Gå til innhold

Hva er din favorittscene? [SPOILERS HEREIN]


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Elephant Man: Når han blir jagd ned undergrunnsbanen og blir trengt opp mot et hjørne og han sier "I am not an animal. I am a human being. I am a man." Fikk gåsehud av den scenen der.

Ja! Den er fantastisk. Og en annen scene i den filmen som jeg ikke kan plukke helt ut fra hukommelsen.

Muligens den scenen der han blir mishandla av blant vaktmestern på sykehuset?

Lenke til kommentar
Bevisstheten tillater ikke meg å bestemme hva jeg liker.

Bevisstheten? Forklar.

Det hørtes bare ut som om spøkegutten ville ha meg til å forandre mening om Braveheart. Jeg vettafaen hva som bestemmer det, men jeg bestemmer meg ikke bevisst for å like eller mislike en film. Det blir bare sånn. En følelsessak, mente jeg. Men det er mulig jeg puttet litt feil ord i setningen. *Usikker*

 

tjalla: Nei, men samme det. Må se den igjen snart.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Bevisstheten tillater ikke meg å bestemme hva jeg liker.

Bevisstheten? Forklar.

Det hørtes bare ut som om spøkegutten ville ha meg til å forandre mening om Braveheart. Jeg vettafaen hva som bestemmer det, men jeg bestemmer meg ikke bevisst for å like eller mislike en film. Det blir bare sånn. En følelsessak, mente jeg. Men det er mulig jeg puttet litt feil ord i setningen. *Usikker*

 

tjalla: Nei, men samme det. Må se den igjen snart.

Men hvordan kan bevisstheten din tillate noe som helst?

Lenke til kommentar
en av mine beste film øyeblikk er fra John Carpenters "They Live"

 

Når Nada (Ex WWF wrestler Roddy Piper) kommer inn i en bank og sier disse udødelige ord:

 

"I have come here to chew bubblegum and kick ass.

 

And I'm all out of bubblegum."

 

(rippa i Duke nukem 3D)

 

konge!

Etter å ha lest innlegget ditt, fant jeg ut jeg var nødt til å bestille denne på DVD. Fikk den igår å igår kveld slengte jeg meg ned i sofaen, kjørte igang projectoren å hjemmekinoen å ha koste meg. Du har rett. Det er helt konge når Nada kommer inn i banken å sier:

 

"I have come here to chew bubblegum and kick ass.

 

And I'm all out of bubblegum."

 

Helt konge. digga slutten også, uten å si noe mer om den. Filmen anbefales :thumbup:

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Åpningsscenen i Monty Python And The Holy Grail er definitivt en av mine absolutte yndlingsscener. Man ser det disige slettelandskapet og hører en rytter nærmer seg i det fjerne, men når denne rytteren og hans væpner kommer inn i bilde ser man at det slettes ikke er hestehover som lager denne lyden, men kokosnøtter! Meget bra scene..

Lenke til kommentar
Åpningsscenen i Monty Python And The Holy Grail er definitivt en av mine absolutte yndlingsscener. Man ser det disige slettelandskapet og hører en rytter nærmer seg i det fjerne, men når denne rytteren og hans væpner kommer inn i bilde ser man at det slettes ikke er hestehover som lager denne lyden, men kokosnøtter! Meget bra scene..

Er ikke det en spoof av Laurence of Arabia? Lenge siden jeg sist så den, men jeg mener å huske at den har en scene som er veldig lik.

Lenke til kommentar

Why are you going to the airport? Flying somwhere?

How did you guess?

Well I saw your luggage and when I saw your airline ticket I put to and to together

 

Og

Could you tell me the way to ....... My driver is a bit lost

Yu go stright ahed an turn tu left ove the bridge

Thats a nice accent you have... New Jersey?

Austria

Heh, well Austria Gud'day, mate! Lets put'nother shrimp on the barbie, heh

Let not

 

Dum og dummere

Lenke til kommentar

I Glitter med M.Carry.

 

På slutten så kommer den kjekke gutten og spør henne.

"I have always liked you, can i buy you a drink"

"Yes, Tonny, you can buy me a drink"

 

Den prater til meg :)

 

Jeg tror alle av de få som har sett denne filmen(hvis man kan kalle det en film,-er delt i 4deler, mer enn serie):

 

Ingvar Bergmann - Fannya og Alexander

3akt: Når de 2 onklene prater med presten for å redde F&A, ved å

true han med diverse.

Uansett, det er ingen bedre dialog med bedre skuespill i hele verden.

Svenskene kan hvis de vil:D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Vincent Vega i Pulp Fiction, da han uttaler:

 

"Oh my god! I shot Marvin in the face!"

 

Kanskje ikke en "hyggelig" scene, men arh... Ironien over scenen er genial. Samme er filmen.

Ah! Det er desidert en av de beste scenene gjennom tidene (som jeg har fått anledning til å sett da).

Lenke til kommentar
LotR: RotK - Når Rohirrim står ved Rammas Echor og de charger nedover Pelennor. Ett ord kan beskrive denne scenen; fett :thumbup:

 

second that.

 

Kan jo også legge til scena der alt ser heilt håplaust ut, når dei står utafor the black gate, og alt ser ganske så mørkt ut....og så kjem ørnene ;)

 

En av siste scenene i Dirty harry er også meget bra, den scena der han snakker med "skurken", og seier bl.a. "you can ask yourself one question, do feel lucky, well do you punk?"

 

husker ikkje nøyaktig ka som blir sagt, men folk skjønner kor eg vil hen vil eg tru? :)

Lenke til kommentar
Åpningsscenen i Monty Python And The Holy Grail er definitivt en av mine absolutte yndlingsscener. Man ser det disige slettelandskapet og hører en rytter nærmer seg i det fjerne, men når denne rytteren og hans væpner kommer inn i bilde ser man at det slettes ikke er hestehover som lager denne lyden, men kokosnøtter! Meget bra scene..

Ikke glem den scenen hvor John Cleese rir mot et slott for å redde en 'prinsesse', men han kommer liksom aldri frem. Han rir 10 meter, så ser vi to vakter, så rir han de samme 10 meterne, vaktene igjen, og så rir han fremdeles de samme 10 meterne. Jeg og Wh1te så den scenen sikkert 15 ganger etter hverandre. Ble bare morsommere hver gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...