Gå til innhold

TEST: Vi anskaffer en super-PC: Del 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pokker og, jeg skulle skrive prosjekt men så dukker denne artikkelen opp :cry:

Utrolig bra artikkel, hadde ikke ant at det kunne bli så mye trøbbel. Tror det dummeste ble dual bios støtten som ikke funket i det hele tatt. Lo godt over bildet og tanken på frustrasjonen du måtte ha fått! :!:

 

Fikk stor respekt for netshop etter å ha lest dette :D Gleder meg til del 4!

Endret av Vash
Lenke til kommentar
Kan problemene mie skyldes at jeg kjører minnene på default 2,5 volt ?

Jeg har 2gig av dem og kan varme  samt for lite volt gjøre at maskina krasjer ?

Får du blå skjerm når den krasjer? Bruk Memtest86+ (følg fremgansmåten her) og test minnet ditt for feil.

Selv 2.7v er i minste laget for disse brikkene, så du bør nok peise på med mer strøm :)

Har lest litt rundt omkring nå...skal se problemet ligger her med alt for lav volt til minnet :(

Skal prøve minimum 2.8v når jeg kommer hjem. Ser at de har garanti helt opp til 3.0 v.

 

test

Endret av kasol
Lenke til kommentar
Jeg sitter her med nesten 40 i feber....

ouch...har selv vært syk denne uken :roll:

Uansett er vel systemet litt overkill når man ser på hvor fort ting endrer seg. Til og med min maskin som jeg fikk til jul begynner å bli utdatert :( selv om den aldri er i nærheten av hva du har anskaffet deg . :blush:

Endret av kåre klut
Lenke til kommentar

Så utrolig fornøyd med mitt system jeg da... Alt funket perfekt etter første trykk på knappen. Og etter installasjon av nyeste drivere til hovedkort, skjermkort og lydkort er alt helt konge.

12912 poeng i 3dmark03, med 2277mhz cpu (207mhz fsb), og mitt Connect3d X800PRO@XT (med Arctic Cooling Silencer 4) som kjører 520/573mhz.

 

Eneste lille minus er vel overklokkingsmulighetene til Corsair brikkene mine.

Skulle gjerne klart å få stabilt system med mer enn 207mhz fsb med stock timings 2-2-2-5. Eller kanskje jeg skulle kjøpt Nforce3 250gb hovedkort sånn jeg kunne klokke cpu uavhengig av minnet?! (Men ikke Gigabyte sitt tydeligvis.... :!: )

 

Rått å spille på 43" Pioneer plasma med ekte XGA oppløsning også da... (skryte skryte?) 1280x768 i widescreen for de spill som takler det. Bra i 2d også. Bruker kun denne som skjerm.

Endret av Spurs
Lenke til kommentar

Hadde aldri noe store feil med systemet mitt jeg heller. Satte i alle delene og startet opp, og alt gikk som en drøm. Støtte på et lite problem i starden med 6800 Ultra kortet, da 3D og 2D fart måtte settes likt for å unngå krasj.

 

Det er jo kjent at X800 kort er sterkere på 3DMark, men føler ikke dette er den eneste teste å gå utifra når man tester ett system. Det sier heller lite om selve systemet, men mer om selve skjermkortet i akkurat den testen.

 

3DMark01 er en bedre test å måle maskinkraft med, men her kan man også "jukse" og tweake seg ihjel for å åppnå best mulig resultat. Bruke DX8 osv, men føler den gir et bedre innblikk enn 03.

 

Det beste er vel å kjøre forskjellige spilltester da dette er mest reelt. Tenkte kjøre FX-53 opp mot P4 EE og se forskjellene dem imellom. Mulig jeg får testet med både 6800 Ultra og X800XT, slik at man virkelig kan se forskjellene. FX-53 og P4 EE er jo ikke kjent for å være de sterkeste overklokkerne, men vi får se.

