Gå til innhold

TEST: Vi anskaffer en super-PC: Del 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
NEC har patentert en løsning som ivaretar signaler selv over store avstander. Dette sørger for at man kan ha et feilfritt signal, slik at man kan om ønskelig arbeide opp til 100 meter fra skjermkortet.

 

Hva om du hadde laget et eget rom i huset til kabinettet når du først var i gang med å pusse opp, kunne du kjøpt inn masse delta-vifter og kjørt de på max uten at det gjorde no :D

Endret av torsvb
Lenke til kommentar
2 mus:

Så lenge du har samboer burde du holde deg til bare en mus.

 

Men jeg forstår ikke helt fasinasjonen for Lian-Li kabinettet (men det er mye jeg ikke skjønner*):

prd_1207.jpg

 

Syns ikke det er så ulikt mitt eget Chiftec kabinett

15351_Sm_1_SX1030B_Front_Angle.jpg

 

Svart, enkelt, linjer på fronten og en tredjedel av prisen

pris Lian-li, pris chiftec

 

Men enda viktigere er en ryddig innside av kabinett og god luftstrømming, har to 8cm vifter foran og bak, fire i alt.

15351_Sm_4_SX1030B_Inside.jpg

Den ene viften sitter foran harddiskene og sørger for kjøling av dem.

 

Den eneste er at det var vanskelig å montere støvfilter foran viftene (har gitt opp det)

 

Ser flere bilder og større bilder av kabinettet her

 

* Har begynt å forstå behovet for to skjermer nå.

Lenke til kommentar

KS,

 

Det blir som å sammenligne skoda og BMW.

Skoda lager ok biler men finnishen er jo hakket bedre på en BMW...

Jeg har hatt tilsvarende chieftech og har Lian LI nå. Forskjellene er enorme på en del områder. Chieftechen veier jo ett tonn. Det er solid laga og har bra løsninger.

 

Lian Li kabinettet er i aluminium (lett) og har en nydelig finnish. USB kontakter og medfølgende 4 vifter. Digger døra som gjør at selv dama var imponert over finnsihen på kabinettet. Jeg har tower versjonen og den er litt i største laget. Når det gjelder kjøing skal vi fikse en løsning på det med å innstallere litt flere vifter.

Endret av kasol
Lenke til kommentar

I "Vi anskaffer en super-pc: Del 1" sier du:

 

"Legg merke til at systemet ikke har diskettstasjon, da undertegnede i dag ikke ser behovet for en slik i systemet."

 

 

Så i del 3 skriver du:

 

 

"Etter hvert mottok vi en .exe-fil man skulle formatere en diskett med, slik at BIOS ble flashet tilbake til sin opprinnelige status. Systemet ville dog ikke starte denne disketten, eller lese fra diskettstasjonen i det hele tatt."

 

:roll:

 

Har man kanskje skiftet litt mening her? Hehehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...