PSU, så prøver vi noe annet. Har opplevd flere ganger med andre kabinetter at PSU av en eller annen årsak ikke helt passer, hvorfor skal lian li være noe unntak.

 

V

Lenke til kommentar
ja, 2,7 volt? Håper en bios fix kommer her! 3700EB bør kjøres på minst 3volt!Hvem i helvete kjører rama så lavt??? Jeg kjører 3,2 volt, ogsyns det er litt i laveste laget.

Mmm. Rambooster er på vei, men det skal sies at jeg kjører de brikkene på

2.5-2-2-10 som er beste timings i følge OCZ support. Gode brikker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...