 

OCZ Booster ligger på postkontoret og venter, mens OCZ 4000 Gold og arvtagern til 3700 EB blir ettersendt muligens denne uken. Med disse på plass kan det gjøres litt benchmarking på systemene, hvor begge vil være vannkjølt. Får satse på mange bilder og høyt frustrasjonsnivå i del 4 og 5 :)

Lenke til kommentar
Jepp, det kan bli morro å se de to cpuene opp mot hverandre , det samme med de to grafikkortene , sitter nemmelig på sidelinjen med tanke på nytt grafikkort . Dette fordi jeg er sterkt i tvil ang 6800 ultra selv om det yter best i DOOM 3 , men et enkelt spill er ikke alt , prioriterer heller stablitet ,støy/varme

Både vurderer og prioriterer det samme som deg, jeg òg.

Endret av Zaeira
Lenke til kommentar
Jepp, det kan bli morro å se de to cpuene opp mot hverandre , det samme med de to grafikkortene , sitter nemmelig på sidelinjen med tanke på nytt grafikkort . Dette fordi jeg er sterkt i tvil ang 6800 ultra selv om det yter best i DOOM 3 , men et enkelt spill er ikke alt , prioriterer heller stablitet ,støy/varme

Men du som kjører med vannkjøling Snekker`n så går det fint med 6800 Ultra. Jeg kjører mitt @ 450/1200 med VGA Silencer 5 på. Du burde klare litt mer enn det med kraftig vannkjøling.

Lenke til kommentar
Jepp, det kan bli morro å se de to cpuene opp mot hverandre , det samme med de to grafikkortene , sitter nemmelig på sidelinjen med tanke på nytt grafikkort . Dette fordi jeg er sterkt i tvil ang 6800 ultra selv om det yter best i DOOM 3 , men et enkelt spill er ikke alt , prioriterer heller stablitet ,støy/varme

Men du som kjører med vannkjøling Snekker`n så går det fint med 6800 Ultra. Jeg kjører mitt @ 450/1200 med VGA Silencer 5 på. Du burde klare litt mer enn det med kraftig vannkjøling.

Jepp, vet det . Men så har jeg et annet dilemma , nemmelig å gå tilbake til Intel med pci express, ja vet at du får høyere bencmark med A64 , men det er ikke alt her i verden . A64 har liksom ikke "festet" seg til hjertet mitt slik P4 gjorde , om du skjønner .

Lenke til kommentar
Ihvertfall ikke når den godeste Dahle utvilsomt har en form for lcd-fetisj... :D

LCD skjerm er mye mer behagelig for øynene enn CRT er. Skjønner godt at Mr Dahle har en "LCD-fetish" som du beskriver det. Grunnen til at jeg har min Eizo T966 CRT er pga spilling. LCD kan enda ikke måle seg med en god CRT skjerm til spilling ;)

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
A64 har liksom ikke "festet" seg til hjertet mitt slik P4 gjorde , om du skjønner.

Ja faktisk enig der. Dessuten mener jeg at Intel sine chipset er bedre enn noe VIA og nVidia kan hoste opp med. Og Asus lager meget gode hovedkort for Intel! MEN AMD sin FX-53 prosessor er utvilsomt den raskeste og man må vel ha en Prescott på 4.0 Ghz for å konkurere.

 

Tror at Mr Dahle valgte rett CPU iallefall... :cool:

Lenke til kommentar
Jepp, vet det . Men så har jeg et annet dilemma , nemmelig å gå tilbake til Intel med pci express, ja vet at du får høyere bencmark med A64 , men det er ikke alt her i verden . A64 har liksom ikke "festet" seg til hjertet mitt slik P4 gjorde , om du skjønner .

Jeg bestemte meg en gang for lenge siden, om å aldri mer kjøpe en AMD cpu. Etter å ha prøvd A64/FX-53 er jeg ikke i tvil om hva prosessoren til mitt bruk er. Selv om mitt hjerte alltid vil ha plass til Intel prosessorer, venter jeg til neste generasjon, mens jeg koser meg med FX-53en :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...