Gå til innhold

Hva er din favorittscene? [SPOILERS HEREIN]


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
Åpningsscenen i Monty Python And The Holy Grail er definitivt en av mine absolutte yndlingsscener. Man ser det disige slettelandskapet og hører en rytter nærmer seg i det fjerne, men når denne rytteren og hans væpner kommer inn i bilde ser man at det slettes ikke er hestehover som lager denne lyden, men kokosnøtter! Meget bra scene..

Ikke glem den scenen hvor John Cleese rir mot et slott for å redde en 'prinsesse', men han kommer liksom aldri frem. Han rir 10 meter, så ser vi to vakter, så rir han de samme 10 meterne, vaktene igjen, og så rir han fremdeles de samme 10 meterne. Jeg og Wh1te så den scenen sikkert 15 ganger etter hverandre. Ble bare morsommere hver gang.

Rettelse; han løper. "Hesten" hans ble truffet av en pil fra prinsen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så mange filmer, så liten tid....

 

Full Metal Jacket

Helikopter over rismarker, skytteren skyter etter alle vietnameserne han kan se på bakken, journalisten spør hvordan han orker å drepe kvinner og barn, skytteren svarer: ''everyone that runs is a VC, everyone that stays, is a well diciplined VC!''

 

Top Gun:

Når Goose er død :cry:

 

Løvenes Konge:

Hele den gnu trampe Mufasa Scar lure Simba greia :cry:

Og når Nala og Simba møtes igjen''goosebumps''

 

Con Air:

Når flyet har landa på den flyplassen uti ørkenen og hletensomjegikkehuskernavnetpå blir truet av en annen fange med pistol og helten, sånn i forbifarten nevener at skuddet vil tiltrekke seg oppmerksomheten til de andre, fangen skrur på en lyddemper hvorpå helten ''svarer: Hurray for the sound of fucking silence''

 

Og noen tusen til......

Lenke til kommentar

Er en del gode scener ja, men min absolutte favoritt er enkelt nok bare scenen i The Matrix når Neo og Trinity kommer inn i det bygget for å befri Morpheus og passerer gjennom metalldetektoren der. Den "Oh shit"-følelsen jeg fikk der (Når jeg satte meg inn i vaktenes tanker) vil nok sitte med meg for livet ja :D

 

Så har vi jo selvsagt kampscenen i Kill Bill v2 mellom The Bride og Elle etter hun drepte Budd. :love:

Lenke til kommentar

De aller fleste scenene i The Crow er helt konge.

 

5th element har også mye morsomt (helt sprøtt at den filmen er like bra i dag som for 7 år siden).

 

Pitch Black har en del kult.

 

Terminator 2 har også en god del kule scener.

 

For ikke å glemme Natural Born Killers, mye morsomt der =)

Lenke til kommentar
Con air har jo flere bra scener. når Steve Buscemi sier "define irony, a group of cons sitting on a hijacked plane singing to a song by a band who died in a plane crash" ikke 100% riktig men dere forstår hvem jeg mener:)

Define irony: a bunch of idiots dancing around on a plane to a song made famous by a band that died in a plane crash.

 

 

I en ellers middelmådig actionfilm har Buscemi noen gode kommentarer....

 

He's a fountain of misplaced rage. Name your cliche; Mother held him too much or not enough, last picked at kickball, late night sneaky uncle, whatever. Now he's so angry that moments of levity actually cause him pain; give him headaches. Happiness, for that gentleman, hurts.
What if I told you insane was working fifty hours a week in some office for fifty years at the end of which they tell you to piss off; ending up in some retirement village hoping to die before suffering the indignity of trying to make it to the toilet on time? Wouldn't you consider that to be insane?
Lenke til kommentar
Åpningsscenen i Monty Python And The Holy Grail er definitivt en av mine absolutte yndlingsscener. Man ser det disige slettelandskapet og hører en rytter nærmer seg i det fjerne, men når denne rytteren og hans væpner kommer inn i bilde ser man at det slettes ikke er hestehover som lager denne lyden, men kokosnøtter! Meget bra scene..

Hehe, helt enig.

Lenke til kommentar
I "The Good, the Bad and the Ugly". En av de siste scenene. Duelscenen mellom alle de 3, der alle står og venter på å skyte. Det er så genialt. :)

Ja også i Once upon a time in the west, når Harmonica og Frank duelerer. Det varer bare i 1 sekund men jeg likte det.

 

Og Scarface når han sitter på resturanten, og er litt vekke.

Lenke til kommentar

Pulp Fiction: Hele scenen der Marcellus blir voldtatt, og Bruce Willis bestemmer seg for å hjelpe. :love: (Balltre? Nei! Motorsag? Nei! KATANA!!!)

 

LotR: TT: Første gangen Grima glir ut av skyggene :dribble:

 

LotR: FotR: Første gangen Arwen prater alvisk :love:

 

Full Metal Jacket: Gunnery Sargent Hartmans første utskjelling av troppene: "Do you suck dick?!?) :w00t:

 

Bowling for Columbine: Scenen der Charlton Heston forlater Moore, og Moore setter ned bildet forran huset hans. Da jeg så den scenen første gangen grein jeg virkelig :cry:

 

Dette var de jeg kom på i farten.. Er sikkert 200 scener til, men dette var de jeg kom på umiddelbart! :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...