Gå til innhold

Skumleste spill EVER?!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke spesielt old-school, men har fortsatt hatt nær-nær-døden opplevelser i spill!

Da i form av at hjertet stopper...

F.E.A.R. er et skikkelig skummelt spill jeg og kamerater har motvillig utsatt oss for, og blitt skremt fra vettet av... Noe rart med skrekkspill, jeg hater skrekkspill og filmer, men de frister på samme tid... Som han over her nevnte, en gang skulle jeg gå ned en stige, så den lille jenta der på toppen, og når jeg var nede og snudde meg kommer han psyko-jævel'n opp i fjeset på deg...

HL2 på Ravenholm syntes jeg også var skummelt... Ble tvingt til å spille med surround på et mørkt rom... Har også vonde minner fra Doom 3. Men vinneren av alle skumle spill er Condemned på Xbox360... Med projektor på laken, midt på natta med høy surround-lyd slår ingenting dette spillet. På et brett (det skumle huset der du må følge sånn skrift på veggen) brukte jeg 20min på å liste meg opp til loftet.

 

Likevel - tror grad av skrekk handler om hvor mye innlevelse du spiller med, og hvilken type spillestil du har. Run+spray'n'pray er ikke så ille som mer forsiktige fremgangsmåter...

Lenke til kommentar

Tomb Raider 1. Helt klart...

 

Stakars Lara går helt alene i et snødekt, firkantet landskap, også dukker det opp tre ulver på en gang som er villige til å gjøre hva som helst for å drepe henne...

 

Eller når stakars Lara skal svømme under vann, og den ene spaken hun kan dra i for å åpne en mystisk dør, som kan hjelpe henne å komme videre, er på minst tredve meters dyp og deretter inne i en mørk tunnel?

 

Mister pusten bare av tanken...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Lighthouse: The Dark Being

Bilde.

Bilde.

8245821[/snapback]

Det husker eg var dritskummelt. Han "The Dark Being" som eg kalte rompemannen som kidnappa ungen i begynnelsen. Eg husker at rompemannen drepte meg med eit brekkjern :cry:

Har fremdeles CDen, men det funker berre på Win 95 og 3.1 og ikkje på XP :cry:

 

Eg husker eg også kvapp mykje når eg spelte Metroid Prime. Samus tok hånda si på "våpenet" sitt og eg kvapp som fa*n!

Lenke til kommentar
Min skumleste spill opplevelse er definitivt da jeg spilte Tomb Raider 1 på PS1 som liten pjokk.

Spesielt der hvor T-Rexen kom, men hele spillet var rimelig grøsselig!  :ph34r:

8441475[/snapback]

Har sett flere som har nevnt Tomb Raider 1. Jeg må helt ærlig innrømme at jeg ikke helt skjønner hva som var skummelt med det spillet..

Lenke til kommentar

Silent hill, når du sitter inne i Politistasjonen, og skal ut ut, Bare tåke! :ohmy:

 

Et som er like skummelt, du starter oppe på en Skyskraper, heisen er ødelagd, alle folka rundt deg er døde. :S Aliens å skrekkelige vesen. Husker ikke navnet på spillet.

Noen som vet hva d heter?

 

Eg likte heller ikke "Virus" Spillemodusen på Timesplitters 2 ;D Sykehus map.

Det kaller eg skummelt!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

monkey island.. huff!! *skjelve* aper.. overalt... hele øya var full av aper..... :cry:

 

 

Har nesten ikke spilt skumle spill, men har enda ikke klart og fått nok mot til å klare HL2.

Lenke til kommentar
Har sett flere som har nevnt Tomb Raider 1. Jeg må helt ærlig innrømme at jeg ikke helt skjønner hva som var skummelt med det spillet..

8441775[/snapback]

Sett med dagens øyne så er det nok ikke så skummelt. Men det var et av de første spillene jeg spillte som hadde skikkelig god stemning, spessielt bra musikk og lyd.

Når man trasket rundt i grottene med miss Croft og diverse monstre dukket opp, så var det iaffal nok til å skremme meg. :ph34r: Var jo heller ikke store gutten da.

Lenke til kommentar
Har sett flere som har nevnt Tomb Raider 1. Jeg må helt ærlig innrømme at jeg ikke helt skjønner hva som var skummelt med det spillet..

8441775[/snapback]

Sett med dagens øyne så er det nok ikke så skummelt. Men det var et av de første spillene jeg spillte som hadde skikkelig god stemning, spessielt bra musikk og lyd.

Når man trasket rundt i grottene med miss Croft og diverse monstre dukket opp, så var det iaffal nok til å skremme meg. :ph34r: Var jo heller ikke store gutten da.

8448361[/snapback]

Skal ærlig innrømme at jeg har til og med blitt skremt av ting som gikk på barnetv når jeg var mindre. :blush: Så jeg bør kanskje ikke si sa mye :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...