Gå til innhold

Hva er din favorittscene? [SPOILERS HEREIN]

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Forth Eorlingas!" - RotK

"Hold your ground! Hold your ground! Sons of Gondor, and Rohan, my brothers! I see in your eyes the same fear that would take the heart from me. A day may come, when the courage of men fails, when we forsake our friends and break all bonds of fellowship, but it is not this day. An hour of wolf and shattered steel when the age of men come crushing down, but it is not this day. This day we fight! By all that you hold dear on this good earth, i bid you STAND, men of the west!" - RotK

Lenke til kommentar

Får vel ta et par seriøse jeg da:

"I'm sorry Dave, I can not let you do that"

"These people we wasted today are the finest humanbeings we will ever know."

"I'll make him an offer he can't refuse."

"I was cured allright"

"Please make me a real boy?"

"And then I realized they were stronger than we. Because they could stand that these were not monsters. These were men... trained cadres. These men who fought with their hearts, who had families, who had children, who were filled with love... but they had the strength... the strength... to do that. If I had ten divisions of those men our troubles here would be over very quickly. You have to have men who are moral... and at the same time who are able to utilize their primordial instincts to kill without feeling... without passion... without judgment... without judgment. Because it's judgment that defeats us."

" This pin. Two people. This is gold. Two more people. He would have given me two for it, at least one. One more person. A person, Stern. For this. I could have gotten one more person... and I didn't! And I... I didn't!"

Lenke til kommentar
James Earl Jones: "I'm your father"

Star Wars V.

Det var for meg, et av de store film øyeblikkene..

å det at jeg ikke visste historien bak at farskapet, gjorde det bare enda bedre.

Så vidt jeg vet... var det ikke James Earl Jones som sa det... Har hørt at ingen visste at handlingen skulle foregå slik.. at Darht Vader var faren (om det var denne scenen du siktet til). Det var faktisk selveste Georg Lucas sin stemme, og det var ingen på settet som visste at det var ham som spilte Darh Vader i akkurat den sekvensen.

sorry at jeg måtte rette.. :blush:

Lenke til kommentar
"Forth Eorlingas!" - RotK

"Hold your ground! Hold your ground! Sons of Gondor, and Rohan, my brothers! I see in your eyes the same fear that would take the heart from me. A day may come, when the courage of men fails, when we forsake our friends and break all bonds of fellowship, but it is not this day. An hour of wolf and shattered steel when the age of men come crushing down, but it is not this day. This day we fight! By all that you hold dear on this good earth, i bid you STAND, men of the west!" - RotK

Eller bare Mortensen som skriker ut " For Frodo!!" mens han løper mot porten.

*Tåre i øya*

Lenke til kommentar

I The Shining ( ondskapens hotel);

Da de står ute på toalettet og han engelskmannen ( mr. Grady?)skal tørke bort noe whisky han sølte på Mr. Torrance (Jack Nicholson), og de begynner å argumentere.

StonePhilip.jpg

Mr. Grady(Phillip Stone): " ..but I corrected them Sir. And when my wife tried to prevent me from doing my duty, I corrected Her".

og

Mr. Grady: "sorry to diffo with you sir, but yoouuu are the caretaker...you've always been the caretaker.."

Fantastisk stilig scene :mrgreen:

Lenke til kommentar

Slutten på den britiske versjonen av Brazil er min favoritt: "I think we lost him, Jack". Mmmmm....

Sluttscenene til Se7en ligger i samme hylle. Og selv om "Time to die"-scenen i Blade Runner er nærmest perfekt, vil jeg påstå at det at Deckard finner enhjørningen i leiligheten sin etterpå gjør det enda bedre.

Ellers, ting som er nevnt men som jeg stemmer med i: Matrix, Shining, Taxi Driver, Clockwork Orange. Og kattescenen er brilliant, ja, men hvordan kan man nevne Boondock Saints uten å ta med scenen hvor mannen hopper ned fra fjerde etasje, med en dass i hendene, i hodet på skurkene? Eller forsåvidt... filmen er jo en eneste lang favorittscene.

Og så må jeg nevne det jeg synes er beste enkeltstående gag: "Supplies" i Weird Al Yankovic-filmen UHF.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...